AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Lang historie kort: Han vært utro og angret dypt. Vi har gått i parterapi og jeg har bestemt meg for å fortsette i forholdet, men har mistet all sexlyst. Den første tiden etter at utroskapen ble kjent hadde vi masse sex men så plutselig stoppet det helt opp for meg før jul, og jeg klarer ikke å kysse han engang. Jeg at jeg har tatt et valg om å fortsette forholdet men klarer ikke den intime delen enda. Han forstår meg men sier også at når jeg har tatt et valg om å fortsette forholdet med han, så må jeg også klare å kysse han og ha sex. Dere som har vært gjennom dette, hvordan kom dere i gang med det intime igjen? Anonymkode: 4686b...1c6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Vel, lykke til. Det kommer du virkelig til å trenge. Spørs derimot om du trenger å høre at "En gang utro alltid utro", men det er dessverre mye i det. Anonymkode: 7d442...a6c 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Kommer aldri tilbake. Samme situasjon her. Nå er det ca 3 år siden utroskapen. Første tiden hadde vi masse sex, kanskje så lenge som det første året etter. Så fikk jeg helt stopp. Så jeg tviler på om lysten noen gang kommer tilbake igjen. Anonymkode: 523c0...454 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Det første er jo å få sjekket seg for smittsomme saker man ikke ønsker å ha. Og så går man jo over på det rent praktiske. Man er nå i et åpent forhold. Hvordan løser man det? Bruker man kondom sammen? Med andre? Ønsker man vite om hvem og når, eller ønsker man bevare illusjonen om at den andre ikke har partnere utenfor forholdet? Det ser ut som om du har et sterkt behov for å late som om han kun har vært utro en gang, og at han samtidig med enkelhet lyver om sexlivet sitt, og «selvsagt» er særlig om at han angrer og at det «bare var denne ene gangen». Noe man selvsagt må anta er løgn - han er en løgner. De lyver. Sånn er det bare. Men behovet ditt for å både fortsette forholdet og late som om han ikke ligger med andre ikke gå på bekostning med din fysiske trygghet, ts. Så rent praktisk, når det kommer til tester for hiv/klamydia etc må du anta at han ligger rundt. Bruk kondom. Eller test deg rutinemessig. Sexlyst? Jeg ser ikke noe reelt behov for å tvinge frem den. Har du ikke lyst til å ha sex med han så har du dekket ditt behov. Han får sitt dekket av andre, kan du være sikker på. Har du lyst til å ha sex, men ikke med han? Føl deg mer enn fri. Dere er nå i et åpent forhold. Anonymkode: aae25...9b9 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Jeg tror at det er noen ting som er umulig eller i alle fall ekstremt vanskelig å reparere når det først har blitt knust. For meg er nok sexlyst og intimitet etter svik og utroskap noen av de tingene. Rett og slett noe som aldri kan bli helt igjen. Anonymkode: 5c5cd...344 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Jeg hadde heller ikke tent på en utro mann som krever at du skal kysse og ligge med han. Skikkelig ekkelt. Tenk at han har valgt å ligge med en annen kvinne, og tenke at det ikke får noen konsekvenser? Du er jo ikke en maskin! Det er naturlig å slite med slikt. Du har valgt å fortsette forholdet. Det betyr ikke at det ikke er en lang vei å gå før alt er ok. Det eneste han tenker på er at han skal få sex. Selv om du har tatt et valg, så går det faktisk an å ombestemme seg. Virker som kroppen din gjorde det. Anonymkode: f38c8...9c7 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Jeg klarte aldri å ha sex med ham. Men så tok jo forholdet vårt slutt også da, etter hvert... Anonymkode: 22d42...717 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det første er jo å få sjekket seg for smittsomme saker man ikke ønsker å ha. Og så går man jo over på det rent praktiske. Man er nå i et åpent forhold. Hvordan løser man det? Bruker man kondom sammen? Med andre? Ønsker man vite om hvem og når, eller ønsker man bevare illusjonen om at den andre ikke har partnere utenfor forholdet? Det ser ut som om du har et sterkt behov for å late som om han kun har vært utro en gang, og at han samtidig med enkelhet lyver om sexlivet sitt, og «selvsagt» er særlig om at han angrer og at det «bare var denne ene gangen». Noe man selvsagt må anta er løgn - han er en løgner. De lyver. Sånn er det bare. Men behovet ditt for å både fortsette forholdet og late som om han ikke ligger med andre ikke gå på bekostning med din fysiske trygghet, ts. Så rent praktisk, når det kommer til tester for hiv/klamydia etc må du anta at han ligger rundt. Bruk kondom. Eller test deg rutinemessig. Sexlyst? Jeg ser ikke noe reelt behov for å tvinge frem den. Har du ikke lyst til å ha sex med han så har du dekket ditt behov. Han får sitt dekket av andre, kan du være sikker på. Har du lyst til å ha sex, men ikke med han? Føl deg mer enn fri. Dere er nå i et åpent forhold. Anonymkode: aae25...9b9 Jeg vet 200% at han har sluttet å fly etter andre damer. Han tok meg for gitt men våknet opp da han ble avslørt og er livredd for at jeg skal forlate han. Han informerte som familie/ venner og fortalte hva han hadde gjort og tok initiativet til parterapi. Han har ikke mast på sex nå, men spurte i dag om vi fortsatt var kjærester og da jeg sa ja spurte han hvorfor vi ikke kysset, holdt hånd eller var intime. Ts Anonymkode: 4686b...1c6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet 200% at han har sluttet å fly etter andre damer. Han tok meg for gitt men våknet opp da han ble avslørt og er livredd for at jeg skal forlate han. Han informerte som familie/ venner og fortalte hva han hadde gjort og tok initiativet til parterapi. Han har ikke mast på sex nå, men spurte i dag om vi fortsatt var kjærester og da jeg sa ja spurte han hvorfor vi ikke kysset, holdt hånd eller var intime. Ts Anonymkode: 4686b...1c6 Det er helt ok at han spør om dette, om han gjør det på en fin måte. Han er jo glad i deg på tross av det som har skjedd. Og det er ikke rart at han er redd for at du ikke vil ha han lenger. Ikke bare pga manglende intimitet, men også pga det han har gjort. Han ser kanskje på manglende intimitet på et tegn på at ting går feil vei og at du er på vei ut av forholdet. Anonymkode: f38c8...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er helt ok at han spør om dette, om han gjør det på en fin måte. Han er jo glad i deg på tross av det som har skjedd. Og det er ikke rart at han er redd for at du ikke vil ha han lenger. Ikke bare pga manglende intimitet, men også pga det han har gjort. Han ser kanskje på manglende intimitet på et tegn på at ting går feil vei og at du er på vei ut av forholdet. Anonymkode: f38c8...9c7 Han sier han aldri har vært så glad i meg som nå, og er redd for at jeg skal forlate han. I dag har jeg sagt jeg flytter ut og at vi blir særboere for at jeg skal få tid til å reflektere, og det ønsker han ikke men forstår at det må bli sånn. Det han har gjort får konsekvenser. Anonymkode: 4686b...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 Beklager å si det, men det hadde jeg aldri klart å hente fram igjen. Anonymkode: ab95e...8b1 2
svartkatt Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 Kanskje du egentlig angrer på å fortsette.. 2
AprilLudgate Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han sier han aldri har vært så glad i meg som nå, og er redd for at jeg skal forlate han. I dag har jeg sagt jeg flytter ut og at vi blir særboere for at jeg skal få tid til å reflektere, og det ønsker han ikke men forstår at det må bli sånn. Det han har gjort får konsekvenser. Anonymkode: 4686b...1c6 Konsekvensen du legger opp til nå er brudd. Hvilket jeg ikke kritiserer, men jeg ser ikke hensikten med det du gjør nå? «Særboer» betyr jo å bo hver for seg - men være kjærester. Det klarer ikke du nå, og svarer med å flytte ut. Det kalles å ende forholdet, ikke «særboer». 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 Det han har gjort er veldig alvorlig så du kan tilgis for å ha mistet lysten. Jeg slår jo ikke et slag for utroskap men i et slikt tilfelle hadde jeg forstått om du har hevnet deg; dvs. vært utro tilbake slik at dere blir "even". Sexlyst og makt er nært forbundet. Anonymkode: ac163...fcb 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Jeg tror det handler om tid. Du må få tid til å komme deg gjennom alle stadiene av følelser. Og han må kunne gi deg all tid, uten å klage på mangel av sex. Da kanskje går det ann. Anonymkode: cae8d...e55 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror det handler om tid. Du må få tid til å komme deg gjennom alle stadiene av følelser. Og han må kunne gi deg all tid, uten å klage på mangel av sex. Da kanskje går det ann. Anonymkode: cae8d...e55 Det er derfor jeg flytter ut også for å få perspektiv. Så lenge jeg bor med han, får jeg ikke mulighet til å finne ut om jeg ønsker brudd eller å fortsette forholdet. Parterapeuten mente det var lurt av meg å flytte ut for å få tid for meg selv til å finne ut hva jeg ønsker. Kjenner jeg er glad i han fremdeles selv om mye av følelsene er borte. Vi har ikke barn sammen, men et hver fra tidligere forhold. Hans barn bor hjemme mens mitt barn flyttet ut i fjor. Ts Anonymkode: 4686b...1c6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 AprilLudgate skrev (34 minutter siden): Konsekvensen du legger opp til nå er brudd. Hvilket jeg ikke kritiserer, men jeg ser ikke hensikten med det du gjør nå? «Særboer» betyr jo å bo hver for seg - men være kjærester. Det klarer ikke du nå, og svarer med å flytte ut. Det kalles å ende forholdet, ikke «særboer». Han mener også at det blir brudd når jeg flytter ut, mens jeg ønsker tid for å finne ut hva jeg vil. Ts Anonymkode: 4686b...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lang historie kort: Han vært utro og angret dypt. Vi har gått i parterapi og jeg har bestemt meg for å fortsette i forholdet, men har mistet all sexlyst. Den første tiden etter at utroskapen ble kjent hadde vi masse sex men så plutselig stoppet det helt opp for meg før jul, og jeg klarer ikke å kysse han engang. Jeg at jeg har tatt et valg om å fortsette forholdet men klarer ikke den intime delen enda. Han forstår meg men sier også at når jeg har tatt et valg om å fortsette forholdet med han, så må jeg også klare å kysse han og ha sex. Dere som har vært gjennom dette, hvordan kom dere i gang med det intime igjen? Anonymkode: 4686b...1c6 Vanskelig situasjon men slik jeg ser det, så må du ikke visse ting som føles unaturlig for deg fordi om dere er i et forhold. For han kan jo slå opp han også, hvis han ikke liker det tempoet du går i for å prøve å bli klar for noe mer fysisk igjen. Når det er sagt, så ka du vurdere selv også om du er fornøyd nok med dette forholdet eller ikke. Det er alltid vanskelig å slå opp men noen ganger så er det best likevel for framtiden. Sier ikke at du skal det altså, men du burde tenke over alle dine muligheter. Anonymkode: 6a753...6d2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han mener også at det blir brudd når jeg flytter ut, mens jeg ønsker tid for å finne ut hva jeg vil. Ts Anonymkode: 4686b...1c6 Pause = brudd. Dere har ikke barn sammen, og det er ikke noe liv å piske ut av denne hesten. Anonymkode: ce8bc...742 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 Hva med å forlate han.. han ødela det virkelig.. Anonymkode: ea6a6...953 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå