Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har endel problemer, og vi har i tillegg hatt noen ting som har skjedd som har ødelagt endel av grunnleggende tillit. 

Akkurat nå har vi kranglet og kranglet, og kommer ikke til enighet. Han holder fast på sin mening, og jeg på min. Skal det bli løst blir det på hans måte. 

Nå føler jeg meg skikkelig sint på han, og har sagt jeg trenger noen dager å bare få han på avstand. Grunnen til at jeg føler meg sint er at i denne diskusjonen lover han ting, som han ikke holder eller endrer på senere. Dette gjør han også under flere andre omstendigheter, og jeg føler han sier det jeg ønsker for å manipulere meg for så å «glemme» det og gjøre ting på sin måte. 

Eksempel på dette kan være at han har ett problem med rus (ikke at han har det men lignende alvorlighet), sier han skal oppsøke hjelp for dette fordi jeg krever det, men sier etterpå at han ikke har tenkt likevel. 

Andre som har vært borti lignende? Han kan gjerne holde på slik at jeg gråter og er lei meg flere dager i strekk, men likevel gir han seg ikke og når jeg da er helt tappet for krefter, energi og føler meg totalt ødelagt så får han viljen sin. Han selv er ikke lei seg, kun sint og fremstiller mine følelser som dramatisk og unødvendig 

Anonymkode: 0af51...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks var også akkurat sånn! Han slet også med rus. Lovet flere ganger at han skulle oppsøke hjelp, men han drøyet den hele tiden. Etterhvert eskalerte det fra han sin side. Rusen ble mer sterkere etterhvert. 

Gå fra han! Gjorde det med min, og føler meg så befriende! 

Anonymkode: 6c201...649

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer har endel problemer, og vi har i tillegg hatt noen ting som har skjedd som har ødelagt endel av grunnleggende tillit. 

Akkurat nå har vi kranglet og kranglet, og kommer ikke til enighet. Han holder fast på sin mening, og jeg på min. Skal det bli løst blir det på hans måte. 

Nå føler jeg meg skikkelig sint på han, og har sagt jeg trenger noen dager å bare få han på avstand. Grunnen til at jeg føler meg sint er at i denne diskusjonen lover han ting, som han ikke holder eller endrer på senere. Dette gjør han også under flere andre omstendigheter, og jeg føler han sier det jeg ønsker for å manipulere meg for så å «glemme» det og gjøre ting på sin måte. 

Eksempel på dette kan være at han har ett problem med rus (ikke at han har det men lignende alvorlighet), sier han skal oppsøke hjelp for dette fordi jeg krever det, men sier etterpå at han ikke har tenkt likevel. 

Andre som har vært borti lignende? Han kan gjerne holde på slik at jeg gråter og er lei meg flere dager i strekk, men likevel gir han seg ikke og når jeg da er helt tappet for krefter, energi og føler meg totalt ødelagt så får han viljen sin. Han selv er ikke lei seg, kun sint og fremstiller mine følelser som dramatisk og unødvendig 

Move on, ikke få barn med han, det er først når du flytter, at han får opp øynene......kanskje da bedrer han seg.....begynn å pakke!!!!!

Anonymkode: 5707f...efd

• Liker 6
Skrevet

Manipulasjon er kun manipulasjon hvis du lar deg lure. Så han har ikke manipulert deg. Han lyger. Det vet du. Tro på handlingene hans, ikke det han sier. Han har ikke tenkt å oppsøke hjelp eller endre seg. Han er den han er, og han har ikke tenkt å gjøre noe med rusproblemene. Er det ok for deg å være sammen med han likevel?

Anonymkode: a476e...c85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Prøver du å forandre han?

Anonymkode: 4b5b6...0e9

Skrevet

Min eks var også sånn som alltid skulle ha siste ordet og når jeg satte foten ned klikket det for han. I alle år gav jeg etter for husfreden, for vi hadde barn i lag og han hadde en del gode sider. En dag fikk jeg nok og nektet å gi etter og da ble det slutt. I ettertid ser jeg tydelig hvor manipulerende og narsisitisk han er! Jeg satte ikke tydelige grenser for meg, han hadde ingen respekt for meg. Jeg er evig takknemelig for at jeg kom meg bort fra han! Husk dine meninger er like mye verdt som hans og at man velger selv hvordan man lar seg behandle! 

Anonymkode: 8186a...857

Skrevet

Han her får du ikke endret.

Så du må selv ta et valg om du vil akseptere det, eller avslutte forholdet. 

Anonymkode: e302f...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...