Gå til innhold

Vite forskjell på høyre og venstre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken alder bør barn kunne forskjell på høyre og venstre fot/arm? Hvor gammel var din unge?

Anonymkode: bcf4e...781

Skrevet

Jeg er 47 år og strever med det ennå 😅

Anonymkode: ef4b8...992

Skrevet

Det der er vel noe folk kan ta feil av uansett alder. Jeg vet at jeg er høyrehendt og det er den hånda jeg bruker mest, så sånn vet jeg at høyre er høyre😆

Anonymkode: fd83e...ab7

Skrevet

Lærte det ikke skikkelig før godt ut i tenårene. 

Runker med høyrehånda. Det var en flau nok huskeregel til at det festet seg. 

Anonymkode: 00510...788

• Liker 1
Skrevet

Min femåring kan det. Selv var jeg sikkert voksen før jeg lærte det skikkelig. 

Skrevet

Vet ikke, men vet flere aldri lærer det på autopilot. Jeg er 40 og kan det ikke enda, må først finne ut hvilken hånd jeg skriver med. Har noen ganger tatt venstre, i stedet for høyre, når jeg egentlig skulle ta høyre.

Lever fint med denne skavanken 😁😁

Anonymkode: c9349...73a

Skrevet

Jeg tenker alltid hvor er hjertet mitt... da vet jeg hverfall hvor venstre er. :ler: 

Og babord og styrbord tenker jeg at de som har y er det samme. Finner meg små teite teknikker som funker for meg. :ler:

Og samme med pinnkoder, tenker ingen sex for de over 70 når jeg taster inn, og da husker jeg 0670. :ninja:

Anonymkode: b5436...058

• Liker 2
Skrevet

Det er individuelt. 3-åringen min vet forskjellen. Men så var vi tidlig ute med å forklare det. Brukt det mye i sammenheng med kjøretøy leker han leker mye med.

Anonymkode: 2c7d0...14e

Skrevet

Jeg kunne det før jeg begynte på skolen, men husker at de som ikke kunne det i 1. klasse fikk en blå H på høyre hånd og en rød V på venstre. Tror det var i forbindelse med trafikkundervisning, gå på venstre side av veien når det ikke er fortau, sykle på høyre side.

Anonymkode: f283e...a65

Skrevet

Har en 5- åring og en 7-åring som ikke kan forskjell på høyre og venstre. Det er heller ikke noe jeg gidder å terpe på, det kommer når det kommer. 

Anonymkode: e80c0...f89

Skrevet

Min treåring kan det. Lært i barnehagen, ikke noe vi hadde tenkt over eller kan ta æren for. Jeg trodde først hun bare hermet ordene, men hun har rett hver gang.

Anonymkode: 0b8c4...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...