Gå til innhold

Fortjener din partner din respekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor respekterer du partneren din — og om du ikke gjør det, hvorfor?

Liver du etter dine egne forventninger — ergo synes du at du fortjener mer respekt enn partner — hvorfor?

Anonymkode: 14b02...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde da ikke falt meg inn å ha en partner jeg ikke respekterte, eller vice versa.

Anonymkode: b65f6...163

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, jeg respekterer partneren min, ellers tror jeg ikke ville vært sammen med han. Han lytter, verdsetter mine meninger, er omsorgsfull, flink til å se meg, flink til å vise kjærlighet og opptatt av at jeg har det bra. Og han holder det han lover. Jeg elsker ham veldig høyt.

Jeg fortjener hverken mer eller mindre respekt enn ham. Synes vi er gode partnere begge to.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

alle mennesker fortjener respekt, selv de man ikke liker, har kjemi med, har gjort en urett, oppført seg dumt osv og å oppføre seg respektløst overfor andre er å synke til et nivå som for meg er uaktuelt fordi det er å skuffe meg selv mer enn noe... Ergo er det å være i et forhold hvor man ikke respekterer den man er sammen med er for meg helt uvirkelig; jeg kan ikke skjønne at noen tenker det er OK? 

Anonymkode: ffb8e...b5c

Skrevet

Ja. Kunne ikke hatt en partner jeg ikke respekterte (og omvendt). Respekterer han blant annet for hans integritet, omsorg, evne til refleksjon og evne til å sette andre først ved behov - og ikke minst måten han kommuniserer på.

Skrevet

Hvis jeg ikke skulle respektert et menneske, så måtte de ha gjort noe helt grusomt. Jeg kjenner ingen jeg ikke respekterer. Hvis jeg hadde sluttet å respektere en person, så hadde jeg tatt totalavstand! En kjæreste er noen du liker veldig godt. Som en god venn bare enda mer. Hvis jeg ikke hadde respektert kjæresten min, så hadde jeg ikke likt han. Hvorfor skulle jeg være sammen med en jeg ikke liker?

I et forhold er det for meg viktig med både kommunikasjon, vennskap, kjærlighet, omtanke, nærhet og respekt!

Selvsagt respekterer jeg kjæresten min. Hadde han ikke fortjent min respekt, så hadde jeg slått opp.

Anonymkode: e024c...a69

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor respekterer du partneren din — og om du ikke gjør det, hvorfor?

Liver du etter dine egne forventninger — ergo synes du at du fortjener mer respekt enn partner — hvorfor?

Anonymkode: 14b02...7c7

Om man ikke respekterer partneren sin - da bør ikke vedkommende være partneren sin.

Skrevet (endret)

Selvfølgelig respekterer jeg partneren min. 
Han har aldri gitt meg grunn til å ikke gjøre det. Han viser tydelig at han har respekt for meg og for alle andre han har rundt seg. Han har også gode verdier og holdninger, empati, og er flink på kommunikasjon.

Endret av Blåjojo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...