Gå til innhold

Kvinner: tenk på de "beste" mennene dere vet om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som er solide og greie og har godt forhold til kvinnen de er sammen med.

Hvilke søsken har de?

Jeg har lest at gutter som vokser opp med søstre ofte er de beste partnerne for kvinner. Tror dere dette stemmer?
Det tror i grunnen jeg. 

Anonymkode: 032e1...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann som er en kjernekar har kun en bror. Broren er også hel ved. Så har vi jo mine brødre, de er oppvokst med meg, og de er jo greie og er i gode forhold. 

Når jeg tenker meg om har mange greie menn i stabile forhold med greie kvinner søstre, og mange ikke. Og noen har begge deler. Og noen er enebarn. 

Og jeg har ikke lest noe slikt, hvos finner man dette, i skillsmissestatistikk? 

Jeg kan tenke meg unge menn er mer vant til  å omgås jenter/kvinner pga søstre, ellers kan jeg ikke se relevansen sånn 20 år ut i samlivet som jeg er.

Anonymkode: 864fa...516

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min har en storbror og en storesøster, og en lillesøster. Ikke så stor aldersforskjell mellom dem. Jeg er også på samme sted i søskenflokken, bare at jeg har en lillebror som er yngst i vår søskenflokk.

Vet ikke om det at han har to søstre er det som gjør han til en flott kjæreste. Tror det er mer knyttet til personlighet. Han hadde en stabil familie, men moren døde av kreft da han var 25. Kanskje han ble ekstra empatisk av det, vet ikke.

Anonymkode: 8f0dc...14e

• Liker 1
Skrevet

De to beste mennene jeg vet om, er faren min og min nåværende samboer. Begge har vokst opp med kun søstre, så det kan kanskje være noe i det? Kanskje jeg også (denne gangen) har valgt en partner som har flere av de samme egenskapene som faren min. Begge er trygge i sin egen maskulinitet/mannsrolle og betrakter helt naturlig kvinner som likeverdige. 

Samtidig har nok AB#3 et poeng i at det også handler om personlighet. Både min far og samboeren min er rolige, stabile og "lune" menn med glimt i øyet og en litt tørr, "understated" form for humor, og tar ikke seg selv høytidelig. De er også genuint opptatte av at de menneskene de er glade i, skal ha det bra, og det er lite krangling og drama, da de begge har den egenskapen at de er umulig å krangle med 😄 De lar seg rett og slett ikke trigge, men forblir rolige og saklige, uten å være nedlatende. Og begge er litt late når det kommer til husarbeid, men sier aldri nei om man ber dem og tar i et tak når det trengs :) 

Anonymkode: 340fd...0dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det tror ikke jeg. Min eks har fire søstre og var en udugelig ektemann. Jeg tror han ble sånn pga oppdragelsen /oppveksten sin. Da tenker jeg på hvordan moren oppdro ham, mangel på farsfigur (aldri sett positiv interaksjon mellom mor og far). Følelser mest sannsynlig ikke taklet på en god måte etc etc

Anonymkode: 6f885...ebf

Skrevet

Haha, broren min er den beste mannen jeg vet om. Så ja, han vokste opp med en søster 😄

Men eksen min hadde tre søstre, han er likevel et rasshøl. 

Anonymkode: fb852...5b2

• Liker 1
Skrevet

Hm. Den beste mannen jeg kommer på har faktisk en søster. 

Jeg har ikke tenkt at søster er et pluss, men alltid tenkt det er et pluss at han har venninner. Og kanskje det er mer menn som har søstre som kan ha platoniske venninner? Altså at de kan se verdien av og er oppvokst med å ha et tett forhold til en kvinne uten at det må bety sex. 

Jeg aner ikke, nå sitter jeg bare her og spekulerer.. Jeg har jo kompiser som fint kan ha venninner uten at de har noen søstre også, men jeg tipper det kan hjelpe på.

Anonymkode: 2cff2...71d

Skrevet

Hehe nei.. men mulig damer er bra koneemner hvis de har en udugelig bror? 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...