Gå til innhold

Er det greit å fikse på kroppen med kosmetisk & plastisk kirurgi. Eller skal man være som man er og ikke tukle med skaperverket?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det greit synes du å fikse på kroppen?

Jeg synes ja at det må bli opp til enhver å gjøre det.

Mange gjør det for å bli en litt bedre utgave av seg selv og vil da kunne føle seg litt mer vel. Gjennom å ta en brystreduksjon feks. Tror Ikke de gjør det for å ‘’ta seg ut’’ men rett og slett fordi de da blir  kvitt  et fysisk og psykisk  ubehag dersom bysten er veldig stor/tung i forhold til kroppen.
Så har du de som er helt i andre enden av skalaen, de som er helt fikserte og stadig fikser på mange deler av kroppen som egentlig er helt ok. De kjører på med Fillers, Botox alt mulig for å se yngst  og mest mulig lekker ut. Da tenker jeg at de har bedre utbytte av at de  går og ‘‘’snakker med noen’’. Jeg dømmer ingen, folk  må få  gjøre  hva de ønsket/føler når det gjelder denne formen for kirurgisk hjelp og behandling…c’’.)

Endret av Rødstrupa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye skaperverket å gjøre,etter min mening. Det er bare ikke pent. Noen kjenner ikke grensen og nesten alle får den merkelige, stygge kanten øverst på leppen. Så er det de som sier, "nei det er ikke sånn at man ser ut som Dolly Duck når man har fillers. Ingen kan se på meg at jeg har tatt restylane. Venninner ble helt sjokkert da jeg sa at jeg faktisk har fillers"

Ok, men hva er da vitsen? Billigere å la være 

Anonymkode: 81c2c...4c8

Skrevet

Det er jo mange former for kirurgi da. Dersom man har en stor og tung byste feks. og hemmes både fysisk og psykisk synes jeg det er helt ok.

Skrevet

Helt klart være som man er, det er alltid vakrest. 

Anonymkode: 44d41...50a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke så mye skaperverket å gjøre,etter min mening. Det er bare ikke pent. Noen kjenner ikke grensen og nesten alle får den merkelige, stygge kanten øverst på leppen. Så er det de som sier, "nei det er ikke sånn at man ser ut som Dolly Duck når man har fillers. Ingen kan se på meg at jeg har tatt restylane. Venninner ble helt sjokkert da jeg sa at jeg faktisk har fillers"

Ok, men hva er da vitsen? Billigere å la være 

Anonymkode: 81c2c...4c8

Det er jo mange former for kirurgi da. Dersom man har en stor og tung byste feks. og hemmes både fysisk og psykisk synes jeg det er helt ok.

Skrevet

Jeg tenker at så lenge vi ikke vet hva som ligger bak valget skal vi heller ikke mene så mye om personen som tok et valg om å endre på noe ved seg selv.. Hvis alle fokuserte mer på seg og sitt ville nok verden generelt være et mye bedre sted å være.. 

• Nyttig 1
Skrevet

La folk gjøre som dem vil. Jeg dømmer ingen. Trenger jo ikke være sammen med noen jeg ikke liker utseende til.

Anonymkode: a0b66...87b

Skrevet

Hadde meg med ei dame en gang som hadde plastikk pupper.  De var helt greie, men jeg liker naturlige best, om de henger litt gjør ingen ting. Men hun fortalte meg at efter 2 fødsler og nærmet seg 50, så var hun lei av de vrengte baklommene som hun kalte dem. Det kan jeg forstå og at hun da brukte 30.000 på nye pupper synes jeg er helt greit. En venninne gjordet noe av det samme, men hun hadde ikke små pupper, men en hangup på store pupper. De ble fine, men ja jeg bebreider ingen for dette. 

Det jeg kanskje synes er litt dumt er de som forstørrer leppene sine. Veldig mange ser helt forferdelig ut med de hovne over og underleppene sine. Dette er min mening.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange typer kirurgi og mange grunner til kirurgi, så man kan egentlig ikke svare ja eller nei til alle tilfeller. Folk må generelt få lov å gjøre som de vil.

• Liker 1
Skrevet

Hvor går grensen? Og hvorfor fikk vi en intelligens til å skape dette? Er det også å tukle med naturen å sende grønnsaker opp hit som ikke vokser naturlig i Norge? 

Men det er stygt på mange. Mange blir helt hekta. Og blir styggere enn de hadde vært uten inngrep. 
Men feks å fjerne føflekker, pigmentflekker synes jeg er greit. Også helt greit å fjerne noen rynker, men det skal være når de først har kommet og ikke tidlig i 20-årene. Men nå er det ikke jeg som bestemmer hva andre skal gjøre. Jeg bare synes at duckface og være full av fillers får de fleste til å se styggere ut enn de hadde vært i utgangspunktet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt klart være som man er, det er alltid vakrest. 

Anonymkode: 44d41...50a

Det er ikke det nødvendigvis. Hva med noen som har gått ned 60 kg og har mye løshud? Ikke så flatterende for eksempel. Finnes mange eksempler.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For min del, blir det kun nødvendige operasjoner. Jeg forstår ikke dem som frivillig legger seg under kniven bare for å fikse på utseende. Jeg mener det er ok å fikse på noe som gir deg betydelige plager, f.eks stort overheng etter vektnedgang, brystreduksjon, operasjon på kjønnslepper som gir store plager og smerter, trang forhud o.l. 

Egentlig kunne jeg tenkt meg brystløft og bukplastikk etter vektnedgang, men så kommer jeg på at dette i så fall (i mitt tilfelle) vil være kun av overfladiske grunner og ikke av nødvendighet. Om jeg blir singel, kan det hende det viser seg at jeg bare er nok en hykler, men får satse på at ekteskapet holder livet ut 😁

Anonymkode: 69a0f...495

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (23 timer siden):

Det er mange typer kirurgi og mange grunner til kirurgi, så man kan egentlig ikke svare ja eller nei til alle tilfeller. Folk må generelt få lov å gjøre som de vil.

Dette! Det er jo rart å skulle diskuterer trådens tema uten at flere ser ut til å vite forskjellen mellom kosmetisk og medisinsk operasjon. Alt som gjøres på offentlig sykehus er medisinsk indikert. Du får ikke offentlig dekning av rene kosmetiske operasjoner. Har selv hørt folk diskutere andres "nose job" som jeg vet er gjort av medisnske årsaker. Det har skjedd flere ganger. Har også hørt folk diskutere brystreduksjoner som kosmetisk og unødvendig. Skal man diskutere det jeg tror TS mener er trådens tema bør det spesifiseres at det er snakk om kosmetiske og ikke medisinske operasjoner og så ta det derfra. Mitt innspill er at folk selvsagt må få bestemme over egen kropp, men at jeg neppe ville blitt særlig imponert over en mann med injiserte "magemuskler" som i realiteten er helt utrent. Mye rart folk gjør av kosmetiske inngrep, men dem om det.

Anonymkode: bd025...435

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fikset puppene, og skal fjerne overflødig hud på lår og overarmene etter vektnedgang. Er i utgangspunktet skeptisk til plastikkirurgi, men det var før kroppen min endret seg så mye etter slanking. Tror ikke jeg hadde gjort noe ellers. 

Så det avhenger litt av formål, og særlig kanskje hvor stort avvik det innebærer fra den "naturlige" kroppen man har. Å gå opp en cup eller to er kanskje ikke så ille, men er det ti så tenker jeg at det er uheldig. Synes også for eksempel labiaplastikk er trist, med mindre det er snakk om gnagsår og sånt.

Anonymkode: 66a91...430

• Hjerte 1
Skrevet

Folk må få lov til å gjøre det de vil tenker jeg! 

Jeg har tatt fyll i leppene

Anonymkode: be594...d34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...