Gå til innhold

Ispirert: hva betyr det å "snakke om følelser" da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg betyr det å snakke om forholdet og hva man føler for hverandre.
Hva mener dere?

Min samboer ble ukomfortabel og kald da jeg ville snakke om følelser, men jeg skjønner også at dette kanskje ikke er noe man bare kan snakke om på kommando.

Anonymkode: 15e6e...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange menn så kan dette være vanskelig å prate om. Selv ble jeg både redd og usikker, da jeg fryktet at nå var det noe fryktelig galt. Ble også redd for å si noe galt og ikke velge de rette ordene for å forklare mine følelser for henne. 

Tror dette er noe menn trenger å trenes på, da vi ofte fungerer annerledes enn kvinner. 

Jeg ble separert til slutt, og det som er rart er at når jeg nå er i en følelsesmessig berg og dalbane er jeg mere åpen om å prate om forholdet. Og vi har vel aldri pratet mer om forholdet og hva vi følte for hverandre.

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje ta det sakte, og kanskje forberede han med for eksempel, #kan du ikke tenke litt over hva du egentlig føler for meg" - og si at du ikke trenger et svar nå, men kan vente. Senere kan du kanskje spørre om han synes dere har det bra sammen og hvorfor, men fortsatt gi han tid. Og ikke overveld han med alle dine tanker, men selvfølgelig si litt om hvordan du har det og hva du føler, bare ikke kom med alt på en gang, det kan bli for overveldende og han kan gå i lås, hvis han ikke tenker helt det samme som deg, da kommer frykten for å si noe galt. 

• Liker 2
Skrevet

Ispirert???? 

Anonymkode: c3ca8...21d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ispirert???? 

Anonymkode: c3ca8...21d

Ikke leke at du er så dum. Til og med jeg forstår at dette skal være «inspirert» — og jeg er bare en «dum» invandrer 😅

Anonymkode: d8ffd...6fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...