ruffen29 Skrevet 25. mai 2023 #21 Del Skrevet 25. mai 2023 (endret) Synes de jevnt over fremstår som usjarmerende, spydige og nebbete. "Ka vil du for nåååge". Grøss. De har jo en fæl og sutrete dialekt så det hjelper jo ikke mye. Er nok oljen som har gitt dem den nyrike "sjarmen". Før det var det jo bare et fattig hermetikk strøk og nå snakker de om hvordan de skaper "alt". Endret 25. mai 2023 av ruffen29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geogass Skrevet 25. mai 2023 #22 Del Skrevet 25. mai 2023 ruffen29 skrev (2 minutter siden): Synes de jevnt over fremstår som usjarmerende, spydige og nebbete. "Ka vil du for nåååge". Grøss. De har jo en fæl og sutrete dialekt så det hjelper jo ikke mye. Er nok oljen som har gitt dem den nyrike "sjarmen". Før det var det jo bare et fattig hermetikk strøk og nå snakker de om hvordan de skaper "alt". Oslofruen ☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apopo Skrevet 25. mai 2023 #23 Del Skrevet 25. mai 2023 Er litt barneskole tendenser her i Norge. XD 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
900 Skrevet 25. mai 2023 #24 Del Skrevet 25. mai 2023 Rogalendinger er blant det norske folk. Det norske folk er med det norske folk. Det samme kan man ikke si om Osloborgere og mange østlendinger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
900 Skrevet 25. mai 2023 #25 Del Skrevet 25. mai 2023 ruffen29 skrev (2 timer siden): Synes de jevnt over fremstår som usjarmerende, spydige og nebbete. "Ka vil du for nåååge". Grøss. De har jo en fæl og sutrete dialekt så det hjelper jo ikke mye. Er nok oljen som har gitt dem den nyrike "sjarmen". Før det var det jo bare et fattig hermetikk strøk og nå snakker de om hvordan de skaper "alt". Det norske folk ser du har mindreverdskomplekser. Du skal slutte å hetse det norske folk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 25. mai 2023 #26 Del Skrevet 25. mai 2023 Vikarsykepleier skrev (18 timer siden): Så uenig. I hvert fall ikke de jeg har jobbet med. Av alle steder jeg har jobbet som vikar i Norge trives jeg best i Rogaland, og det er fordi de er hjelpsomme, hyggelige og inkluderende. I hvert fall er helsepersonell det. Og lærere. Og så syns jeg de er gode på service også, nesten like gode som svenskene. Så hyggelig å høre. 🥰 Synes egentlig det er trist når folk generaliserer negativt; «sånn er rogalendinger, og sånn er sørlendinger osv.» 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 25. mai 2023 #27 Del Skrevet 25. mai 2023 De har verdens gøyeste dialekt, dessuten er det deilig med folk som sier det som det er, passer flott sammen med bergensere og folk nordfra. Men man trenger selvsagt evnen til å forstå underliggende selvironi og vestlandshumor, det er det ikke alle fra feil landsdel som har dessverre. 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 25. mai 2023 #28 Del Skrevet 25. mai 2023 apopo skrev (18 minutter siden): Er litt barneskole tendenser her i Norge. XD Enig! Callista skrev (6 minutter siden): Så hyggelig å høre. 🥰 Synes egentlig det er trist når folk generaliserer negativt; «sånn er rogalendinger, og sånn er sørlendinger osv.» Det er utrolig at voksne mennesker holder på sånn. Skjønner hvorfor barn mobber. Det er alltid "det stedet" VS "det stedet" Folk er både teite og bra uansett hvor man ferdes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harikkepeiling Skrevet 25. mai 2023 #29 Del Skrevet 25. mai 2023 apopo skrev (24 minutter siden): Er litt barneskole tendenser her i Norge. XD Enig , til en viss grad i alle fall. Bor i Stavanger , og trives med folkene her. Har dårlige erfaringer fra noen plasser, som Bergen , og en gang hadde jeg en veldig ukomfortabel hendelse med en gruppe østlendinger. Men , begynner ikke å rakke ned på en hel befolkning, eller sammenligne dem så mye med andre. Besøker gjerne både Bergen og Oslo igjen. Kunne bodd der og 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #30 Del Skrevet 25. mai 2023 Geogass skrev (2 timer siden): Ja, det kan man 😁Har bodd begge steder. Bodde kollektivt i Haugesund, der de aldri hilste på meg. Hadde også en tendens til å stjele maten min fra det felles kjøleskapet Mye kriminalitet og narko i Haugesund. Skikkelig slumby. Anonymkode: 85103...fcb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geogass Skrevet 25. mai 2023 #31 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mye kriminalitet og narko i Haugesund. Skikkelig slumby. Anonymkode: 85103...fcb Mye sånt i Karmøy og, men har funket bedre med folkene derfra 😁Ville da ikke bodd noen av plassene nå. Ufine. Miljøer blir for tett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #32 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mye kriminalitet og narko i Haugesund. Skikkelig slumby. Anonymkode: 85103...fcb Er som en dråpe i havet sammenlignet med Oslo og andre større byer. Anonymkode: 95d26...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #33 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg kjente ei som hadde jobbet i 9 forskjellige jobber i 4 forskjellige byer i en11 års periode. Det var visstnok feil med arbeidsgiverne eller byene hver eneste gang, eller begge deler. Da er det på tide å spørre seg om det er slik, eller om det er noe med en selv? Slik er det i denne tråden også, folk bør spørre seg selv om det er slik, eller kan det være noe med deg selv? Det er visse kulturelle forskjeller mellom de forskjellige byene og landsdelene, men ikke verre enn at det går helt bra om du selv er en sosial person med sosiale antenner. Anonymkode: 921a7...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #34 Del Skrevet 31. mai 2023 Vi kaller rogalendinger for pissemaur her jeg bor, det vrimler av dem i ferier. Anonymkode: e139c...6f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #35 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg er nordlending, bosatt i Oslo og har vært mye i Sandnes. Elsker folkene der. Så åpne, inkluderende og lette å bli kjent med! Og de som jobber i butikker osv er tusen ganger mer hyggelige enn de er i Oslo. Anonymkode: 7c85f...d77 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 31. mai 2023 #36 Del Skrevet 31. mai 2023 Generalisering er arrogant og utrivelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #37 Del Skrevet 31. mai 2023 Artig at det er disse to som sammenlignes da, for eg flyttet/flyktet faktisk fra Sørlandet til Rogaland for noen år siden, og jeg kunne ikke vært mer uenig. På Sørlandet ble jeg utfryst på arbeidsplassen, jeg var nærmest som luft for de fleste av dem. Det var helt umulig å komme inn på dem, og det tok forsåvidt ikke lang tid før jeg innså at det ikke var noe å bli lei seg over engang... Så mye drittsnakk og dårlig humør. Det var akkurat likt i kollektivet jeg bodde i også. I Rogaland ble jeg tatt imot med åpne armer og trives kjempegodt 🥰 Anonymkode: 6d446...6ad 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #38 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 10.01): Vi kaller rogalendinger for pissemaur her jeg bor, det vrimler av dem i ferier. Anonymkode: e139c...6f4 Bor du på sørlandet? ☺️ Anonymkode: 45271...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #39 Del Skrevet 2. juni 2023 Selvfølgelig er vi arrogante og utrivelige her i Rogaland. Vi sutrer på våre gratis busser, tog og båter, etter barna har kommet seg avgårde til gratis sfo. Etterpå tar vi å svømme gratis i bassengene. Så legger vi oss litt høye på oss selv til kvelden, etter vi har syklet på alle de fine sykkelstiene. Anonymkode: 1b61d...d88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bonna Skrevet 2. juni 2023 #40 Del Skrevet 2. juni 2023 Fant80 skrev (På 25.5.2023 den 7.43): Er nok mange som ikke liker meg også. Men jo nærmere Stavanger en kommer,jo verre blir de. Men det er jo bare min mening. Ser jo at andre forguder menneskene der. Håper du bor laaaangt fra Stavanger nå i alle fall 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå