AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Jeg har en sønn fra før av, som min nåværende samboer har tatt farsrollen til ettersom min sønn siden han var 4 mnd gammel fordi sønnen min ikke har vært «velkommen» eller hva jeg skal si fra siden til biologiske far - etter å ha vært sammen i 5 år prøvde vi på nr2 og for å gjøre historien kort, når vi skulle fortelle svigers at de skulle bli besteforeldre så sa samboer at han håpet på at det var en gutt fordi han alltid hadde ønsket at første barnet HANS skulle være gutt… husker at jeg synes dette var litt sårt å høre, fordi han har jo tross alt en «sønn» selvom det ikke er kjøtt og blod… viste seg da at nr2 er ei jente, og jeg klarer ikke kjenne på den lykken fordi han ønsket seg gutt som første født hos han og det ble det ikke… kanskje jeg er veldig hormonell nå, men trenger å få det ut og høre andres tanker, tenker fortsatt på det selvom det er 4 mnd siden vi fortalte det Anonymkode: a1a58...c4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har en sønn fra før av, som min nåværende samboer har tatt farsrollen til ettersom min sønn siden han var 4 mnd gammel fordi sønnen min ikke har vært «velkommen» eller hva jeg skal si fra siden til biologiske far - etter å ha vært sammen i 5 år prøvde vi på nr2 og for å gjøre historien kort, når vi skulle fortelle svigers at de skulle bli besteforeldre så sa samboer at han håpet på at det var en gutt fordi han alltid hadde ønsket at første barnet HANS skulle være gutt… husker at jeg synes dette var litt sårt å høre, fordi han har jo tross alt en «sønn» selvom det ikke er kjøtt og blod… viste seg da at nr2 er ei jente, og jeg klarer ikke kjenne på den lykken fordi han ønsket seg gutt som første født hos han og det ble det ikke… kanskje jeg er veldig hormonell nå, men trenger å få det ut og høre andres tanker, tenker fortsatt på det selvom det er 4 mnd siden vi fortalte det Anonymkode: a1a58...c4d Har han uttrykt noe negativitet rundt at det er en jente da? Anonymkode: 8de41...5cc
Anonym6789 Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Mange har jo ønsker uten at det nødvendigvis er krise om det ikke blir sånn. Spør han visst det plager deg:) 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Er han så dum at han har uttrykt at han ikke vil ha en jente? Er tross alt han som bestemmer kjønn Anonymkode: f2da9...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Med mindre det er noe galt med mannen, blir han jo like glad i barnet uavhengig av kjønn. Det er voldsomt å la dette overdøve lykken. Det er jo også helt normalt å ha et ønske på forhånd, betyr jo ikke at man blir skuffet om det ikke blir slik heller. Anonymkode: d0146...ffa 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en sønn fra før av, som min nåværende samboer har tatt farsrollen til ettersom min sønn siden han var 4 mnd gammel fordi sønnen min ikke har vært «velkommen» eller hva jeg skal si fra siden til biologiske far - etter å ha vært sammen i 5 år prøvde vi på nr2 og for å gjøre historien kort, når vi skulle fortelle svigers at de skulle bli besteforeldre så sa samboer at han håpet på at det var en gutt fordi han alltid hadde ønsket at første barnet HANS skulle være gutt… husker at jeg synes dette var litt sårt å høre, fordi han har jo tross alt en «sønn» selvom det ikke er kjøtt og blod… viste seg da at nr2 er ei jente, og jeg klarer ikke kjenne på den lykken fordi han ønsket seg gutt som første født hos han og det ble det ikke… kanskje jeg er veldig hormonell nå, men trenger å få det ut og høre andres tanker, tenker fortsatt på det selvom det er 4 mnd siden vi fortalte det Anonymkode: a1a58...c4d Du er hormonell. Uansett hvordan du vrir og vender på dette blir dette Hans første, egne baby. Ønsker meg forresten også gutt. Uten at det betyr at jeg hadde elsket en jente mindre 😉
Ulrikke Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Jeg ønsket meg jente. Aner ikke hvorfor, var bare en følelse jeg hadde. Hadde stebarn fra før, begge kjønn. Like glad i stebarna etter at fellesbarnet ble født, enda dypere på et vis fordi jeg så hvor viktige de var som søsken for fellesbarnet. Hadde vært like glad i fellesbarnet om det ble gutt så klart, men av og til har man et slags "ønske" man ikke kan forklare nødvendigvis. Når barnet først er der tror jeg ikke det spiller noen rolle. Han har ikke opplevd å bli far før, gi ham litt "slækk", han aner ikke hva han kommer til å få av følelser. Det betyr ikke at han ikke er glad i din sønn lenger, og heller ikke at han ikke kommer til å bli glad i sin egen datter. Du er nok hormonell, ja. Lov det! Men du gjør det jo ekstra slitsomt for deg selv ved å tenke på dette så mye i så lang tid etterpå. Hva sa han da han fant ut at det ble jente da? Uansett er det hans celler som avgjør kjønn, så da får han kjefte på dem, i så fall 2
Pilleville Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Trur det du føler på er at han sa at han ønsker sønn først når han har en sønn♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Jeg synes ikke du er hormonell. Slike kommentarer burde han holdt for seg selv. Anonymkode: 90d73...b77
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Sannheten er at han ikke har en sønn og han håper på å oppleve det. Selvom han har tatt din sønn som «sin egen» og du endelig har fått pappaen du ønsket til gutten din så er det noe med å ha sitt kjøtt og blod. Anonymkode: 8a384...d66 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 Ta der med ro. Alle menn vil ha gutt. Fordi de har urinstinkt og bilder i hode om fotball, fisking osv med sønnen. Realiteten er at de blir så forelsket i jentene som kommer at sønner i noen tilfeller kommer i bakgrunnen. Anonymkode: 6bd08...b49 3
Badebuksa2.0 Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta der med ro. Alle menn vil ha gutt. Fordi de har urinstinkt og bilder i hode om fotball, fisking osv med sønnen. Realiteten er at de blir så forelsket i jentene som kommer at sønner i noen tilfeller kommer i bakgrunnen. Anonymkode: 6bd08...b49 Merkelig påstand. 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 Alle har et familiebilde i hodet. Hvordan de ønsker at det skal bli. Så skjer det ikke og livet går videre. Han ønsker sitt eget barn, det er helt forståelig. Han har sikkert vært en god farsfigur for ditt barn som betyr at han skal være en god far til deres felles barn. Du har kanskje ønsket at han er en far til ditt første barn men det går det ikke. Det barnet har sin far. Aksepter det og gå videre. Anonymkode: f0666...e93
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta der med ro. Alle menn vil ha gutt. Fordi de har urinstinkt og bilder i hode om fotball, fisking osv med sønnen. Realiteten er at de blir så forelsket i jentene som kommer at sønner i noen tilfeller kommer i bakgrunnen. Anonymkode: 6bd08...b49 Min mann vil ha jente.. så ille at han kun vil ha et barn til om han får det bestemte kjønnet. Blir ikke noen flere barn i gården her, altså. Anonymkode: fe209...6bf
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Kvinner ønsker seg jo det ene eller andre hele tiden, så må være greit menn gjør det og. Bonusbarnet er ikke hans sønn, og han har heller ingen juridiske rettigheter ovenfor han om dere skulle gå fra hverandre. Dette barnet ER hams første barn, uansett hvordan man vrir på det… Anonymkode: 9affa...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 Du er irritert fordi det han egentlig sier er at han ikke har et barn ennå. Du trodde at din sønn er oppfattet fra hans side som sin sønn også, men nå skjønner du at det slett ikke er tilfelle. Han får sitt første barn nå og ønsker seg en gutt. Det er faktisk så enkelt at biologi har faktisk mye å si. Anonymkode: 3f773...b4e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 Det må jo være lov å håpe det og selv om din sønn er innlemmet i familien, så er det forskjell på blodbånd og ikke. Jeg ønsket meg jente fra andre svangerskap, men er jo ikke mindre glad i gutten av den grunn. Jeg er mer glad i mine egne barn og ville ha valgt dem, fremfor bonusbarnet om det ble en problemstilling. Anonymkode: f7d3b...c8f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 Mannen din kommer til å elske barnet uansett om det er gutt eller jente Anonymkode: ae516...cfe
Sollen Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en sønn fra før av, som min nåværende samboer har tatt farsrollen til ettersom min sønn siden han var 4 mnd gammel fordi sønnen min ikke har vært «velkommen» eller hva jeg skal si fra siden til biologiske far - etter å ha vært sammen i 5 år prøvde vi på nr2 og for å gjøre historien kort, når vi skulle fortelle svigers at de skulle bli besteforeldre så sa samboer at han håpet på at det var en gutt fordi han alltid hadde ønsket at første barnet HANS skulle være gutt… husker at jeg synes dette var litt sårt å høre, fordi han har jo tross alt en «sønn» selvom det ikke er kjøtt og blod… viste seg da at nr2 er ei jente, og jeg klarer ikke kjenne på den lykken fordi han ønsket seg gutt som første født hos han og det ble det ikke… kanskje jeg er veldig hormonell nå, men trenger å få det ut og høre andres tanker, tenker fortsatt på det selvom det er 4 mnd siden vi fortalte det Anonymkode: a1a58...c4d Utifra hva du skriver så tenker jeg du egentlig er litt sår og redd for at din sønn kansje vil bli nedprioritert når han får sitt eget barn til verden. Så jeg tenker rett og slett du må snakke skikkelig ut med han. Hormonell eller ei så er ikke slike tanker og følelser noe godt å bære på.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har en sønn fra før av, som min nåværende samboer har tatt farsrollen til ettersom min sønn siden han var 4 mnd gammel fordi sønnen min ikke har vært «velkommen» eller hva jeg skal si fra siden til biologiske far - etter å ha vært sammen i 5 år prøvde vi på nr2 og for å gjøre historien kort, når vi skulle fortelle svigers at de skulle bli besteforeldre så sa samboer at han håpet på at det var en gutt fordi han alltid hadde ønsket at første barnet HANS skulle være gutt… husker at jeg synes dette var litt sårt å høre, fordi han har jo tross alt en «sønn» selvom det ikke er kjøtt og blod… viste seg da at nr2 er ei jente, og jeg klarer ikke kjenne på den lykken fordi han ønsket seg gutt som første født hos han og det ble det ikke… kanskje jeg er veldig hormonell nå, men trenger å få det ut og høre andres tanker, tenker fortsatt på det selvom det er 4 mnd siden vi fortalte det Anonymkode: a1a58...c4d Er det hans juridiske sønn også? Eller prøver du iherdig å fremstille det som en "liksomsannhet" at han er far til en sønn fra før? Anonymkode: 27ea0...13f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå