AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Hei! Gutt(21) sammen med jente(20) Har vært i et forhold i underkant av tre år nå. Vi kjøper gaver innimellom gaver til hverandre bare fordi vi synes det er hyggelig. Noen ganger sparer jeg opp litt ekstra for å få kjøpt noe «ordentlig». For eksempel kjøpte jeg en Apple Watch i fjor, men det jeg får høre når jeg gir den fra meg er bare «takk», akkurat som om det er en liten sjokolade. Dette irriterer og sårer meg litt, da jeg faktisk kjøper noe ordentlig, og det jeg får tilbake er bare «takk». Er det jeg som er sær for dette? Jeg personlig legger alltid på noe annet for å vise takknemlighet, spesielt når jeg vet det er dyrt. Anonymkode: 532dc...fce
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Hva mener du med "legger på noe annet"? F.eks "Tusen takk, det var alt for mye"? Uansett. Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan de formulerer "takken". Det jeg synes teller er om de faktisk liker gaven. Kjøpte f.eks ipad til min mann og han bruker den mye. Hadde han kun lagt den bort og aldri brukt den hadde jeg vært skuffet selv om han skulle sagt "Tusen milliarder takk". Anonymkode: b3316...0bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Det er vel kroppsspråket som bør telles mer! Om han smiler, ser fornøyd ut, prøver og ser på den. Gir deg et kyss. Men enig, han kunne gjerne sagt noe som "oi, så utrolig fin!" Eller noe i den duren. Om han sier takk og legger den i en skuff, så tror jeg at jeg ville kommentert det- og spurt om han ikke var fornøyd. Anonymkode: c607e...192
Badebuksa2.0 Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Gutt(21) sammen med jente(20) Har vært i et forhold i underkant av tre år nå. Vi kjøper gaver innimellom gaver til hverandre bare fordi vi synes det er hyggelig. Noen ganger sparer jeg opp litt ekstra for å få kjøpt noe «ordentlig». For eksempel kjøpte jeg en Apple Watch i fjor, men det jeg får høre når jeg gir den fra meg er bare «takk», akkurat som om det er en liten sjokolade. Dette irriterer og sårer meg litt, da jeg faktisk kjøper noe ordentlig, og det jeg får tilbake er bare «takk». Er det jeg som er sær for dette? Jeg personlig legger alltid på noe annet for å vise takknemlighet, spesielt når jeg vet det er dyrt. Anonymkode: 532dc...fce Ja. Det er ekstremt sært å lage en tråd om en slik bagatell
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Så du prøver å kjøpe kjærlighet med gaver? Anonymkode: 38887...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du prøver å kjøpe kjærlighet med gaver? Anonymkode: 38887...ff4 Absolutt ikke, men er bare en del av meg som forventer litt med enn bare «takk». Jeg selv legger alltid på noe ekstra for å være mer takknemlig. Men igjen nå er det kanskje bare jeg som er sær. Jeg vet jo at hun egentlig setter pris på gaven, men det høres bare ikke helt sånn ut når hun bare sier «takk», og ikke noe mer Anonymkode: 532dc...fce
Badebuksa2.0 Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke, men er bare en del av meg som forventer litt med enn bare «takk». Jeg selv legger alltid på noe ekstra for å være mer takknemlig. Men igjen nå er det kanskje bare jeg som er sær. Jeg vet jo at hun egentlig setter pris på gaven, men det høres bare ikke helt sånn ut når hun bare sier «takk», og ikke noe mer Anonymkode: 532dc...fce Og?
Mt3 Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Absolutt ikke, men er bare en del av meg som forventer litt med enn bare «takk». Jeg selv legger alltid på noe ekstra for å være mer takknemlig. Men igjen nå er det kanskje bare jeg som er sær. Jeg vet jo at hun egentlig setter pris på gaven, men det høres bare ikke helt sånn ut når hun bare sier «takk», og ikke noe mer Anonymkode: 532dc...fce Er det du kjøper noe hun ønsker seg, noe hun har snakket om, noe hun virkelig har lyst på men ikke tatt seg råd til å kjøpe... Kanskje er hun veldig takknemlig for gaven du gir, men ikke så flink til å si det. Kanskje kunne du truffet hjertet hennes bedre om du gav noe rimeligere, gjorde henne en tjeneste, heller brukte pengene mer fornuftig, tok henne med på kino/restauranter/konsert/opera/skuespill... Folk har forskjellig reaksjon, om du overrasker en så kan den reagere med ett stille oi, mens en annen kan hyle å hoppe og komme med ett digert WOW mens gledestårer spretter frem. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Jeg tipper du har gaver som kjærlighetsspråk, og da hadde du også blitt litt skuffet om det var en gave du virkelig hadde lagt sjela di i, en billig gave som du hadde brukt litt tid på å tilpasse akkurat henne, og hun sier bare ett takk med et lite smil. Det handler ikke om penger, men at du har strukket deg litt for henne. Eller kanskje du har gode ord som kjærlighetsspråk. At det er vanskelig for deg å tro på at hun ikke setter pris på deg hvis ikke hun klarer å si det med ord. Hvis hun har tid sammen eller berøring som kjærlighetsspråk er det ikke sikkert disse gavene er så viktige. Hun skjønner kanskje ikke at det er et tegn på kjærlighet, og hun kunne bli mer takknemlig om du strøk henne på ryggen mens dere satt på bussen eller at hun kunne ligge i armkroken din hele filmen, eller kanskje at du strekker deg litt ekstra for å kunne gjøre noe hyggelig sammen når du egentlig ikke hadde tid. Eller kanskje hun bare ikke har vokst opp i et hjem med så mange gode ord og dermed bare synes det er litt kleint. Da må du se etter de små tingene. Det er uansett mulig å prate med henne om dette. Anonymkode: 5107d...34e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tipper du har gaver som kjærlighetsspråk, og da hadde du også blitt litt skuffet om det var en gave du virkelig hadde lagt sjela di i, en billig gave som du hadde brukt litt tid på å tilpasse akkurat henne, og hun sier bare ett takk med et lite smil. Det handler ikke om penger, men at du har strukket deg litt for henne. Eller kanskje du har gode ord som kjærlighetsspråk. At det er vanskelig for deg å tro på at hun ikke setter pris på deg hvis ikke hun klarer å si det med ord. Hvis hun har tid sammen eller berøring som kjærlighetsspråk er det ikke sikkert disse gavene er så viktige. Hun skjønner kanskje ikke at det er et tegn på kjærlighet, og hun kunne bli mer takknemlig om du strøk henne på ryggen mens dere satt på bussen eller at hun kunne ligge i armkroken din hele filmen, eller kanskje at du strekker deg litt ekstra for å kunne gjøre noe hyggelig sammen når du egentlig ikke hadde tid. Eller kanskje hun bare ikke har vokst opp i et hjem med så mange gode ord og dermed bare synes det er litt kleint. Da må du se etter de små tingene. Det er uansett mulig å prate med henne om dette. Anonymkode: 5107d...34e Takk for godt svar☺️ Anonymkode: 532dc...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå