Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 29, og har siste uken grått ganske mye. Idag har jeg grått stort sett hele dagen, og hatt det veldig vondt. Får utrolig dårlig samvittighet ovenfor babyen da jeg leser at babyen kan føle alt, som gjør at jeg gråter enda mer og føler jeg ikke klarer å stoppe. Er det farlig å ha en slik uke? Har vært greit humør før dette så ikke noe depresjon eller lignende, kun en tung tid akkurat nå 

Anonymkode: e8cd8...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er gravid i uke 29, og har siste uken grått ganske mye. Idag har jeg grått stort sett hele dagen, og hatt det veldig vondt. Får utrolig dårlig samvittighet ovenfor babyen da jeg leser at babyen kan føle alt, som gjør at jeg gråter enda mer og føler jeg ikke klarer å stoppe. Er det farlig å ha en slik uke? Har vært greit humør før dette så ikke noe depresjon eller lignende, kun en tung tid akkurat nå 

Anonymkode: e8cd8...362

Neida :) Det går fint. 

Anonymkode: 3d8b7...909

• Liker 2
Skrevet

Jeg mistet mammaen min da jeg var i uke 27. Gråt mye både etterpå og så klart i ukene før, sa hun lå på dødsleiet. Nå er frøkna bare 6 måneder men hun er rolig, blid og fornøyd og virker ikke påvirket i det hele tatt. 

Anonymkode: 33224...efe

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge du får i deg vann, salt og næring går det bra. Antnar du gjør det siden du makter å skrive et innlegg.

Anonymkode: 84db7...b39

• Liker 1
Skrevet

Min far sa at de beste her i verden er ikke-planlagte. Tror han har rett.

Skrevet

Det er ikke farlig å gråte. Verre at du bekymrer deg. 

Bare la følelsene komme og slapp av. 

Anonymkode: af16a...45e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min far sa at de beste her i verden er ikke-planlagte. Tror han har rett.

Hæ?

Anonymkode: 3d8b7...909

• Liker 1
Skrevet

Det er vel mer at man ikke skal gå å  stresse unødvendig mye, da det fører til høyt blodtrykk og påvirker kroppen fysisk. Går man å er redd/stresset hele tiden så vil barnet selvsagt «påvirkes» i den grad at blodtrykk og puls er unormalt høyt. 

Når jeg er gravid så blir jeg ofte veldig nøytral, jeg får ikke disse skikkelig gledene men jeg blir heller ikke mye trist og sur heller. Jeg har blant annet veldig skrekk for edderkopper men når jeg er gravid så forsvinner den ekstreme skrekken. Forrige uke skjedde det noe vi har ventet i over 1 år på, jeg burde hoppe i taket men jeg følte jeg oppførte meg som om dette var en helt vanlig greie. Til vanlig ville jeg fått dårlig samvittighet fordi jeg er sykmeldt fra jobb, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke kunne brydd meg mindre. Altså, jeg føler meg ganske avflata følelsesmessig. Merkelig nok kan jeg grine meg hjel fordi jeg ser noe flott på tv eller at ungene sier/gjør noe jeg får for meg er veldig rørende.

Som du sier så er du i en periode nå, du har ikke hatt det slik og det vil gå over. Så bare la denne perioden komme og gå, og du må la følelsene og reaksjonene som kommer bare komme!

Anonymkode: 24d9d...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...