Gå til innhold

Spiseforstyrrelse og jobb innen psykiatri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen er mer for oversiktlighet. Har ingen diagnose men har noen perioder med spisevegring og ymse. Vurderer jobb som innebærer kontakt med tungt rammet bruker innenfor den type diagnose. 

Har noen erfaring? Kan jeg gjøre en god jobb eller blir jeg automatisk en negativ innflytelse på personen uten at jeg vil? Man ser det ikke på meg at jeg har anstrengt forhold til mat, normalvektig, men kjenner meg noe trigget selv etter vakt. 

Dos and don'ts? 

Anonymkode: b1296...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du vil ha den distanse og nøytralitet som skal til og at det er stor fare for at dere påvirker hverandre negativt. Jobber du med en person så tar du til deg noe fra denne emosjonellt selv om du prøver aldri så mye å la være. Syntes ikke det trenger å hindre deg i å jobbe med psykiatri, men at du bør unngå å tilbringe noe særlig tid med en som har din egen svakhet som problem. 

Anonymkode: b35cd...1c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tittelen er mer for oversiktlighet. Har ingen diagnose men har noen perioder med spisevegring og ymse. Vurderer jobb som innebærer kontakt med tungt rammet bruker innenfor den type diagnose. 

Har noen erfaring? Kan jeg gjøre en god jobb eller blir jeg automatisk en negativ innflytelse på personen uten at jeg vil? Man ser det ikke på meg at jeg har anstrengt forhold til mat, normalvektig, men kjenner meg noe trigget selv etter vakt. 

Dos and don'ts? 

Anonymkode: b1296...65e

Nei. Du ødelegger både for de og det selv. Og bare så det er sagt så er de fleste med sf normalvektig 

Anonymkode: cd298...d86

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...