Gå til innhold

Noen som har klart å snu om livet ved 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er en del aldersrelaterte tråder  her, og vil  helst ikke starte en slitsomt negativt en. Men alle svar er velkomne. Jeg nærmer meg 40, har jobb, men er ensom og barnløs. Har i en lenge periode hatt det ganske negativ, med dødsfall og alvorlig sykdom i nære familie. Har motivert meg opp til å se lysere på tilværelsen, men er fremdeles en del "mørke"i meg. Er det noen som har slitt , og så har det gått bedre senere i livet

Anonymkode: fb198...e1e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at jeg var alvorlig syk, og risikerte å dø det året, og ble deprimert deretter, og ble friskmeldt på 40års dagen min. På dagen. Gråt av glede, og har fått en helt annen oppfatning av livet etter det. Livet etter 40 år er virkelig verdsatt og elsket. 

Anonymkode: 6eec2...44e

• Liker 4
Skrevet

Er du ensom eller bare alene? 

Anonymkode: b1f5a...c11

Skrevet

En slektning av meg hadde mye slit med syk mann, mye jobb og barn som hun stort sett tok seg av alene i alle år.. Etter mannen døde ble hun endelig fri til å ta hensyn til seg selv. Begynte å gå tur, ble sprekere og fikk seg ny mann. De har vært gift i cirka 20 år nå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du ensom eller bare alene? 

Anonymkode: b1f5a...c11

Vel.. har vært mye alene, så blitt vant til det med årenes løp.. Blir ikke kjedelig. Så ensom blir kanskje feil, eller mer passende da jeg var yngre. Men føler meg ofte "tom" eller fjern, og har følelsen av at noe mangler. Om det gir mening

• Hjerte 1
Skrevet

For meg så snudde livet til det bedre etter passert 40 år. Flinkere til å godta det jeg har gjort feil i livet, alt jeg ikke har fått til. 

Nå har jeg akseptert det. Livet byr på utfordringer. Du har og du klarer noe ikke andre mestrer eller har.

Øver meg på å være takknemlig for det jeg har, og klarer dette mye bedre nå. 

Øynene har også åpnet opp for alle dem som har det mye verre enn meg.

Anonymkode: e967f...e03

Skrevet

Har snudd livet mange ganger jeg. Nå er jeg over 50 og har tatt valg for å snu mange ting. Et par livskriser gjort "susen" med å få mg til å innse at jeg måtte gjøre noe anderledes. 

Anonymkode: d5b47...222

Skrevet

Jeg er 40 år og har to barn. Jeg fikk dem begge i 30-årene. For meg så har 30- årene ikke vært mine beste år, på noen måte, selv om jeg bare burde vært glad fordi jeg ble mor.

Jeg synes småbarnstiden var veldig slitsom, og som gravid la jeg på meg 30 kilo som jeg har brukt mange år på å bli kvitt. Vi har bodd et sted som jeg ikke har trivdes på og jeg har opplevd svik fra folk som jeg trodde var gode venner. I tillegg har jeg hatt en jobb/yrke som jeg har mislikt ekstremt. Summen av alt dette gjorde meg veldig deprimert. Jeg har grått så mye og følt meg helt hjelpesløs og fanget.
Jeg har vært veldig opptatt av hva andre har tenkt og hva som er «riktig» å gjøre. Men nå, med mer livserfaring, så tenker jeg mer nyansert og driter i det. Man får en litt sånn fandenivoldsk følelse når man blir mer voksen og trygg på seg selv.

Jeg er veldig glad i mannen min og barna våre, og angrer ikke på noe der. Men omstendigheten og omgivelsene rundt oss har gjort ting mye mer vanskelig og uvennlig enn det hadde trengt å være.

Men nå som 40 år, ser livet lysere ut. Jeg har gått ned mye vekt, psyken min er blitt bedre, jeg holder på med omskolering og vi skal flytte. Jeg har blitt tryggere på meg selv og gir mer f. Så jeg føler at fremtiden ser lys ut og jeg gleder meg 🌝 

Anonymkode: 33161...a2a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Fikk mann, barn og drømmejobben i 40-åra. True story. 

Anonymkode: 8342a...50e

• Hjerte 3
Skrevet

Er det å få barn viktig for deg?

Anonymkode: ebe1d...3f9

Skrevet

Jeg ble 40 i fjor og har hatt det tungt i en lengre periode. Har nok hatt en liten krise det siste året. Ting føles tungt og det å få det bedre føles så langt unna akkurat nå. Jeg jobber med det, men jeg opplever at jeg er flink til å tenke at ting er håpløst. 

Jeg har ikke jobb akkurat nå, ikke venner, ikke kjæreste og sliter psykisk. Alt det gjør det jo vanskelig å se at det kan bli bedre etterhvert selv om jeg håper på det. Det bare føles ikke så bra og jeg ser hva andre har, men som jeg ikke har. Samtidig så er det nok mange som også går rundt i lignende situasjon eller som også har det tøft, men de er ofte usynlige synes jeg. 

Så på grunn av alt var det ikke noe gøy å bli 40. Jeg var helt alene på bursdagen min og hadde sett for meg at når jeg ble 40 så skulle jeg feire dagen sammen med noen, men slik ble det ikke. 

Anonymkode: cb849...c91

• Hjerte 2
Skrevet

,

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 21.00):

Er det å få barn viktig for deg?

Var en øm sak før, men var aldri sikker på hvordan forelder jeg kunne ha blitt. Selvtilliten var utrolig lav

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Var en øm sak før, men var aldri sikker på hvordan forelder jeg kunne ha blitt. Selvtilliten var utrolig lav

Skjønner. Er vel litt i samme båt. Både angående barn og resten av innleggene dine. Går til psykolog og psykologen mener selvsagt at "livet er ikke kjørt, du er enda ung". Men jeg er ikke ung sett mot hvor jeg er i livet. Vet egentlig ikke heller hva jeg vil med livet nå. Eller jeg vil jo at det skal bli bedre, men sliter med å se for meg et givende liv. 

Skrevet
On 1/28/2023 at 10:37 PM, AnonymBruker said:

Jeg ble 40 i fjor og har hatt det tungt i en lengre periode. Har nok hatt en liten krise det siste året. Ting føles tungt og det å få det bedre føles så langt unna akkurat nå. Jeg jobber med det, men jeg opplever at jeg er flink til å tenke at ting er håpløst. 

Jeg har ikke jobb akkurat nå, ikke venner, ikke kjæreste og sliter psykisk. Alt det gjør det jo vanskelig å se at det kan bli bedre etterhvert selv om jeg håper på det. Det bare føles ikke så bra og jeg ser hva andre har, men som jeg ikke har. Samtidig så er det nok mange som også går rundt i lignende situasjon eller som også har det tøft, men de er ofte usynlige synes jeg. 

Så på grunn av alt var det ikke noe gøy å bli 40. Jeg var helt alene på bursdagen min og hadde sett for meg at når jeg ble 40 så skulle jeg feire dagen sammen med noen, men slik ble det ikke. 

Anonymkode: cb849...c91

Ja vi som er uten jobb, venner og kjæreste blir naturlig nok veldig usynlige. Det er jo ikke så mange arenaer vi blir sett på og dette er ikke akkurat  et liv vi skryter av på sosiale medier. 

Drømte selv om at ting skulle ordne seg da jeg ble 30, så 35 og så 40. Men jeg fikk aldri livet "alle andre" har. Selv om jeg skjønner at ikke alle har et flott liv.

Skrevet

Har vert gift i over 40 år, og  vert yrkesaktiv omlag lke  lenge, og vel sså det.  Hadde eg vett 40, og   kunne startet på nytt igjenn så hadde eg valgt singeltilverelsen til fordel for fereldretilverelsen.   Å føre genrasjonen videre kan andre sørge for, og hvorfor slite seg ut , og pådra seg yrkesbelastninger når ein kan få like mye som trygda person.

Det er snart bare idiotene som jiebber i Norge.

Anonymkode: f8e2b...9e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å føre genrasjonen videre kan andre sørge for, og hvorfor slite seg ut , og pådra seg yrkesbelastninger når ein kan få like mye som trygda person.

«Idiotene», du mener de som sørger for at folk som trenger det får trygd? Hvem skal betale når alle er trygdet, mener du? Hvis alle hadde trengt trygd så hadde samfunnet gått under. 

• Nyttig 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har vert gift i over 40 år, og  vert yrkesaktiv omlag lke  lenge, og vel sså det.  Hadde eg vett 40, og   kunne startet på nytt igjenn så hadde eg valgt singeltilverelsen til fordel for fereldretilverelsen.   Å føre genrasjonen videre kan andre sørge for, og hvorfor slite seg ut , og pådra seg yrkesbelastninger når ein kan få like mye som trygda person.

Du minner meg om en kompis av faren min. Han sier "Det er bare hester og idioter som liker å jobbe"😄

Anonymkode: 1c10d...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...