AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Nå er ei i byen som jeg har ansett som ei venninne. Vi har en del av de samme livserfaringene, og har delt mye personlig til hverandre. Men det sårer da at hun ikke tar kontakt når hun er her. Jeg har prøvd flere ganger. Men nå er jeg så dritt lei å være den som tar kontakt at jeg gidder ikke. Jeg har ei annen som flyttet hit. Men også det fadet ut. Vi hang mye i starten, men så ble hun «syk» og skyldte på den jævla migrena si hele tiden, og begynte å avlyse hver dag vi hadde avtale, selv om det var på hennes initiativ.Ei felles venninne av oss har samme erfaringen, så det er noe spesielt med henne. Jeg er 30 år og har ingen vennegjeng. Jeg har ingen som jeg kan støtte meg på. Jeg opplever bare at jeg forblir bekjent. Jeg er bare litt sint på meg selv for at jeg ikke har klart det. Jeg hater å ha fri fordi da føler jeg meg ekstra ensom. I dag har vært en trist dag, fordi jeg har hatt fri. På siden av samfunnet liksom. Jeg vil bare jobbe. Jeg jobber overtid, og stiller med glede på fridagene mine når jeg blir spurt. Jeg er bare så dritt lei av folk! Fordi de alltid er syke/«syke», avlyser eller har avtaler med andre eller ikke gir lyd fra seg i det hele tatt. Jeg lurer ofte på hvor stor drøm det må være. Jeg hadde ei venninne i barndommen. Og jeg husker følelsen av å gå over ens med noen. Men denne følelsen har jeg ikke hatt siden jeg var barn. Og jeg tror kanskje aldri den kommer. Anonymkode: 979ba...c23 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Man kan ikke være godt selskap for andre før man er blitt godt selskap for seg selv. Det er vanskelig å lære seg å trives med kun seg selv, men det er lurt. Anonymkode: aa947...d9e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan ikke være godt selskap for andre før man er blitt godt selskap for seg selv. Det er vanskelig å lære seg å trives med kun seg selv, men det er lurt. Anonymkode: aa947...d9e Det er bullshit! Jeg blir skikkelig deppa om jeg er alene for lenge. Og jeg er generelt misfornøyd med meg selv. Men jeg har mange gode venninner som jeg treffer ukentlig 🥰 Anonymkode: 18d43...818 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bullshit! Jeg blir skikkelig deppa om jeg er alene for lenge. Og jeg er generelt misfornøyd med meg selv. Men jeg har mange gode venninner som jeg treffer ukentlig 🥰 Anonymkode: 18d43...818 Nei da trives kanskje ikke dine venniner så godt med seg selv heller, ettersom de ofte omgås deg som er misfornøyd med seg selv. Selv orker jeg ikke det over tid. Mennesker som trives i egen person, er ofte mer givende å være rundt. Du synes kanskje det er bullshit, men jeg er ikke enig. Anonymkode: aa947...d9e 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Forstår godt hvordan du har det. Flyttet til nytt sted for 7 år siden, vært syk de siste årene og er nå ufør. Jeg har altså "fri" hver dag og ingen å møte.. Kun en jeg anser som god venninne, men hun har 3 barn og full jobb så det blir ca. ett møte i måneden. Jeg har barn og samboer så jeg er jo ikke helt alene, men det er trist å ikke ha et større nettverk. Skulle gjerne hatt venninner, men ender alltid bare med bekjente som jeg føler jeg må ta initiativ med.. Har/hadde og en venninne som avlyser hver eneste gang ofte pga sykdom. Jeg er selv syk, men prøver alltid å legge til rette dagene rundt avtaler slik at jeg orker å møte.. Jeg og savner gode venner fra barndommen, lengter tilbake til de relasjonene mange dager.. Sender deg en klem jeg💛 Anonymkode: 9947b...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Men om hun ikke bor i byen der du bor - så har hun vel ærender, avtaler, familie eller noe som gjør at hun reiser dit da? Om hun ikke har avtalt noe med deg på forhånd, så kan du jo ikke gå ut fra at hun har tid eller mulighet til å treffe deg hver gang. Om du maser slik, for beklager - det høres ut som mas, bare fordi du vet hun er i byen så skjønner jeg hun skygger litt banen etterhvert. Anonymkode: b6046...b64 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå er ei i byen som jeg har ansett som ei venninne. Vi har en del av de samme livserfaringene, og har delt mye personlig til hverandre. Men det sårer da at hun ikke tar kontakt når hun er her. Jeg har prøvd flere ganger. Men nå er jeg så dritt lei å være den som tar kontakt at jeg gidder ikke. Jeg har ei annen som flyttet hit. Men også det fadet ut. Vi hang mye i starten, men så ble hun «syk» og skyldte på den jævla migrena si hele tiden, og begynte å avlyse hver dag vi hadde avtale, selv om det var på hennes initiativ.Ei felles venninne av oss har samme erfaringen, så det er noe spesielt med henne. Jeg er 30 år og har ingen vennegjeng. Jeg har ingen som jeg kan støtte meg på. Jeg opplever bare at jeg forblir bekjent. Jeg er bare litt sint på meg selv for at jeg ikke har klart det. Jeg hater å ha fri fordi da føler jeg meg ekstra ensom. I dag har vært en trist dag, fordi jeg har hatt fri. På siden av samfunnet liksom. Jeg vil bare jobbe. Jeg jobber overtid, og stiller med glede på fridagene mine når jeg blir spurt. Jeg er bare så dritt lei av folk! Fordi de alltid er syke/«syke», avlyser eller har avtaler med andre eller ikke gir lyd fra seg i det hele tatt. Jeg lurer ofte på hvor stor drøm det må være. Jeg hadde ei venninne i barndommen. Og jeg husker følelsen av å gå over ens med noen. Men denne følelsen har jeg ikke hatt siden jeg var barn. Og jeg tror kanskje aldri den kommer. Anonymkode: 979ba...c23 Hør på deg selv da, hvordan du omtaler vennene dine. Ikke rart de trekker seg unna. En god venn tåler migrene, sykdom og at folk avlyser. En god venn slutter ikke å ta kontakt. En god venn snakker pent om vennene sine. Anonymkode: 1b932...b7b 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Ikke gi deg. Fortsett å ta kontakt. Jeg er ei som sjelden tar kontakt, vet ikke hvorfor, men jeg syns det er koselig når andre vil finne på ting med meg. Bare fortsett å spørre dem, du. ❤️ Anonymkode: 96fd5...eef
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hør på deg selv da, hvordan du omtaler vennene dine. Ikke rart de trekker seg unna. En god venn tåler migrene, sykdom og at folk avlyser. En god venn slutter ikke å ta kontakt. En god venn snakker pent om vennene sine. Anonymkode: 1b932...b7b Veldig enig! Anonymkode: 201b1...e63 3
Svartfugl Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er ei i byen som jeg har ansett som ei venninne. Vi har en del av de samme livserfaringene, og har delt mye personlig til hverandre. Men det sårer da at hun ikke tar kontakt når hun er her. Jeg har prøvd flere ganger. Men nå er jeg så dritt lei å være den som tar kontakt at jeg gidder ikke. Jeg har ei annen som flyttet hit. Men også det fadet ut. Vi hang mye i starten, men så ble hun «syk» og skyldte på den jævla migrena si hele tiden, og begynte å avlyse hver dag vi hadde avtale, selv om det var på hennes initiativ.Ei felles venninne av oss har samme erfaringen, så det er noe spesielt med henne. Jeg er 30 år og har ingen vennegjeng. Jeg har ingen som jeg kan støtte meg på. Jeg opplever bare at jeg forblir bekjent. Jeg er bare litt sint på meg selv for at jeg ikke har klart det. Jeg hater å ha fri fordi da føler jeg meg ekstra ensom. I dag har vært en trist dag, fordi jeg har hatt fri. På siden av samfunnet liksom. Jeg vil bare jobbe. Jeg jobber overtid, og stiller med glede på fridagene mine når jeg blir spurt. Jeg er bare så dritt lei av folk! Fordi de alltid er syke/«syke», avlyser eller har avtaler med andre eller ikke gir lyd fra seg i det hele tatt. Jeg lurer ofte på hvor stor drøm det må være. Jeg hadde ei venninne i barndommen. Og jeg husker følelsen av å gå over ens med noen. Men denne følelsen har jeg ikke hatt siden jeg var barn. Og jeg tror kanskje aldri den kommer. Anonymkode: 979ba...c23 Så utrolig kjipt! Det kan jo være at du har vært uheldig med disse venninnene, kanskje finnes det noen som kan sette pris på deg? Hvis det blir mye fritid og alenetid, så finnes det kanskje en hobby du kan starte med, eller frivillig arbeid? Da kan du kanskje bli kjent med nye folk og du blir ikke sittende så mye alene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 "Den jævla migrena si..."... fy faen så provoserende. Skjønner litt hvorfor du ikke har venner over tid. Hilsen en som også har migrene, men heldigvis snille venner med empati. Anonymkode: 5f716...7a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hør på deg selv da, hvordan du omtaler vennene dine. Ikke rart de trekker seg unna. En god venn tåler migrene, sykdom og at folk avlyser. En god venn slutter ikke å ta kontakt. En god venn snakker pent om vennene sine. Anonymkode: 1b932...b7b Dette er så tragisk at jeg har ikke ord. Er du fullstendig isolert fra omverdenen? Alt her er min feil tydeligvis. Jeg som er en dårlig venn som slutter å ta kontakt fordi det alltid er på mitt initiativ. Og en dårlig venn fordi jeg blir irritert av venninne som avlyser avtaler hun selv har laget fordi hun tilfeldigvis blir syk akkurat samme dag eller kvelden før vi skal noe. Den felles venninna vår har ringt henne og sagt hva hun synes om oppførselen fordi hun ikke gidder dette. Vi gjennomskuer begge at hun lyver en del. Anonymkode: 979ba...c23 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er så tragisk at jeg har ikke ord. Er du fullstendig isolert fra omverdenen? Alt her er min feil tydeligvis. Jeg som er en dårlig venn som slutter å ta kontakt fordi det alltid er på mitt initiativ. Og en dårlig venn fordi jeg blir irritert av venninne som avlyser avtaler hun selv har laget fordi hun tilfeldigvis blir syk akkurat samme dag eller kvelden før vi skal noe. Den felles venninna vår har ringt henne og sagt hva hun synes om oppførselen fordi hun ikke gidder dette. Vi gjennomskuer begge at hun lyver en del. Anonymkode: 979ba...c23 Man kan legge planer og så få migrene uventet samme dag, din dust. Anonymkode: 5f716...7a0 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan legge planer og så få migrene uventet samme dag, din dust. Anonymkode: 5f716...7a0 Ja jeg vet det. Men når det er flere som legger merke til at hun lyver føler jeg ikke hun snakket sant. Og når hun på toppen av det legger ut bilde samme kveld av at hun sitter og drikke alkohol midt i ukedagene. Anonymkode: 979ba...c23
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 Altså, drikker alkohol når hun har avlyst en avtale. Anonymkode: 979ba...c23
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan ikke være godt selskap for andre før man er blitt godt selskap for seg selv. Det er vanskelig å lære seg å trives med kun seg selv, men det er lurt. Anonymkode: aa947...d9e Det er voldsomt med hobbypsykologer her. Har liksom stadig vekk hørt det er så negativt å trives alene. For da blir du for introvert. Vi blir hele tiden indirekte informert om at det er negativt å være alene. Så man skal helst trives med andre. Jeg har alltid trivdes alene. Litt for godt. Men så har det ført til at jeg har følt meg ensom, fordi jeg føler meg annerledes for det. Anonymkode: 979ba...c23
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er så tragisk at jeg har ikke ord. Er du fullstendig isolert fra omverdenen? Alt her er min feil tydeligvis. Jeg som er en dårlig venn som slutter å ta kontakt fordi det alltid er på mitt initiativ. Og en dårlig venn fordi jeg blir irritert av venninne som avlyser avtaler hun selv har laget fordi hun tilfeldigvis blir syk akkurat samme dag eller kvelden før vi skal noe. Den felles venninna vår har ringt henne og sagt hva hun synes om oppførselen fordi hun ikke gidder dette. Vi gjennomskuer begge at hun lyver en del. Anonymkode: 979ba...c23 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja jeg vet det. Men når det er flere som legger merke til at hun lyver føler jeg ikke hun snakket sant. Og når hun på toppen av det legger ut bilde samme kveld av at hun sitter og drikke alkohol midt i ukedagene. Anonymkode: 979ba...c23 At dere er flere som innbiller dere at hun lyver betyr jo ikke at dere har rett. Det høres heller ut som slem baksnakkking, og utrolig liten forståelse for hvordan det er å leve med kronisk og uforutsigbar sykdom. Veldig vanlig å miste venner om en blir syk, fordi de oppfører seg som dritt og innbiller seg en lyver. En som var en god venn selv ville møtt denne jenta på en bedre måte. Der er dritkjipt å måtte avlyse, og selv om det var hun som laget avtalen så gir jo ikke det henne kontroll på sykdommen. Litt mindre egosentrert, litt mer sympati med andre, så skal du se du blir hyggeligere å være sammen med for andre. Anonymkode: b6046...b64 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): At dere er flere som innbiller dere at hun lyver betyr jo ikke at dere har rett. Det høres heller ut som slem baksnakkking, og utrolig liten forståelse for hvordan det er å leve med kronisk og uforutsigbar sykdom. Veldig vanlig å miste venner om en blir syk, fordi de oppfører seg som dritt og innbiller seg en lyver. En som var en god venn selv ville møtt denne jenta på en bedre måte. Der er dritkjipt å måtte avlyse, og selv om det var hun som laget avtalen så gir jo ikke det henne kontroll på sykdommen. Litt mindre egosentrert, litt mer sympati med andre, så skal du se du blir hyggeligere å være sammen med for andre. Anonymkode: b6046...b64 Men hun la samme tiden ut av at hun var ute og drakk! Hvordan kan vi ikke da mistenke at hun lyver?! Og det typiske har skjedd igjen. Dere moralens høye voktere har kapret tråden igjen. Anonymkode: 979ba...c23
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 Der er noen faktorer dom spiller inn når en inngår et nytt bekjentskap, og hva dom av gjør om det vil vare . Når en tilfeldigvis treffes og det oppstår en god kjemi så er det viktig at det ikke blir for mye mas og kontakt om å møtes for ofte. Noen blir som en klegg, og taster og ringer alt for mye. Når tiden går så kan en jo også oppdage at en kanskje ikke har så felles som en trodde? Jeg har noen venninner som jeg ikke alltid har så mye kontakt med, men vi har heller noe forventning om at det må være så og så ofte for ikke å havne i unåde. Livet går sin gang og vi er opptatt med familie og jobb, men det er alltid kjekt å gå en tlf el melding . Det jeg vet er at om det skulle oppstå noe så er vi der for hverandre. Tenk over hvordan du forventer at vennskap skal være. Forventer du meldinger hver dag eller å treffes hver uke eller oftere ? Anonymkode: 74ecc...b77 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei da trives kanskje ikke dine venniner så godt med seg selv heller, ettersom de ofte omgås deg som er misfornøyd med seg selv. Selv orker jeg ikke det over tid. Mennesker som trives i egen person, er ofte mer givende å være rundt. Du synes kanskje det er bullshit, men jeg er ikke enig. Anonymkode: aa947...d9e Både og, noen er veldig trygge på seg selv mens andre er mer som meg. Det går an å ha gode venner selv om man har dårlig selvtillit. Likeså kan man være en god og lyttende venn som liker å finne på kjekke ting sammen selv om man har det dårlig med seg selv. Er så lei av å høre at man må elske seg selv for å ha gode relasjoner. Jeg er helt enig i at ideelt sett så skulle alle mennesker elske seg selv, men det er ikke alltid så lett å få til. Gode venner derimot gjør at jeg liker meg selv bedre 😊 Anonymkode: 18d43...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå