Rødstrupa Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 (endret) Jeg var en skikkelig rampejente som barn. Ikke helt ulik Emil bare i jenteversjon. Blir flau bare jeg tenker på det. Gjorde stort sett ikke så alvorlige ting men ‘’noen av hyssene’’ er jeg ikke spesielt stolt av. Vokste opp på et lite sted hvor alle kjente hverandre. Likevel ringte vi på dørene til folk og lå utenfor inngangsdøren deres med kniv i brystet(hadde isopor på innsiden av jakken) og ketsjup utover hele meg. Vi skremte jo vettet av folk! Jeg kunne finne på å klatret opp takrennen og opp på hustaket for å hente en frisbee feks. En annen gang brukte jeg busskortet mitt og dirket opp husdøren til en nabo bare for å finne ut om jeg klarte det. Flaks for meg at det ikke ble oppdaget. Har gjort mye annet rampete også😝Det er helt sprøtt og latterlig å tenke på nå. Som barn manglet det iallfall ikke på ‘’fritidsaktiviteter’’! Hva med deg, gjorde du noe rampete som barn? Trøsten er at jeg har oppført meg bra siden fra tidlig tenåring 😌🙃 Endret 27. januar 2023 av Rødstrupa 2 3 3
Honey Dew Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Aldri. Jeg var visst ganske kjedelig som barn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Nei, jeg var underkuet som barn. Anonymkode: 92ce9...0ca
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Høres ut som en skikkelig drittunge Anonymkode: 21ce8...72a 4 2
svartkatt Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Var stort sett veldig snill og rolig. Men spiste for eksempel kalendersjokoladen til bror min.. fordi han fortjente det 😈 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Byttet posten i postkassene til folk Stjal post Satt hundeposer med bæsj ut i veien Klipte av alle grenene på naboens tre Bl.a Anonymkode: e2260...f0f 2
Rødstrupa Skrevet 26. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres ut som en skikkelig drittunge Anonymkode: 21ce8...72a Ja, en skikkelig rampete drittunge. 1
Hannah80 Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Lå med kniv i brystet faktisk. Fikk meg en god latter nå😂😂 Innlegget ditt brakte frem mange morsomme barndomsminner, ts😂👍 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Stjal bilen som sto på gården og kjørte oss en rundtur. Planta spiker på veien mens vi gjemte oss i grøfta for å se om bilene som kom punkterte. Klatret opp på verandaen til naboen å kasta masse snø inn i stua når de var borte. Klinte masse blåbær på vinduene til en anna nabo. Lagde demninger i elva enda vi ikke fikk lov til å leke der. Kasta egg. Hadde ringestikken ofte.. osvosv. Ble faktisk folk av oss også 😅 Anonymkode: 13181...f76 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Både ja og nei. Gikk på epleslang når jeg ble oppfordret til å bli med, Og en gang stjal jeg tre egg fra lokal bonde (trodde vi kunne klekke dem til kyllinger selv, la de under senga hjemme, mamma fant dem og fikk sjokk). Men egentlig ikke noe voldsomt slemme ting som skremte eller plaget folk direkte (selv om tjuveri av epler og egg sikkert var irriterende nok....). Aldri ring og spring, f. eks. Fikk beskjed av mamma og pappa at det var slitsomt for folk, og at det skulle vi ikke gjøre, så det hørte vi på. Litt begge deler, vil jeg si. Ikke noen engleunge, men ikke Emil i jenteversjon heller. Anonymkode: 312a5...106 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 Jeg var veldig rampete. Hadde relativt god oppfinnelse, ikke nødvendigvis til mine foreldres glede. Jeg er litt rampete nå også, men klarer stort sett å besinne meg 😛 Heldigvis har ikke barna mine blitt like rampete som meg... Anonymkode: 4b67c...d3a 1 1
Tradegy Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 (endret) Altså, jeg får puls av å lese om deg, TS Jeg var absolutt ikke rampete, men med ett unntak. Stjal en sprettball på nærbutikken, som jeg værsågod' måtte levere tilbake. Jeg og nabojenta trakk frem de nye lekene våre, mens mamma spurte hvor vi hadde fått dem fra Ellers var jeg litt for tung i ræva, til at de ville ha meg med på sprell. Høyrisiko å bli tatt, om jeg skulle henge etter som et slips Søsteren min var en modigere type. Hun var høyt og lavt. Over og under. Skikkelig nysgjerrig. Ved én anledning greide hun å komme til under en seksjon, hvor det bakerst stod ei musefelle 🙈 Hun ble fangsten, stakkar... Jeg har dog klart å glemme igjen, noe man slettes ikke skal glemme (!) ved en anledning, men det kan jeg ikke fortelle om Endret 26. januar 2023 av Tradegy 1
Kaneel Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 Er forskjell på å være rampete(noe som er en sjarmerende, ufarlig og morsom egenskap for alle) og være en ondskapsfull drittunge uten tøyler
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Var noen fra klassen og jeg utenfor en prestebolig. Ei i klassen gnålte om at jeg skulle plukke noen tulipaner utenfor presteboligen og sa at hun skulle invitere meg til bursdagen sin om jeg gjorde det. Så jeg gjorde det. Og hun fikk sjokk fordi jeg gjorde det. Så jeg sa at jammen du sa jeg skulle gjøre det fordi da ville du invitere. Men da sa hun det bare var for å se hva jeg ville gjøre. 😞 Anonymkode: 53661...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 Jeg var både en vilter og vågal jente. Fant på mye rart. En del farlige ting også, som full fart ned en lang bakke på sykkel, med armene i kors bak hodet. Ingen hjelm. I tillegg hadde sykkelen litt skeivt dekk, så det var mye kast i dekket når jeg susa nedover. Det ristet i hele sykkelen, og det som var spennende var om jeg ville klare meg. Ingen frykt! Jeg synes det er litt ubehagelig å tenke på akkurat denne episoden, for hadde jeg falt kunne det blitt stygt, veldig stygt. Hadde sikkert 30-40kmh ned den bakken. Ingen hjelm! Heldigvis har alderen innhentet meg,og i dag er jeg blitt fryktelig pinglete og redd alt slikt 😅 Men, jeg elsket barndommen! Barneårene er jo kremen i livet. Mye lek, økt frihet, ingen store forpliktelser eller bekymringer. Veldig glad for å vokse opp på 80-90 tallet! Veldig som fikk en barndom uten skjerm og mobil! Anonymkode: f11e5...67a 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 Men Emil oppdaget aldri før i ettertid at de valgte et hyss. Han mente det alltid godt, og så slo det feil ut. Vet ikke om jeg kan si det samme om dine sprell ts.... Anonymkode: ff2ee...1d2 1 1
Embla Othea Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 Jepps. Jeg var skikkelig rampete på ungdomsskolen. Alt fra ding, dong, stikk i timesvis i nabolaget til 30 anmerkninger på et halvt år samt å skulke og kjøre med russebussen som rullet inn på skolegården til byen. 🥳 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 Jeg fant på mye tull ja, ene gangen ble jeg med noen eldre gutter, og de tente på et jorde, så det ble brann. Da var jeg vel bare 6 år. Da jeg var 7 år rømte jeg, og skulle bo i skogen, kom vel ikke hjem før 2 på natta. Stjal noen leker fra dukkehuset til naboen, og gravde ned, da var jeg rundt 5-6 år. Ellers mye epleslang, plommeslang, stjal rabarbra, og egentlig alt vi kunne spise ute. Startet detektiv klubb, og snek meg inn på forskjellige bedrifter for å spionere. Ellers klatret overalt, og nesten et mirakel at jeg aldri skadet meg. Jeg var og barnet de eldre ville ha ut, for jeg turte å gjøre alt. Da jeg var 8 år flyttet vi til Oslo, og de andre barna hadde veldig klare grenser på hvor de fikk gå. Jeg klarte å overtale de til å gå de stedene de ikke fikk lov. Jeg dro rundt overalt i Oslo. Men som tenåring oppførte jeg meg veldig bra, tok skolen seriøst, holdt på med idrett, drakk ikke, røyka ikke, testa ingen grenser. Ventet og med sex til jeg var 18 år, og hadde vært sammen med kjæresten en god stund. Så tror jeg fikk rast fra meg som barn. Anonymkode: 1ca6c...c29 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå