Gå til innhold

Baby 4 mnd intens skriking både dag og kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utslitt og gråter flere ganger i døgnet pga min datter på 4 mnd og 5 dager skriker illsint random ganger i døgnet. Jeg hater intenst å ta henne med på utflukter for vet aldri når hun plutselig setter igang sin stemmevrengende hylvræling, når hun setter igang så er det ingenting som hjelper og da må jeg bare få oss hjem asap! Trodde hun hadde kolikk som ga seg før jul, men etter en måneds tid nå så er det verre enn noensinne! Jeg gruer meg til å starte en ny dag med henne for jeg vet at det blir en ubegripelig stressende ny drittdag! Har flere ganger kjørt rundt med henne bare for å få henne til å sove, idag våknet hun hylskrikende etter 15 minutter etter vi kom hjem hvor jeg blir sittende å rive meg i håret og brøle i sinne. Jeg hater intenst livet mitt og skjønner ikke hva som feiler henne! 

Hun har fått morsmelk hele tiden, men har gått over til sensilac erstatning i 3 dager uten noen effekt. Hun bæsjer sjeldent og har vært sånn i over 3 mnd. Hun våkner cirka annenhver til hver 3 time hele natten uten noe form for rutine på noe som helst vis. Alt er bare uviss kaos.

Har en datter på 17 mnd som var helt herlig når hun var baby, så dette med minsten har gitt meg fulstendig sjokk!

Noen som vet eller har erfart noe lignende? 

Anonymkode: 286f9...0d7

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer skriker fordi noe galt. Ikke fordi har lyst til å irritere deg.

Du må jo finne ut hva som er feil. Hvis du ikke klarer det så finn noen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: 2b12b...16e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Måtte finne et helt nytt sett med teknikker til min nr 2, jeg fikk også sjokk.

Kanskje din òg er mer sensitiv, og trenger mer ro?

Men det pleier å gå seg til. Jeg har sunget forskjellige nattasanger til alle min tre, ingen av de likte de samme😅 du må bare finne ut hva som funker for den nye lille❤

Anonymkode: 73f9f...6f3

Skrevet

Min skreik som bare juling døgnet rundt i mange mnd. Viste seg å være pga ungen hadde kolikksmerter som følge av kumelkproteinallergi. 

Anonymkode: 817cc...428

Skrevet

Intens skriking høres ut som det er noe som er vondt for babyen. Det kan være så enkelt som luft i magen.

Har du vurdert kiropraktor? De som jobber med babyer er veldig flinke.

Anonymkode: 20182...518

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Intens skriking høres ut som det er noe som er vondt for babyen. Det kan være så enkelt som luft i magen.

Har du vurdert kiropraktor? De som jobber med babyer er veldig flinke.

Anonymkode: 20182...518

her var den syke mengden luft i magen pga ungen hadde allergi for melkeproteiner rett og slett.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er utslitt og gråter flere ganger i døgnet pga min datter på 4 mnd og 5 dager skriker illsint random ganger i døgnet. Jeg hater intenst å ta henne med på utflukter for vet aldri når hun plutselig setter igang sin stemmevrengende hylvræling, når hun setter igang så er det ingenting som hjelper og da må jeg bare få oss hjem asap! Trodde hun hadde kolikk som ga seg før jul, men etter en måneds tid nå så er det verre enn noensinne! Jeg gruer meg til å starte en ny dag med henne for jeg vet at det blir en ubegripelig stressende ny drittdag! Har flere ganger kjørt rundt med henne bare for å få henne til å sove, idag våknet hun hylskrikende etter 15 minutter etter vi kom hjem hvor jeg blir sittende å rive meg i håret og brøle i sinne. Jeg hater intenst livet mitt og skjønner ikke hva som feiler henne! 

Hun har fått morsmelk hele tiden, men har gått over til sensilac erstatning i 3 dager uten noen effekt. Hun bæsjer sjeldent og har vært sånn i over 3 mnd. Hun våkner cirka annenhver til hver 3 time hele natten uten noe form for rutine på noe som helst vis. Alt er bare uviss kaos.

Har en datter på 17 mnd som var helt herlig når hun var baby, så dette med minsten har gitt meg fulstendig sjokk!

Bestill time hos fastlege beskriv symptombildet til ungen og spør om å teste melkefri morsmelkerstatning fra apoteket på hvit resept. Husk å få hvit resept og ta vare på alle kvitteringer.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

hvis du trenger prate med noen kan du sende meg PM jeg har erfaring.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sett på støvsugeren og babyen sovner! 

Det hjalp her, når vår hadde sine skriketokter. 

Anonymkode: 08a79...f68

Skrevet

Melkeproteinallergi? Snakk med helsestasjonen i morgen! Sjekk ut barneleg1 på Instagram for råd om å teste melkefri kost. Lykke til, hold ut :) 

Anonymkode: a1ee3...f3c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gir dere d vitamin dråper? Prøv noen dager uten isåfall, min fikk kjempe vondt i magen av de. Måtte kjøpe noen fra Danmark som er mye mildere for magen, de heter bidro d vitamin dråper og er laget på solsikkeolje.

Anonymkode: 2abed...c20

• Liker 1
Skrevet (endret)

Baby på den alderen gråter og hyler hvis noe er galt. Den evner ikke å gråte for å manipulere deg enda. Det husker du sikkert fra nr 1.

Nå vet jeg ikke hva du allerede har gjort, men ut ifra det jeg har kjennskap til kan det være en av disse plagene baby har:

- kolikk

- allergi for melkeprotein

- forstoppelse. Du kan få øvelser av kiropraktor på hvordan du kan massere mage og bevege bein for å få fart på luftsmerter og tarmbevegelse.

- reflux

- allergi

- nakke-/ryggstivhet. Dra til kiropraktor som er spesialist på babyer

- kort tungebånd (kan ha sammenheng med magesmerter)

Hadde sjekket for disse tingene så fort som mulig.

Endret av Turtellure12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja sjekk alt dette TS. 

Det gjorde vi også, vårt barn viste og ha kolikk pga melkeprotein allergi, melkeallergi, refluks og utfordringer i mage tarm. 

Be barnets fastlege om å teste melkefritt på hvit resept også.

Skrevet

Vår yngste skrek fra 2 uker til 4 mnd ..hata å ligge i seng/ vogn.

Viste seg å være låsning  i nakken/ ryggen. 

Ble mye bedre etter et par runder hos manuell terapeut .

Holdt på å bli kokko  - såg ikke TV på flere mnd  for han skrek fra kl 18 til 21 .hjalp å bære ungen i bæresjal . Og vippestol ..

Og når han gikk over til sittende kunne vi plutselig  bruke vogna igjen 🙈

Anonymkode: 680a9...5bd

Skrevet

Melkeproteinallergi gir magesmerter, forstoppelse, urolig søvn og skriking… Ville tatt en tur til legen, og prøvd melkefritt en stund fremover. Pepticate kan du kjøpe på apoteket, den gir jeg til jenta mi (noen av de andre typene er veldig spesiell på smak). Hvis det er melkeproteinallergi så tar det noen uker før melkeproteinet er helt ute av kroppen, så du må regne med å teste 4-6 uker før du merker bedring. Her merket vi stor forskjell ganske kjapt (noen dager). Prøv minifom også hvis du ikke har prøvd, det hjelper utrolig mye på luftsmerter!  Ved hylskriking pga magevondt pleier også sukkervann være effektivt. 

Anonymkode: 3b4df...162

• Nyttig 1
Skrevet

Det er dessverre mer normalt dette med ingen rutiner osv.. Man kan høre heldig, men man kan også få en helt normal baby som er slik som dette og det er lite man kan gjøre for å endre på det. De er ikke gamle nok enda og behovene endrer seg hele tiden. 

Div plager og skriking er jo dessverre også noe som mange sliter med og er jo i så måte en ganske normal sel av småbarnslivet (og forferdelig slitsomt), men det er jo ett tegn på at noe er galt, så det er bør man jo sjekke ut. Både fastlege og en runde til manuellterapeut eller kiropraktor som kan barn er en grei start også får man ta det videre derfra. Refluks, luft i magen, forstoppelse, låsninger. Kan være så mangt. Kan jo også være for lite søvn, for lenge mellom dupper, for mye inntrykk eller bare utviklingstrinn som er litt heftig som klusser til mye.

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din! Det er lov å bli sint over situasjonen du står i, for det er slitsomt!!

Dra til legen, bli henvist til barnelege og utred for allergi. Det er så lange ventelister at du like greit kan be om henvisning mens du prøver melkefri kost. Gir ikke det effekt så prøv eggefri kost i tillegg, for her må du bare eliminere for å finne synderen.

Samtidig er barnet blitt noen mnd, du skal trolig snart i jobb igjen. Så spørs det om du vil bruke siste del av permisjon på å legge om kosten din for å kanskje kunne fortsette ammingen, eller om du går over til erstatning. Der vil det nok også bli litt prøving og feiling ift innholdet på erstatningen og hva barnet tåler og ikke. 

Anonymkode: 7b421...a9e

Skrevet

Min skreik pga stramt tungebånd som hverken lege eller helsestasjonen så som gjorde at han svalgte luft, en på jobb sin skreik pga melkeprotein allergi. 

De hadde begge skikkelige magesmerter. 

Det er noe galt. Finn ut hva det er. 

Anonymkode: 511a5...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vel, hun er 4 måneder så det betyr at tennene begynner å vokse frem. Dette kan ta lang tid, og er helt normalt. Og man ser heller ikke tennene før om en stund siden gommen kan hovne opp, men det skjer nok mye nedi der ☺️

Kalde agurkstaver kan lindre mye, så jeg ville prøvd å gi hun dette når hun begynner. Allmenntilstanden kan også bli litt dårlig ved tannfrembrudd, noen får også litt feber. 

Anonymkode: 5b9c3...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...