AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Storebror tømte en kasse med lekebiler på gulvet, noe som bråkte en del. Baby 3 måneder begynte umiddelbart å hylskrike, og det tok meg «lang» tid å roe (tipper 5 minutter). Dette er en rolig baby som er vant til mye lyd fra storebror, men skal sies at han lå ganske nærme dette spetakkelet. Noen som har opplevd liknende? Jeg ble veldig overrasket over den voldsomme reaksjonen. Anonymkode: f1c6c...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Babyer har gjerne bedre hørsel enn voksne. Anonymkode: ff9c7...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 Ja, vår baby skvetter når hunden bjeffer rett ved. Også skvatt han sånn trøstesløst en gang jeg ropte etter hunden med høy og sint stemme med babyen på armen ☹️ Det er flere måneder siden, tror ikke han tok skade ❤️ Anonymkode: ffaa5...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Storebror tømte en kasse med lekebiler på gulvet, noe som bråkte en del. Baby 3 måneder begynte umiddelbart å hylskrike, og det tok meg «lang» tid å roe (tipper 5 minutter). Dette er en rolig baby som er vant til mye lyd fra storebror, men skal sies at han lå ganske nærme dette spetakkelet. Noen som har opplevd liknende? Jeg ble veldig overrasket over den voldsomme reaksjonen. Anonymkode: f1c6c...5d0 vanlig, prøv å unngå det Anonymkode: fd28f...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Del Skrevet 26. januar 2023 Har skjedd noen ganger med min og at hun plutselig har reagert veldig på noe. Babyer kan vel skvette de og. Det går nok bra når de får trøst Anonymkode: 038b1...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): vanlig, prøv å unngå det Anonymkode: fd28f...8cb Hvorfor? Hvis man unngår høye lyder, blir de bare skremt igjen og igjen. Om de lærer det ikke er farlig, reagerer de mindre. Anonymkode: 61ef8...162 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio89 Skrevet 26. januar 2023 #7 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Min baby skriker sånn helt hysterisk når jeg nyser😅skjedde også en gang når jeg startet en sånn elendig elektrisk nesesuger drit. Ungen ble jo livredd…. Endret 26. januar 2023 av Rio89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Del Skrevet 26. januar 2023 Takk for svar alle sammen☺️ Slår meg til ro med at det er sånt som kan skje. TS Anonymkode: f1c6c...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Del Skrevet 27. januar 2023 Rio89 skrev (11 timer siden): Min baby skriker sånn helt hysterisk når jeg nyser😅skjedde også en gang når jeg startet en sånn elendig elektrisk nesesuger drit. Ungen ble jo livredd…. Mannen min kilte meg en gang jeg satt på gulvet og lekte med baby på lekematta. Jeg lo hysterisk, og baby ble kjemperedd for latteren. Hun begynte også hylskrike da vi trykket på en badeand som lager sånn pipelyd en gang. 😅 Anonymkode: 40192...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 27. januar 2023 #10 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, vår baby skvetter når hunden bjeffer rett ved. Også skvatt han sånn trøstesløst en gang jeg ropte etter hunden med høy og sint stemme med babyen på armen ☹️ Det er flere måneder siden, tror ikke han tok skade ❤️ Anonymkode: ffaa5...f69 Tok nok ikke skade, nei.......🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar alle sammen☺️ Slår meg til ro med at det er sånt som kan skje. TS Anonymkode: f1c6c...5d0 Hvorfor skulle det ikke vært vanlig? Babyer skriker for alt mulig. Høye lyder, sultne/tørste, vondt i magen, om de skvetter. Det er klart at om ungen lå ved siden av, fikk den vondt i ørene. Anonymkode: d36b0...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Del Skrevet 27. januar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor? Hvis man unngår høye lyder, blir de bare skremt igjen og igjen. Om de lærer det ikke er farlig, reagerer de mindre. Anonymkode: 61ef8...162 Fordi det kan skade hørsel og gjøre at de hører dårligere enn de ellers ville gjort. Akkurat slik voksne har dårligere hørsel enn unge. Unge som får skade på hørselen sin kan høre dårligere Anonymkode: ff9c7...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor? Hvis man unngår høye lyder, blir de bare skremt igjen og igjen. Om de lærer det ikke er farlig, reagerer de mindre. Anonymkode: 61ef8...162 Fordi babyen kan være sensitiv for lyd, på samme måte som at voksne også kan være det. Jeg er lydsensitiv, og lyden av lego som tømmes utover gulvet er tortor for meg. Det har ingenting med "ikke venne seg til", det har noe med at enkelte av oss rett og slett er mer lydsensitiv enn andre. Min eldste har alltid vært veldig sensitiv på lyder også. Han kan sove gjennom fyrverkeri, men er livredd når måkene hyler. Anonymkode: 29c7c...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi babyen kan være sensitiv for lyd, på samme måte som at voksne også kan være det. Jeg er lydsensitiv, og lyden av lego som tømmes utover gulvet er tortor for meg. Det har ingenting med "ikke venne seg til", det har noe med at enkelte av oss rett og slett er mer lydsensitiv enn andre. Min eldste har alltid vært veldig sensitiv på lyder også. Han kan sove gjennom fyrverkeri, men er livredd når måkene hyler. Anonymkode: 29c7c...972 Man kan ikke skåne seg for høye lyder i livet. Man bør leve et vanlig liv med en baby. De fleste babyer skriker av ymse lyder for de blir redd. Anonymkode: 61ef8...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå