Gå til innhold

Liker ikke at vi går mot lysere tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men skriver her. Jeg er veldig fan av vinter osv, og merker allerede nå at vi går mot lysere tider. Er ikke så hyggelig når alle sammen snakker om å reise på ferie, konsteeter og festivaler, og kan føle at sommeren er kjip fordi jeg ikke har penger. Hvis jeg jobber (jeg er student), så må jeg likevel spare pengene mine fordi resten av året er dyrt, og jeg har bare 8k å leve på. Kjæresten min planlegger tur, men jeg kan ikke bli med pga økonomien. Gruer meg skikkelig, og merker det allerede nå at jeg får en klump i magen til juni og juli🥺 Noen andre som føler det samme?

Anonymkode: f4a8b...a18

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker mørketiden absolutt best ja😊🌒

Anonymkode: c0359...1e9

• Nyttig 1
Skrevet

Et generelt råd er jo å la være å grue deg til ting du ikke kan få gjort noe med. Det er rett og slett bortkastet tid. Det må da være et lystpunkt at studentilværelsen er en midlertidig situasjon som sikrer deg lønn og bedre ønonomi om et par år🙂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men skriver her. Jeg er veldig fan av vinter osv, og merker allerede nå at vi går mot lysere tider. Er ikke så hyggelig når alle sammen snakker om å reise på ferie, konsteeter og festivaler, og kan føle at sommeren er kjip fordi jeg ikke har penger. Hvis jeg jobber (jeg er student), så må jeg likevel spare pengene mine fordi resten av året er dyrt, og jeg har bare 8k å leve på. Kjæresten min planlegger tur, men jeg kan ikke bli med pga økonomien. Gruer meg skikkelig, og merker det allerede nå at jeg får en klump i magen til juni og juli🥺 Noen andre som føler det samme?

Anonymkode: f4a8b...a18

Nei absolutt ikke ..😂...blir bedre for hver dag som går nå..

Skrevet

Jeg sliter med vinterdepresjon, så gleder meg til lysere tider. 

Jeg drar heller aldri på ferie, konserter eller festivaler, men det har mer med personlig preferanser å gjøre enn økonomi.

Kanskje du kan få deg en sommerjobb innen noe du liker/synes er gøy? 

Anonymkode: 531df...fcc

• Liker 2
Skrevet

Du må heller prøve å fokusere på det som er positivt med de lysere og varmere tidene.

Skrevet

Jeg foretrekker også mørketid. Ble født 23 desember, kanskje derfor 🧐

Anonymkode: 3f589...483

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker sommeren og hater vinteren men i fjor hadde jeg ikke engang en eneste dag med sommerferie. Men det gjorde meg slett ingenting, elsket sommeren like mye da som vanlig.. Studenter skal være litt fattige, det er en del av "sjarmen" med å være student. Studentene før deg har vært det og Studentene som kommer etter deg kommer til å kjenne på stram økonomi, sånn er det bare å være student med mindre en er sånn "pappa betaler" type som jo skjeldent er sjarmerende. Så viss det er hovedgrunnen til å kvi seg til juni/ juli så synes jeg det er litt vel mye snøflak ute å går. 

Veldig mange har ikke sjangse i lopphavet med den økonomien som regjerer i markedet til festivaler/ferie til hit og dit men så lenge en har tak over hode og mat på bordet så overlever en slikt i et år eller 3, eller 5 for den sags skyld.

Også tror jeg vi alle har tider på året vi liker bedre enn andre. Jeg må jobbe dobbelt så hardt med min egen psyke når vi går mørkere tider i møte, men jeg vet om det og det nytter ikke å grave seg ned i depresjon og stakkarslige holdninger... Bitche i passelig mengder på kg om hvor jævlig drit vinteren og mørketid er: Ja innimellom må en få lufte frustrasjon som en kan gjøre lite med: sånn er det å være menneske og det er lov innimellom for deg også ts. Men så må en faktisk ta på seg voksenbuksene og snu litt på holdninger og gjøre det beste med det en har til enhver tid.. 

133839970_Screenshot_20230126_194957_SamsungInternet.thumb.jpg.2d39ec203fe3d33ab5e7181be6c93cd5.jpg

Alt avhenger av hvordan du ser situasjonen an og perspektiver 😉

Spør deg selv hvordan du kan gjøre en ræva situasjon litt mindre ræva? Hva liker du å gjøre som ikke koster all verden? Søk på pinterest etter billige sommerhobbyer osv osv. Innred leiligheten din slik du liker, vær bevist på hva du omgir deg med slik at trivselen din har det best mulig... Jeg har selv Googlet meg ihjel omtrent med triks og tips for å gjøre det beste for meg selv i okt-febr, og mye av det har hjulpet også men en må være litt innstillt på det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er også student med lignende inntekt som din. Jeg synes det er vanskelig når venninner snakker om at nå har de kjøpt ditt og datt og vil ha meg med på shopping. Samt spør om jeg blir med på ditt og datt. De vet jo jeg ikke har råd. Så jeg synes faktisk vinteren er verst, for om sommeren ser jeg dem ikke så ofte. Jeg går bare og venter på at solen skal titte fram etter å ha vært borte så lenge, for med sol kommer lys i hjertet.

Det er vel ikke annet du kan gjøre enn å prøve å ignorere dem, finn på noe som gir deg gode følelser (det behøver ikke koste mye), og kanskje finne en sommerjobb og spare litt penger. Men jeg skjønner hvordan du har det. Ikke noe moro å være den som har minst i venneflokken.

Anonymkode: 6c8ce...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...