AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Flere ganger i uka finner jeg blaut katteskit i carporten, og iblant rett ved inngangsdøra eller rundt søppeldunkene. Dette har blitt et enormt irritasjonsmoment, men jeg aner jo ikke hvem sin katt som er synderen, eller om det er flere! Hadde jeg visst det, hva kunne jeg i så fall gjort....? Har prøvd å sette ut brusflasker med vann, som var et tips jeg fikk, men de små jævlene gir jo f og gjør fra seg uansett 🤬🤬🤬 Her plukker jeg opp etter hunden min overalt, men dere katteeiere er liksom fritatt fra skyld, for deres ufyselige pelsdotter beiter fritt?? Det er like før jeg lar hunden min drite i hagen til alle jeg vet har katt! Anonymkode: 75553...436 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Bland eddik 50/50 med vann og sprut rundt der, gjerne hver kveld og så ofte du kan, siden eddik slutter å lukte når det tørker ut, men er det litt regn eller fukt der så bare supert. Eddiken skremmer bort kattene. Anonymkode: 36cc5...a75 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 Katter ☹️ Er så jævla lei pisslukta og dritten etter nabokattene i min hage. Æsj. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Spray med eddik? Og sånn x it for katt. Kutt en løk og spre den rundt. Anonymkode: a8b09...6c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Del Skrevet 26. januar 2023 Jeg har lagt netting på bakken alle steder der jeg ikke ønsker kattebæsj. Det er det eneste som hjelper. Anonymkode: f0ba3...4db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Del Skrevet 26. januar 2023 Irja skrev (34 minutter siden): Katter ☹️ Er så jævla lei pisslukta og dritten etter nabokattene i min hage. Æsj. Ja... Det burde vært forbud mot at katter gikk løse ute, men dette kan jeg vel bare drømme om! Det blir jo akkurat samme prinsippet som at hundeeiere får masse pes når de ikke plukker opp etter hunden.... Hvorfor skal katteeiere bare slippe unna?? Jeg hadde vel bare fått rare blikk om jeg gikk rundt til naboene med katt, og sagt at nå må de begynne å plukke opp etter dyret sitt 🤷♀️ Vi hadde katt når jeg var 6-7 år, og husker veldig godt naboen som stadig kastet bøtter med vann på den katten - og nå forstår jeg ham absolutt 😆 TS Anonymkode: 75553...436 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Flere ganger i uka finner jeg blaut katteskit i carporten, og iblant rett ved inngangsdøra eller rundt søppeldunkene. Dette har blitt et enormt irritasjonsmoment, men jeg aner jo ikke hvem sin katt som er synderen, eller om det er flere! Hadde jeg visst det, hva kunne jeg i så fall gjort....? Har prøvd å sette ut brusflasker med vann, som var et tips jeg fikk, men de små jævlene gir jo f og gjør fra seg uansett 🤬🤬🤬 Her plukker jeg opp etter hunden min overalt, men dere katteeiere er liksom fritatt fra skyld, for deres ufyselige pelsdotter beiter fritt?? Det er like før jeg lar hunden min drite i hagen til alle jeg vet har katt! Anonymkode: 75553...436 Litt lite opplyst eller? Vet du ikke forskjell på hund og katt? Håper huset ditt blir angrepet av Mikke Anonymkode: f74ab...985 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Spray med eddik? Og sånn x it for katt. Kutt en løk og spre den rundt. Anonymkode: a8b09...6c0 Takk for tips! Er bare så frustrende å måtte bruke av min tid og mine penger på naboenes drittkatter 😠 TS Anonymkode: 75553...436 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt lite opplyst eller? Vet du ikke forskjell på hund og katt? Håper huset ditt blir angrepet av Mikke Anonymkode: f74ab...985 Selvfølgelig vet jeg det.... Må uansett være lov å lufte frustrasjon vel? Regner med du er katteeier selv? TS Anonymkode: 75553...436 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips! Er bare så frustrende å måtte bruke av min tid og mine penger på naboenes drittkatter 😠 TS Anonymkode: 75553...436 Har du mus i kjelleren, eller inne hos deg? Bikkja di har i hvert fall ikke tatt noen. Anonymkode: 629f5...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har du mus i kjelleren, eller inne hos deg? Bikkja di har i hvert fall ikke tatt noen. Anonymkode: 629f5...6c2 Usaklig kommentar.... Er da ikke slik at hver eneste bolig i Norge er utsatt for mus! Men du mener altså at alle huseiere skal lovprise katteskit over hele eiendommen for da er de hvertfall sikret mot mus...?? Ærlig talt.... Ser for øvrig nå at det finnes mye på nett om dette temaet, så jeg er tydeligvis ikke alene om å være frustrert! TS Anonymkode: 75553...436 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Del Skrevet 26. januar 2023 En idiot i nabolaget vårt klagde faktisk til en annen nabo om at katten hadde gjort fra seg i hagen hans. Mens vi andre naboene bare er glade for hver nye katt som kommer hit, siden det ble observert flere rotter under utbygging av nabolaget. Klarer ikke folk å google seg til løsning på så små problem? Appelsinskall, kaffegrut, eddik, osv. Anonymkode: 2b2d4...65c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 26. januar 2023 #13 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En idiot i nabolaget vårt klagde faktisk til en annen nabo om at katten hadde gjort fra seg i hagen hans. Mens vi andre naboene bare er glade for hver nye katt som kommer hit, siden det ble observert flere rotter under utbygging av nabolaget. Klarer ikke folk å google seg til løsning på så små problem? Appelsinskall, kaffegrut, eddik, osv. Anonymkode: 2b2d4...65c Fins ingen lettvint løsning, vi har prøvd alt det der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Del Skrevet 26. januar 2023 Det eneste som hjelper er å legge asfalt eller belegningsstein. Katter elsker å gjøre fra seg i grusen, og vi har prøvd ALT av kjerringråd og pulver/sprayer fra dyrebutikk. Her kommer det 2 nye ruer hver eneste dag, inntil husvegg og trappen💀 (nabokatten) Anonymkode: 59590...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Del Skrevet 27. januar 2023 Synes det var et rart sted en katt gjør fra seg. Katter liker å grave ned bæsjen… Er katteeier selv, men skjønner at det er irriterende når en katt gjør fra seg på slike plasser. Vil tro det er én katt som er synseren og har uvane for å ikke grave ned. Prøv rådene du har fått over og legg gjerne noe rundt området så katten ikke kommer til eller ikke liker å tråkke på. Er dette forresten et problem året rundt eller nå på vinteren? Bare tenkte at det kunne også skyldes at det er vanskelig for en katt å grave ned hvis det er frost og at den går til steder der det er lunt. Anonymkode: fd820...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 27. januar 2023 #16 Del Skrevet 27. januar 2023 Synes det er merkelig at katteeiere ikke forstår at det er irriterende å få tomta si tissa og bæsja ned av katter daglig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi har katter som sover oppunder taket eller på veden i vår carport, det gjør meg ikke noe selv om jeg er allergisk. Hvis de hadde gjort fra seg her hadde vært noe annet🤢 Synes det er verre når de har krig om nettene, utenfor vinduene. Høres ut som unger som skriker😱 Anonymkode: e5ce9...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi bor i en tomannsbolig med felles innkjørsel og garasjer som henger sammen. De har to katter, og vi en hund. Disse kattene har lagt sin elsk på å drite rett nedenfor trappen vår, inntil vår yttervegg og langs vår garasjeport og dør. Vi er så heldige at vi har en sånn rød/brun grus, så avføringen er ikke så lett å se om morgenen når det ikke er lyst. Har kommet halvveis til jobb før jeg har lagt merke til stanken x antall ganger. Kjempedeilig. Det er også deilig å starte leveringen i barnehagen med å vaske sålen på skoene til barnet vårt. Trodde også katter likte å grave ned bæsjen sin, men de får ikke gravd særlig i det tynne laget med grus, og det er tydeligvis utenfor vår biler, garasje og trapp de trives best med å gjøre fra seg😅 Kan liksom ikke kjefte på eierne heller, for katter går jo fritt. Skal prøve tipset med eddik som er nevnt! Anonymkode: 05d4e...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Del Skrevet 27. januar 2023 Irja skrev (5 minutter siden): Synes det er merkelig at katteeiere ikke forstår at det er irriterende å få tomta si tissa og bæsja ned av katter daglig. Jeg har to katter selv, men klarer å forstå likevel at det kan være irriterende om det er katter som driter på steder som TS her nevner. Men samtidig så er det vanskelig å trene en katt til å gå på utvalgte steder. Isåfall måtte alle katter vært innekatter, men da ville nok folk isteden klaget på at det er mye mus og rotter rundt om. Om vinteren vil en kanskje oppdage mer kattebæsj på uvanlige steder fordi katter ikke klarer å grave ned skikkelig eller det er snø og de tror de graver det godt ned helt til snøen smelter. Da dukker alt opp igjen. Anonymkode: fd820...d0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Del Skrevet 27. januar 2023 Må si jeg aldri har hørt om brusflasker tidligere, har hatt katt i 10+ år. Eddik, appelsinskall, tabasco, pepper etc er veldig korttidsvirkende kjerringråd. Det bør brukes skikkelig middel. Ultralyd-skremmer er vanligvis mest effektivt. Har kjøpt det til nabo for å ha under veranda, hvor vi er helt sikre på at mine puser er veldig skyldig! Anonymkode: 3801f...4ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå