AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 4 uker siden fødsel og stingene til en 2.gradsrift gjør fortsatt vondt og kan innimellom svi når jeg tisser. Vanlig at det varer så lenge? Når var dere ok igjen der nede? Anonymkode: 064ff...7a2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 "Ok" er relativt😅😅😅 Alle stingene var vel ute etter 6 uker. Fortsatt ikke "bra", 2 år etterpå. Har grodd lite pent. Anonymkode: 57c02...aa8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Ikke helt erfaring med rift, men jeg ble klippet og fikk en liten rift i tillegg. Første (eller andre?) dagen føltes hele underlivet ut som en hoven kjøttkake, men brukte et kjølebind en kort stund. Merket aldri noe mer til stingene. Har du hatt kontroll hos jordmor/lege? Kanskje noen kan se på det, evt. ringe barsel? Synes ikke det høres helt greit ut at sting skal være vonde så lenge.. Anonymkode: 092e3...948
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke helt erfaring med rift, men jeg ble klippet og fikk en liten rift i tillegg. Første (eller andre?) dagen føltes hele underlivet ut som en hoven kjøttkake, men brukte et kjølebind en kort stund. Merket aldri noe mer til stingene. Har du hatt kontroll hos jordmor/lege? Kanskje noen kan se på det, evt. ringe barsel? Synes ikke det høres helt greit ut at sting skal være vonde så lenge.. Anonymkode: 092e3...948 Ingen har sett på de siden barsel. Har kontroll hos lege om 2 uker. Lurte på om dette var vanlig og jeg bare skal vente til kontrollen eller om jeg burde få noen til å se på de før? Anonymkode: 064ff...7a2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen har sett på de siden barsel. Har kontroll hos lege om 2 uker. Lurte på om dette var vanlig og jeg bare skal vente til kontrollen eller om jeg burde få noen til å se på de før? Anonymkode: 064ff...7a2 Jeg hadde nok forsøkt å få noen til å se på det tidligere. Det kan jo hende det ikke er uvanlig, men det kan jo også være tegn på infeksjon eller at det ikke gror riktig. Ville derfor sett på mulighetene til å få det sjekket så fort som mulig😊 Anonymkode: 092e3...948
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Ble sydd i et klipp. Hadde vondt i et par uker, eller var vel mer øm den siste uka. Nå er det 7 uker siden og jeg merker ingenting av st jeg ble klippet. Anonymkode: 5be82...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Helsesylepleier eller jordmor som var på hjemmebesøk etter fødsel så på mine. Tror det var etter et par uker. Hun så de var litt feil sydd og betent. Klippet opp et sting og ba meg sitte i medisinsk grønnsåpe vann 2 ganger om dagen. Ble bedre ganske raskt. Kontroll hos fastlege uke 6 var jeg ok. be om en sjekk! Anonymkode: b8473...8dc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Var samme her. Hadde infeksjon. Ville sjekket opp, for sikkerhets skyld. Sjekket ganske sent så gikk unødvendig lenge med vondt og svie i stingene Anonymkode: 9ef82...5aa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Jeg hadde vondt i 7-8 uker. Hadde ikke infeksjon, men tror stingene var sydd litt stramt? Vet ikke hvilken grad jeg hadde, de kalte det pyntesting, men jeg brukte paracett og ibux mot smertene i vel en 5-6 uker etter fødsel før det var så overkommelig at det bare gjorde litt vondt. Samleie var vondt i 3-4 mnd. Anonymkode: 4d279...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå