Gå til innhold

Perfekt personlighet men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på med en dame i noen måneder. Be singel i sommer og var så heldig å møte en veldig trivelig en på tinder i høst. Hun maser veldig nå om å bli kjærester, og planlegger hus og familie. Jeg har forsøkt å si at jeg ønsker å ta det litt rolig. Personlighetsmessig matcher vi veldig bra. Hun er akkurat slik jeg drømmer om at en dame skal være. Problemet er at jeg føler ikke meg tiltrukket av utseendet hennes – bare av personligheten. 

Jeg vet at man ikke bare skal gå etter utseendet, så jeg prøver å få følelser for henne. Føler meg bare så slem hvis jeg avslutter det vi har sammen fordi jeg ikke er så tiltrukket av utseendet hennes. Jeg har aldri møtt en dame som matcher så bra med alt utenom utseendet. 

Anonymkode: 58d0f...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg har vært i samme situasjon som deg. Var veldig utrygg på å velge riktig og tenkte det var så viktig med utseendet.

Nå har vi vært gift i 20 år og jeg må innrømme at jeg har verdens beste kone.

Utseendet har forandret seg på de 20 årene og det vil det for alle, men innvendig er hun det samme gode mennesket som jeg giftet meg med.

Er glad jeg tok et oppgjør med egne tanker og valgte rett.

Anonymkode: ff2ae...516

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet

Uff. Du bør la henne gå. Hun hadde nok blitt knust om hun visste at du ikke synes hun er fin og ikke tenner på henne.

Anonymkode: 1c6e6...64f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Samme med eksen min, personlighet men ikke utseende. Så la jeg merke til det; hvordan han får et glimt i øynene når han ser på meg, hvordan kinnene hans rynker seg søtt når han smiler, hvor dype og vakre øynene ble når han ble tankefull, den lille føflekken på kinnet som så ut som en hare osv. 

Poenget er at desto mer tid det gikk og jeg ble kjent, trygg og mer og mer glad i ham, desto vakrere ble han og. 

Gi deg selv tid, du sier selv du trenger det. 

Anonymkode: f6383...659

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Utseendet forfaller på alle uansett i 40 årene så det er bare tull å dumpe noen kun pga utseendet 

Anonymkode: edf9d...503

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er personligheten du skal leve med, men hvis du ikke er forelska i henne, og heller ikke tror du kan bli det, er det jo ikke riktig å fortsette forholdet. 

Skrevet

Jeg vet at det høres teit ut å gå etter utseendet. Det er derfor jeg prøver å finne noe mer med henne. Når alt kommer til alt kan man ikke gjøre noe med følelser heller. Det blir vel feil å bli sammen bare for å være sammen også.  

Jeg er klar over at utseendet forandrer seg med alderen. Likevel er det flere som holder seg bra. Kanskje jeg har blitt for godt vant etter å bare ha vært sammen med og datet vakre kvinner før mitt forrige lange forhold.

Når det er sagt har vi det fint sammen. Vi koser oss og har et bra sexliv. Likevel føler jeg ikke det samme som hun. Merker jeg distanserer meg og blir lei når hun skal kysse og kose hele tiden. Vanligvis har jeg pleid å være den personen som vil kyss og kose.

Jeg savner også eksen min litt, selv om jeg tenker mindre og mindre på henne. Hun var ikke bra for meg, i motsetning til hun nye. Kl ikevel følelse det skummelt å hoppe inn i noe nytt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vet at det høres teit ut å gå etter utseendet. Det er derfor jeg prøver å finne noe mer med henne. Når alt kommer til alt kan man ikke gjøre noe med følelser heller. Det blir vel feil å bli sammen bare for å være sammen også.  

Jeg er klar over at utseendet forandrer seg med alderen. Likevel er det flere som holder seg bra. Kanskje jeg har blitt for godt vant etter å bare ha vært sammen med og datet vakre kvinner før mitt forrige lange forhold.

Når det er sagt har vi det fint sammen. Vi koser oss og har et bra sexliv. Likevel føler jeg ikke det samme som hun. Merker jeg distanserer meg og blir lei når hun skal kysse og kose hele tiden. Vanligvis har jeg pleid å være den personen som vil kyss og kose.

Jeg savner også eksen min litt, selv om jeg tenker mindre og mindre på henne. Hun var ikke bra for meg, i motsetning til hun nye. Kl ikevel følelse det skummelt å hoppe inn i noe nytt

Det er akkurat derfor single ikke skal involvere seg med nysingle mennesker. Et triks er å bearbeide følelsene etter et brudd, finne seg selv og egen glede igjen, og ikke bruke mennesker på Tinder som en distraksjon. Det var nok sikkert gøy og litt spennende i starten og du fikk fokus bort fra brudd og eks. Men så kommer hverdagen krypende litt etter litt og du innser at du egentlig ikke liker mennesket du har havnet sammen med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

. Vi koser oss og har et bra sexliv. Likevel føler jeg ikke det samme som hun. Merker jeg distanserer meg og blir lei når hun skal kysse og kose hele tiden. Vanligvis har jeg pleid å være den personen som vil kyss og kose.

Jeg savner også eksen min litt, selv om jeg tenker mindre og mindre på henne. Hun var ikke bra for meg, i motsetning til hun nye. Kl ikevel følelse det skummelt å hoppe inn i noe nytt. 

Okei, da er du ikke klar for forhold og hun er ikke dama for deg. Så slutt ut utnytt henne bare for sex 

Anonymkode: edf9d...503

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Å ønske en ok utseende kjæreste er ikke teit, det er en vanlig del av et forhold.

Men du er vel uansett ikke over eksen? 

Anonymkode: d5941...c72

Skrevet

Jeg får sommerfugler i magen når jeg tenker på henne, men så blir jeg litt skuffet når jeg ser henne. 

Skrevet

Faller du ikke for henne så faller du ikke for henne. Bare tull å skylde på at utseende forfaller uansett. Vær ærlig med deg selv. La henne gå. Du er ingen dårlig person for det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avslutt det nå, før det blir enda verre for henne. Hun ser for seg et hjem og en familie med deg! Ikke la henne kaste bort mer tid.

Anonymkode: 1c6e6...64f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har holdt på med en dame i noen måneder. Be singel i sommer og var så heldig å møte en veldig trivelig en på tinder i høst. Hun maser veldig nå om å bli kjærester, og planlegger hus og familie. Jeg har forsøkt å si at jeg ønsker å ta det litt rolig. Personlighetsmessig matcher vi veldig bra. Hun er akkurat slik jeg drømmer om at en dame skal være. Problemet er at jeg føler ikke meg tiltrukket av utseendet hennes – bare av personligheten. 

Jeg vet at man ikke bare skal gå etter utseendet, så jeg prøver å få følelser for henne. Føler meg bare så slem hvis jeg avslutter det vi har sammen fordi jeg ikke er så tiltrukket av utseendet hennes. Jeg har aldri møtt en dame som matcher så bra med alt utenom utseendet. 

Er det ett problem? Så lenge du føler tiltrekning og ikke nødvendigvis opplever manglende visuell tiltrekning som ett problem så spiller det vell ikke så stor rolle, vell?

Om du derimot tenker at det vil føre til problemer, feks ifht tenning etc så er det ett problem og det er ett dårlig grunnlag å starte ett forhold med. Og sånne ting handler jo ikke bare om ting vi har kontroll over, så ikke noe galt i det. 

Tror ikke jeg har vært direkte visuelt tiltrukket av mer enn en av mine tidligere partnere. Men for min del er ikke det ett problem for når jeg blir kjent med folk så blir min oppfatning av dem/hvordan jeg ser dem basert på helheten av hvordan jeg opplever personen. Så det er tiltrekning og de blir vakre. Om det gir mening. 🙈

Så er det jo noe med å være realistisk. Folk flest er ikke perfekte. Livet er ikke perfekt. Veie det positive opp mot evt mindre positive sider. Sannsynligheten for å møte noen andre som er like bra og har ett mer treffende utseende. Man må jo være realistisk og, ellers kan man fort ende opp med veldig mange skuffelser og lite fremgang. Og at man fungerer bra sammen og finner noen som er gode og man har det godt med, det er viktig. 

Men som sagt, viss det oppleves som ett mulig problem på ett nivå du ikke kan kontrollere , så dropp det. Det kommer ikke til å ende bra for noen av dere. Og det er jo en gang sånn at man ikke styrer alt med viljestyrke når det kommer til tiltrekning osv, dessverre. Og det betyr jo ikke nødvendigvis at man er kjip eller ser etter noe bedre, det bare er sånn. Og annerledes trenger ikke å bety hverken bedre eller verre. Bare annerledes. 🤷 

Personlig ville jeg nok aldri begrunnet ett brudd med manglende fysisk tiltrekning etc dog. Da hadde jeg nok funnet på noe annet. Manglende følelser feks. 🙈

Endret av Crazydoglady
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg får sommerfugler i magen når jeg tenker på henne, men så blir jeg litt skuffet når jeg ser henne. 

Høres ut som om du er forelsket i forelskelsen. Altså oppmerksomheten rundt det å føle seg spesiell, ikke nødvendigvis mennesket som får det til å føle godt.

La henne gå. Hun fortjener å ha en som elsker henne. Du gjør tydeligvis ikke det.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke kast bort tiden hennes.

Hun ønsker seg langvarig forhold, og du er ikke interessert nok. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du veldig spesielle preferanser eller er hun objektivt mindre pen? Synes det høres rart ut at du har et godt sexliv med ei du ikke er tiltrukket av. Gir du henne masse komplementer som er løgn? Synes du bør avslutte dette før du bryter ned hennes selvtillit helt. 

Anonymkode: 96980...57d

• Liker 5
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, men er kvinne. Prøver hver dag å tenke at utseendet ikke betyr noe, men er redd det vil ødelegge for oss på sikt. Han er helt fantastisk ellers, kun utseendet hans som ikke tiltrekker meg. Men vi har god sex og jeg er forelsket i han. 

Anonymkode: af7e7...d09

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...