Gå til innhold

Klassen til sønnen min skal på Polen-tur i 10.klasse, vil ikke være med på opplegget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 12.45):

Det kan jo være så, men jeg synes ikke det er greit at en sånn tur som koster mange tusen, nesten skal bli slik at det forventes at alle blir med på den.

Om den hadde vært i skolens regi, hadde han jo selvsagt blitt med.

Anonymkode: 274c5...ba5

Så det handler ikke om at han ikke vil, men at du ikke vil fordi du ikke har råd. 

Anonymkode: 6f8bb...699

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en uting at man skal legge opp til skoletur utenfor landet som koster mange tusen. Man legger opp til utenforskap og det passer seg ikke i et land som Norge. Dugnad er ikke dugnad for alle og økonomien til mange er stram. De aller fleste vil heller bruke pengene sine på en familieferie enn å sløse de vekk på at en i familien skal reise på en tur som er totalt unødvendig.

Anonymkode: d3ace...015

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange steder å søke støtte og mye dugnad er ikke kjøpe inn for å selge dugnader. FAU, Nav og felleskassa til trinnturen dekker masse for mange pr årskull her.  Lions sponser felleskassa også.   

Anonymkode: 56fc8...aca

AnonymBruker
Skrevet

De turene der er bare bullshit.

Anonymkode: 65ed9...cb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 1/26/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Sønnen min går nå i 9.klasse, men allerede i 8.klasse var det et flertall av foreldrene på hele trinnet som bestemt at i 10.klasse skal hele trinnet på tur til Polen. Det er da for å besøke Auschwitz bl.a.

Jeg synes en sånn tur som skal finansieres av foreldrene (er en del tusen kroner den vil koste) ikke er greit. Jeg er alenemor og synes ikke at det er ok med sånne turer siden skolen i prinsippet skal være gratis. Vet at det er basert på at de skal selge toalettpapir, sokker etc., men alle vet jo at det omtrent er umulig å selge alt slik at foreldrene ender opp med å betale mye/det meste av turen. I tillegg så synes jeg tanken på at støyende 10.klassinger skal på tur til Auschwitz virker rart.

Sønnen min har heldigvis ikke lyst til å være på denne turen, så det er jo greit. Men, jeg vet ikke om det er flere i klassen eller på trinnet som ikke skal være med heller. Om han evt blir raringen som ikke blir med på tur?

Anonymkode: 274c5...ba5

What? De har jo veldig godt av den turen. Nå er jeg 36 år, men vi reiste også med Hvite busser i 10.klasse. Vi solgte kaker,doruller m.m. og fikk inn nok penger til turen. Her bør du heller kreve innsats fra barnet ditt. 

Anonymkode: 1e35f...149

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...