AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Som tittelen spør om. Tenker på dere som har foreldre som aldri var noe egentlig par, aldri bodd sammen, hvor du har bodd fast sammen med mor f.eks. Hvor ofte møter du din far nå i voksen alder? Ser du for deg å ha et nært forhold til far, eller er det mer sjelden/sporadisk kontakt? Kan dette endres til å ha mer kontakt etterhvert om du f.eks. ender med å bo ikke så langt fra far? Anonymkode: 0652c...321
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Er ikke helt i målgruppen, men svarer likevel. Jeg var 6 år da foreldrene mine skilte seg på slutten av 80-tallet. De hadde da vært sammen i 16 år og gift i halvparten av disse. Broren min og jeg bodde fast hos moren min, men hadde samvær med overnatting hos faren min en gang i uka og annenhver helg. Har et veldig anstrengt forhold til faren min i dag, men det har mest med at han var veldig streng, og i tillegg har hatt alkoholproblemer i mange år Anonymkode: ce196...f74
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er ikke helt i målgruppen, men svarer likevel. Jeg var 6 år da foreldrene mine skilte seg på slutten av 80-tallet. De hadde da vært sammen i 16 år og gift i halvparten av disse. Broren min og jeg bodde fast hos moren min, men hadde samvær med overnatting hos faren min en gang i uka og annenhver helg. Har et veldig anstrengt forhold til faren min i dag, men det har mest med at han var veldig streng, og i tillegg har hatt alkoholproblemer i mange år Anonymkode: ce196...f74 Ok, det høres jo ikke bra ut. Er ikke snakk om alkoholmisbruk eller noe slikt her. Anonymkode: 0652c...321
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Mine foreldre gikk fra hverandre når jeg som eldstemann i søskenflokken var 10 år. Vi bodde fast hos mamma, og kontakten med pappa har variert veldig. De første årene de gikk fra hverandre var situasjonen mellom foreldrene mine veldig betent, som førte til at vi nesten ikke så pappa på 2 år. Når ting roet seg litt var vi hos pappa ca. annenhver helg. Noen år i tenårene var jeg litt oftere hos han. Nå som voksen er kontakten veldig sporadisk. Han har aldri vært flink til å ta kontakt, så stort sett jeg som gjør det. Men alltid veldig hyggelig når vi sees. Ser han kanskje hver 2-3 måned. Mamma ser jeg nesten en helg i måneden. Men dette er fordi hun er veldig flink til å ta kontakt og vil sees:) Anonymkode: 42de8...505
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 De var bare sammen et år etter jeg ble født. Faren min har aldri giddet å ha noe med meg å gjøre. Og han fikk seg en ny familie med barn han liker bedre. Har heldigvis en stefar som har vært pappaen min og tatt den rollen i livet mitt. Heldigvis finnes det noen gode menn blandt all dritten. Anonymkode: 933dc...3f4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Jeg er et resultat av ONS (kanskje de gjorde det flere ganger, men de var aldri kjærester). Har kun hatt sporadisk kontakt med far gjennom oppveksten. Jeg fikk beskjed ett par dager før at 'du skal til far på fredag' osv. Ble aldri forespurt om jeg ville. Det vedvarte helt til jeg var 18 år. Det kunne gå mange måneder mellom hvert samvær, som først starta opp da jeg var 7 år. Da rett på overnatting. Det var en meget ydmykende affære. Det sitter enda i kroppen. Hvorfor de gjorde det slik, vet jeg ikke. Ingen som vil fortelle meg noe som helst. Jeg har ingen kontakt med noen av de nå, jeg er over 40 år. Anonymkode: d5b3e...cc4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Jeg var mer presis enn klokka der jeg var på samvær hos min far annenhver helg fra jeg var 2 år. I sommerferien var jeg der 3 uker sammenhengende. Vi har god kontakt i dag, da han er veldig flink til å besøke eller invitere. Anonymkode: 5a8b0...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå