Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte en shampo på nett til kr 150,skulle ha den til utstilling og til bruk, mottar den og den ene siden av beholderen er most inn. Den er ikke lenger rund, men flat på ene langsiden. Er det innafor å klage, nå er den jo så stygg:/

Anonymkode: 3760a...f27

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Utstilling og til bruk? Så den vil uansett bli tom om ikke lenge? Kan jo alltids sende en mail og forklare saken, kanskje du får en rabattkupong på noen prosent neste gang du handler. Porto tur/retur/tur blir jo minst 150kr for erstatningsvare. 

Når det gjelder reklamasjonsrettigheter er jeg litt usikker på om plastbeholderen er å regne som selve produktet, for innholdet fungerer som forutsatt så lenge beholderen er intakt. Skjemmende bulk er kanskje ikke grunn nok for heving av kjøp

Endret av newman01
Skrevet
newman01 skrev (10 minutter siden):

Utstilling og til bruk? Så den vil uansett bli tom om ikke lenge? Kan jo alltids sende en mail og forklare saken, kanskje du får en rabattkupong på noen prosent neste gang du handler. Porto tur/retur/tur blir jo minst 150kr for erstatningsvare. 

Når det gjelder reklamasjonsrettigheter er jeg litt usikker på om plastbeholderen er å regne som selve produktet, for innholdet fungerer som forutsatt så lenge beholderen er intakt. Skjemmende bulk er kanskje ikke grunn nok for heving av kjøp

Hos meg varer en sjampoflasker på 400ml nesten et år. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det blir for dumt å klage på dette. Det er vel ikke noe galt med selve sjampoen?

Og hva slags utstilling er det snakk om her egentlig? Skal den bare stå på baderomshylla di? Hvis det er så nøye hvordan flaska ser ut så må du jo gå i en butikk og kjøpe den. 

Anonymkode: 9d921...3af

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det blir for dumt å klage på dette. Det er vel ikke noe galt med selve sjampoen?

Og hva slags utstilling er det snakk om her egentlig? Skal den bare stå på baderomshylla di? Hvis det er så nøye hvordan flaska ser ut så må du jo gå i en butikk og kjøpe den. 

Anonymkode: 9d921...3afs

Skjønner at noen ser slik på det, men jeg er perfeksjonist. Man får kun kjøpt den på nett, det er ikke en vanlig shampoo.

Skrevet

Jeg kan egentlig forstå deg.

Jeg kjøper blant annet eksklusive handsåper som også tar seg veldig godt ut på benken. (selv om akkurat shampoo/balsam oppbevares i badreromsskuff og kun tas ut for bruk.)

Det er jo bare å klage, og se hva som skjer? Vil gjette på at de sender en ny. 

Anonymkode: 2f1ef...314

• Liker 2
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: ffb51...faa

Skrevet

Flasken er hel og innholdet intakt og brukbart? Da har du fått varen du har bestilt og betalt for, som var sjampo. Flasken er emballasje.

• Liker 2
Skrevet

Har bestilt mye kroppspleie på nett og aldri fått en ødelagt innpakning. Jeg ville nok sendt en e-post og forklart problemet og håpet på det beste.

Anonymkode: 356cd...4d8

• Liker 1
Skrevet

Hvis embalasjen er ødelagt så kan du klage på det ja. Varer med ødelagt embalasje blir ikke solgt i butikken, ev til en redusert pris.

Anonymkode: 1dbe6...bfe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Flasken er hel og innholdet intakt og brukbart? Da har du fått varen du har bestilt og betalt for, som var sjampo. Flasken er emballasje.

Om man planlegger å ha noe fremme er emballasjen en del av produktet.

Du ville for eksempel klaget om du fikk et diptique duftlys der det var hakk i glasset. Eller en finere parfymeflakong der korken var knust. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om man planlegger å ha noe fremme er emballasjen en del av produktet.

En ikke spesielt eksklusiv sjampo i plastflaske er ikke, i motsetning til et duftlys, et produkt beregnet på å ha stående fremme som dekorasjon. Man må gjerne bruke den til det likevel, men det er ikke en del av produktets funksjon og dermed heller ikke grunnlag for klage.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ville for eksempel klaget om du fikk et diptique duftlys der det var hakk i glasset. Eller en finere parfymeflakong der korken var knust. 

Blir vel kanskje litt feil å sammenligne et lys til 1000kr og en sjampoflaske til 150kr for nesten en halvliter... 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å si at det lekker ut fra korken og at det er søl utover, så får du nok ny. Så lærer de at de må pakke varene bedre. 

Anonymkode: 06ed1...df1

Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

En ikke spesielt eksklusiv sjampo i plastflaske er ikke, i motsetning til et duftlys, et produkt beregnet på å ha stående fremme som dekorasjon. Man må gjerne bruke den til det likevel, men det er ikke en del av produktets funksjon og dermed heller ikke grunnlag for klage.

newman01 skrev (20 timer siden):

Blir vel kanskje litt feil å sammenligne et lys til 1000kr og en sjampoflaske til 150kr for nesten en halvliter... 

Ja, jeg kjøper dyrere ting.

Jeg velger likevel å leve livet mitt slik at jeg ser at 150 kroner kan være mye for TS, og at flaska var en del av det. 

Skrevet
On 1/26/2023 at 12:36 PM, AnonymBruker said:

Skjønner at noen ser slik på det, men jeg er perfeksjonist. Man får kun kjøpt den på nett, det er ikke en vanlig shampoo.

Hm, kjøpte du en flaske, eller kjøpte du shampoo? Jeg tror det er litt vesentlig her, det ene regnes som emballasje, det andre er produkt - normalt sett.

Anonymkode: 9b474...99d

Skrevet

Men sannsynlig kan du klage til speditøren, de har garantert rutiner for varer som blir ødelagt i transport.

Anonymkode: 9b474...99d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 12.41):

Jeg kan egentlig forstå deg.

Jeg kjøper blant annet eksklusive handsåper som også tar seg veldig godt ut på benken. (selv om akkurat shampoo/balsam oppbevares i badreromsskuff og kun tas ut for bruk.)

Det er jo bare å klage, og se hva som skjer? Vil gjette på at de sender en ny. 

Eksklusive håndsåper som tar seg veldig godt ut på benken😂😂😂 Folk er jaggumeg smarte 🤣

Anonymkode: daabf...856

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eksklusive håndsåper som tar seg veldig godt ut på benken😂😂😂 Folk er jaggumeg smarte 🤣

Anonymkode: daabf...856

Hva bruker du pengene dine på? 

Gaming? Ferieturer? Klær? Fancy bil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...