AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Både om hvordan dere har det som par og som individer. Føler at det er sjeldent vi tar praten om det. Merker jo ofte på hverandre fra dag til dag hvordan det står til sånn ca., men å snakke om det ordentlig, det er sjeldent. Hvordan har du det egentlig, hva opptar deg mest akkurat nå? Hvordan føler du vi har det sammen? Osv. Har det noe å si? Anonymkode: a7ff0...f26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Daglig. Selvfølgelig alt fra det litt "lettere", som hvordan natta var, situasjoner på jobb, litt dårlig form, hva vi vet opptar den andre. Til de tunge sakene, som dødsfall i nær familie som preger over tid. Ofte prater vi over en kopp kaffe om morgenen, eller vi blir sittende lenge ved middagsbordet - da kan samtalene bli veldig dype. Har vi hatt en uenighet, eller ting er litt humpete, så prater vi mye. Anonymkode: 66de9...90b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Så godt som aldri. Mannen tar allllldri initiativ til sånt, og han vaser det bort viss jeg prøver. Men politikk, nyheter osv kan han prate om i timesvis. Håpløst, er ikke lykkelig Anonymkode: 7d8d5...d11 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Nesten hver dag. Forteller hverandre både når vi har det bra og når vi ikke har det bra. Det har vi gjort helt fra starten og det fungerer utrolig fint for oss. Det gjør at vi unngår mistrivsel med og overfor hverandre samt dårlige perioder. Anonymkode: 7963f...a0f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Hver dag omtrent. Anonymkode: cffcf...b0e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Ofte, nesten hver gang vi sees. Anonymkode: 8f3c7...622
Hjelpsom Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Både om hvordan dere har det som par og som individer. Føler at det er sjeldent vi tar praten om det. Merker jo ofte på hverandre fra dag til dag hvordan det står til sånn ca., men å snakke om det ordentlig, det er sjeldent. Hvordan har du det egentlig, hva opptar deg mest akkurat nå? Hvordan føler du vi har det sammen? Osv. Har det noe å si? Anonymkode: a7ff0...f26 Meg og ekspartner prata vel aldri om det. Og det endte i separasjon. Tror nok det er viktig å ta den praten med jevne mellomrom. Vi mennesker endrer jo oss hele tiden og prater man ikke sammen på rette måten så er det ikke sikkert man ser endringene og de eventuelt nye behovene partner har fått.
Tanuki Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Ofte, omtrent daglig, vi har alltid vært flinke til å sette av tid til å snakke sammen om følelser og sånt.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Daglig, ukentlig, månedlig og årlig. Kommer an på hva/hvor dypt vi går. I hverdagen er det mer kortsiktige og enkle behov vi snakker om. Og så tar vi gjerne en litt dypere snakk, og en liten oppsummering i helgene. Minst to ganger i året går vi forbyggende til samlivsterapeut for å sjekke at alt står bra til i forholdet ( på samme måte som vi også går til tannsjekk), og da har vi mange fine samtaler i forkant og etterkant. Anonymkode: 573f2...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Minst to ganger i året går vi forbyggende til samlivsterapeut for å sjekke at alt står bra til i forholdet... Anonymkode: 573f2...2bb Hæ? Anonymkode: 8f3c7...622
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Enten om vi selv føler for det, eller når den ene av oss merker at den andre har det merkbart tungt og da spør. Anonymkode: 10968...ab1 1
Alltidpå Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Veldig ofte, og det er viktig for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Anonymkode: 8f3c7...622 Hva er spørsmålet? Anonymkode: 573f2...2bb
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Daglig, ukentlig, månedlig og årlig. Kommer an på hva/hvor dypt vi går. I hverdagen er det mer kortsiktige og enkle behov vi snakker om. Og så tar vi gjerne en litt dypere snakk, og en liten oppsummering i helgene. Minst to ganger i året går vi forbyggende til samlivsterapeut for å sjekke at alt står bra til i forholdet ( på samme måte som vi også går til tannsjekk), og da har vi mange fine samtaler i forkant og etterkant. Anonymkode: 573f2...2bb Hvordan foregår disse samtalene? Anonymkode: a7ff0...f26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan foregår disse samtalene? Anonymkode: a7ff0...f26 Sorry, mente timene hos parterapeuten. Anonymkode: a7ff0...f26
Amossa Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Aldri, og vi har vært gift lenge Kunne aldri ha tenkt meg å hatt daglige samtaler med mannen min om hvordan vi har det. Høre ut som en oppkonstruert pliktsamtale. Hos oss er det sånn at en av oss gjerne kan si at "vi har det nå godt!" Når en av oss er misfornøyd med noe, så sier vi i fra. Det kan bli en diskusjon av det, men vi forsøker å finne løsninger på problemet som vi kan være enige om.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva er spørsmålet? Anonymkode: 573f2...2bb Går dere seriøst til terapitime 2 ganger i året selv om dere ikke har problemer? Anonymkode: 8f3c7...622 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 Daglig lettere tema, ukentlig mer i dybden. Anonymkode: 5165d...140 1
starken Skrevet 26. januar 2023 #19 Skrevet 26. januar 2023 Spør ofte min kjære hvordan det går, men har en tanke om at han svaret at "det går fint" på autopilot. Jeg merker på han når noe plager han og spør da "Går det bra? Du er ikke helt deg selv nå ", og da åpner han seg opp og vi tar en god prat om det som plager han. Han spør meg også hvordan det går med meg, hvordan dagen har vært og slikt. Når det kommer til oss som et par, så er det bare jeg som tar det opp og spør hvordan han syns det går med oss og om han har det bra med meg. Grunnen til det er nok at det er jeg som er usikker og bekymrer meg mer over forholdet enn hva han gjør, fordi han svarer jo alltid at han har det fint med meg. Gjør det ikke så veldig ofte, men en gang i blant er det godt å snakke litt om det. Også hvis vi har andre ting som plager oss med forholdet, så snakker vi om det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #20 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Går dere seriøst til terapitime 2 ganger i året selv om dere ikke har problemer? Anonymkode: 8f3c7...622 Ja, for å forebygge. Vi går også til forebyggende undersøkelse hos tannlege, tar celleprøve og mammografi. Hvis vi skulle få problemer en gang så er det lettere å fikse problemene før de blir store og langvarige. Og en samlivsterapeut kan ofte fange opp ting som ikke paret selv legger merke til, små uvaner og sånt. Så på samme som tannlegen råder meg til å pusse ekstra på de bakerste tennene, råder samlivsterapeuten oss til å jobbe litt ekstra med ditt eller datt. Anonymkode: 573f2...2bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå