Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg sliter om dagen, men vi har egentlig en løsning. Vi bor på gård, som jeg skjønner er vanskelig for ham å selge. Men vi betaler nå regninger med lånte penger, og samboer er ikke int i å diskutere. Vi vil sitte med 2mill i + om vi selger, og har da mulighet for å kjøpe en billigere bolig. Hva hadde dere gjordt?

Anonymkode: 0c956...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan få seg bedre jobb eller finne en annen bærekraftig løsning.

Anonymkode: 9811b...177

• Liker 1
Skrevet

Så dere sitter igjen med 2 mil til p kjøpe noe nytt? Det kommer jo an på...dere får ikke så mye for 2 millioner idag...og da sitter dere med lån på 2 millioner

Hvor mye betaler dere idag på lån etc

Skrevet

Du bør vurdere hvor lenge du vil sitte i et skip som synker.. 
Jeg ville booket time hos parterapi eller økonomisk veiledning. 
Vanskelig å gi deg råd uten detaljer, men her må dere se på inntekt og forbruk. Hvorfor har dere plutselig ikke råd til å bo der dere bor lenger. 

Anonymkode: 3ffac...56c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere må sørge for å tjene mer og/eller bruke mindre

Anonymkode: 73978...b3a

• Liker 2
Skrevet

En gård er vel ikke bare bare å selge. Er det driveplikt på gården? Har dere inntekt på gården i dag?

Og hva dere sitter igjen med etterpå er jo avhengig av hva dere får solgt for. Og det er det ingen som vet før dere faktisk har solgt. Mye er lettsolgt. Men mye er ikke det.

Skrevet

Vil regningene bli mindre om dere selger gården? Eller inntekten høyere? Det hjelper ikke å selge og sitte med 2 mill i pluss, når dere må kjøpe ny bolig og fremdeles ha råd til regninger. 

Anonymkode: 4b365...0e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...