AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 I går brukte jeg 1000 kr på ting til barnet og tok meg 2 timer fri fra jobb for å dra på helsestasjonen. Jeg kommer hjem og samboer er for busy til å kunne prate. Han skyndter seg inn og viser fornøyd frem klokken han vant på jobb. Ved middagsbordet snakker han om bonusen han får i mars. Han snakker om mulige investeringsstrategier han har. Hører aldri familien er den han tenker på. Der er ikke for å kjøpe hus, hytte eller noe til fellesskspet. Jeg hører aldri noe om at " vi har", men det er hans fortjeneste for å være flink. Han tror han er flink. Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Denne måneden har kostnadene skutt i været, og jeg har spart alt jeg klarer. Jeg føler på en stor uttrygghet der vi måker for hver vår dør. Tenker jeg får legge opp så mye buffer jeg klarer Anonymkode: c7758...45a
Fireflies Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Har du prata med han om det? Dere må jo fordele utgifter og fri fra jobb når det kommer til barnet. 15
Sofakona Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 1...han har jo faktisk vært flink...her går jeg arbeidsledig og mannen min jobber mye og han får skryte og prate hvor mye han vil om jobb. 2. Dere har barn sammen..og bor sammen.. hvorfor ialledager har dere forsatt mine og dine penger?? Dette vil jo bare skape splid og irritasjon. Dere må prate sammen 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Hvis dere er enige om at du tar fri fra jobb og nedprioriterer egen karriere for barnet så bør han bidra mer. Anonymkode: 5d301...ac3 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I går brukte jeg 1000 kr på ting til barnet og tok meg 2 timer fri fra jobb for å dra på helsestasjonen. Jeg kommer hjem og samboer er for busy til å kunne prate. Han skyndter seg inn og viser fornøyd frem klokken han vant på jobb. Ved middagsbordet snakker han om bonusen han får i mars. Han snakker om mulige investeringsstrategier han har. Hører aldri familien er den han tenker på. Der er ikke for å kjøpe hus, hytte eller noe til fellesskspet. Jeg hører aldri noe om at " vi har", men det er hans fortjeneste for å være flink. Han tror han er flink. Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Denne måneden har kostnadene skutt i været, og jeg har spart alt jeg klarer. Jeg føler på en stor uttrygghet der vi måker for hver vår dør. Tenker jeg får legge opp så mye buffer jeg klarer Anonymkode: c7758...45a Hvordan er fordelingen hjemme? Både oppgaver og utgifter? Finn en ny løsning i stedet for å få et dårlig humør Anonymkode: 07175...f04 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I går brukte jeg 1000 kr på ting til barnet og tok meg 2 timer fri fra jobb for å dra på helsestasjonen. Jeg kommer hjem og samboer er for busy til å kunne prate. Han skyndter seg inn og viser fornøyd frem klokken han vant på jobb. Ved middagsbordet snakker han om bonusen han får i mars. Han snakker om mulige investeringsstrategier han har. Hører aldri familien er den han tenker på. Der er ikke for å kjøpe hus, hytte eller noe til fellesskspet. Jeg hører aldri noe om at " vi har", men det er hans fortjeneste for å være flink. Han tror han er flink. Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Denne måneden har kostnadene skutt i været, og jeg har spart alt jeg klarer. Jeg føler på en stor uttrygghet der vi måker for hver vår dør. Tenker jeg får legge opp så mye buffer jeg klarer Anonymkode: c7758...45a Hvis inntektene stiger i været er det vel bare bra at samboeren din får gratis klokke og bonus i tillegg til ordinær lønn, og vil investere noe av det han har tjent? Hvordan er dette annerledes enn din idé om å legge opp svær buffer? Anonymkode: b5332...546 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Har dere forresten en felles konto til utgifter med barnet? Feks at barnetrygden går dit? Anonymkode: b5332...546 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Du vet du har krav på fri med lønn for å følge barnet til helsestasjon? Anonymkode: 3a02b...dc2 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Anonymkode: c7758...45a Hva mener du med sitter igjen med svarteper? Får du ikke jobbet og tjent penger selv? Anonymkode: b5332...546
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 11.57): I går brukte jeg 1000 kr på ting til barnet og tok meg 2 timer fri fra jobb for å dra på helsestasjonen. Jeg kommer hjem og samboer er for busy til å kunne prate. Han skyndter seg inn og viser fornøyd frem klokken han vant på jobb. Ved middagsbordet snakker han om bonusen han får i mars. Han snakker om mulige investeringsstrategier han har. Hører aldri familien er den han tenker på. Der er ikke for å kjøpe hus, hytte eller noe til fellesskspet. Jeg hører aldri noe om at " vi har", men det er hans fortjeneste for å være flink. Han tror han er flink. Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Denne måneden har kostnadene skutt i været, og jeg har spart alt jeg klarer. Jeg føler på en stor uttrygghet der vi måker for hver vår dør. Tenker jeg får legge opp så mye buffer jeg klarer Anonymkode: c7758...45a Hvordan sitter du igjen med svarteper fordi han gjøre det bra? Du taper vel ikke noe på at han tjener mer? Tenker dere må ta en prat om økonomi. Dessuten så har du krav på fri med lønn for å gå på helsestasjon, og utgiftene til barnet deler dere jo på. Så hva er egentlig problemet her? Anonymkode: 296b8...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Opprett en felles konto for utgifter til barnet og ta annen hver tur til helsestasjonen. Det er jo forresten veldig få turer til helsestasjonen i løpet av et barns oppvekst da. Anonymkode: 34a58...7ec 2
Tibbie Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 Opprett en felles brukskonto, med bankkort, som dere bruker på fellesutgifter. Som det du brukte 1000 kroner på nå. Avtal en sum dere setter inn hver måned, f. eks. 10 000 kroner hver, og knytt alle fellesutgifter til den kontoen. Fellessparing (som buffer og oppussing) går også fra denne kontoen. Det du har igjen på din private konto, bruker du på private utgifter og private sparing Da har dere mer kontroll på felles utgifter, og dere slipper skjevfordeling der en av dere bruker mer penger på fellesskapet enn den andre. 2
Btw Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 (endret) On 1/26/2023 at 11:57 AM, AnonymBruker said: I går brukte jeg 1000 kr på ting til barnet og tok meg 2 timer fri fra jobb for å dra på helsestasjonen. Jeg kommer hjem og samboer er for busy til å kunne prate. Han skyndter seg inn og viser fornøyd frem klokken han vant på jobb. Ved middagsbordet snakker han om bonusen han får i mars. Han snakker om mulige investeringsstrategier han har. Hører aldri familien er den han tenker på. Der er ikke for å kjøpe hus, hytte eller noe til fellesskspet. Jeg hører aldri noe om at " vi har", men det er hans fortjeneste for å være flink. Han tror han er flink. Han er flink, men var også på rett sted til rett tid. Jeg sitter igjen med svarteper og får helt avsmak. Denne måneden har kostnadene skutt i været, og jeg har spart alt jeg klarer. Jeg føler på en stor uttrygghet der vi måker for hver vår dør. Tenker jeg får legge opp så mye buffer jeg klarer Anonymkode: c7758...45a Uff, det du beskriver høres litt som en selvopptatt mann og ikke særlig generøs en heller. Vennligst ta opp den økonomi praten og ikke bare opprette et eget buffer. Fordi dette er som kommer seriøst til å tære på intimiteten og mentalt connection. Barnet har det best om dere to har det bra sammen. Forstår at det er vanskelig. Det er som å ta opp lønnsamtalen med sjefen. Kom igjen, dette klarer du Endret 29. januar 2023 av Btw 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Kjenner meg litt igjen her. Samboer tjener godt og har god råd. Han kjøper seg stort sett det han vil. Han jobber for pengene og har fortjent det. Jeg er halvt ufør og det er så vidt lønna mi holder ut mnd. Jeg føler meg dum hvis jeg må spørre om penger til mat. Jeg kjøper det meste av mat og det vi trenger i husholdningen. Vi har hver våre barn. Jeg har tre, han to. Hans barn er store og klarer seg selv. Mine bor hjemme og det er jeg som betaler alt til dem. Han spør aldri om det er noe jeg trenger alt til. Jeg kan bli provosert når han forteller om alt han har tjent og alt han kommer til å tjene fremover. Og hva han da har lyst til å gjøre. Han involverer meg også i noen av planene ved å si at "vi" skal få oss, men alt er på hans premisser og som han vil. Han spør ikke hva jeg kunne tenke meg. Jeg er bare med på lasset. Misforstå meg rett, jeg er glad for de "godene" jeg har, men det er ingen god følelse når vi er så langt unna hverandre økonomisk. Det er utfordrende på mange måter. Det er lurt å snakke sammen om dette om du klarer. Ta hull på det du går og føler på. Det er ikke lett. Men han burde absolutt involvere deg i planene sine sånn at du ikke føler deg utenfor. Dere er jo et par, og dere bør ha planer sammen. Anonymkode: fac87...355
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Det er vel du som får barnetrygden så skjønner ikke problemet at du brukte 1000 kr på barnet. Det koster uansett å ha barn. Anonymkode: 2f9f4...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå