AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Jeg fikk nylig en liten katt i hus, og oppdaget brått i går at han slet med ene øyet sitt, det var litt puss på utsiden av øyet. Kontaktet dyrlege umiddelbart, men har ikke time før i morgen tidlig. Det virker litt bedre i dag, er ikke noe mer puss, men han myser fortsatt mye på ene øye. Jeg har siden jeg fikk han prøvd å få han og den katten jeg har fra før til å gå i lag, har virket som det går bra, de leker og spiser sammen, men er usikker på om det er snakk om en lek som gikk skeis, eller om det er infeksjon osv.. Uansett er det noe jeg kan gjøre frem til dyrlegetimen i morgen? Har sett det finnes øyedråper til katt, burde jeg bruke det? Anonymkode: 46d22...93c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Ikke begynn med noen øyedråper før du vet hva det er. Dyrlegen skal se på det og si i fra OM det skal brukes øyedråper, og hva slags type i så fall. Ikke bare begynn å bruke "noe". Anonymkode: e451d...fa8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke begynn med noen øyedråper før du vet hva det er. Dyrlegen skal se på det og si i fra OM det skal brukes øyedråper, og hva slags type i så fall. Ikke bare begynn å bruke "noe". Anonymkode: e451d...fa8 Saltvann kan alltids brukes. Du får kjøpt pipetter på apoteket Anonymkode: 24296...d1f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Saltvann kan alltids brukes. Du får kjøpt pipetter på apoteket Anonymkode: 24296...d1f Takk for råd, har gitt han litt apotek-saltvann, og ser ut til å være en god midlertidig løsning. Så får vi se hva dyrlegen sier i morgen. -TS Anonymkode: 46d22...93c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Natt til i dag har saltvannet gjort en god jobb på øyet hans, og dyrlegen fant ikke noe unormalt med selve øyet, så vurderingen fra dyrlegen var at jeg inntil videre fortsetter med saltvann, og om det evt. skulle stoppe å ha fremgang så skulle jeg kjøpe sånn "spesial-øyedråpe-ting" som de hadde i butikk-delen av klinikken. -TS Anonymkode: 46d22...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå