AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Trenger inspirasjon....rotet flyter og jeg sitter bare på KG Anonymkode: 4b884...785
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 En fysisk umulighet her i heimen. Anonymkode: aba4f...999
hjärterdam Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Del det opp i en liste hvor du kan krysse av 👍
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Jeg ser på Extreme Horders på TV, eventuelt et program som viser skitt og bakterier som florerer i rotete og urene hus. Da kommer trangen med en gang. Anonymkode: 76aa8...321 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 visse ting i livet må man bare gjøre uten å ha lyst til det ; spise, pusse tenner, ha god hygiene,gå på jobb, trene og RYDDE. Bare gjør det. Skal du vente på lysten så kommer du aldri igang. Anonymkode: b2405...c35 1
Fjaselina Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Sett på musikk, legg mobilen vekk og lag liste med avkryssing etter kvar ting som må gjerast.
Badebuksa2.0 Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Tenk på alle de ekle middene og andre småkrypene som bare venter på å krype inn i munnen din når du sover. (Jo? Det skjer. Jeg har våknet av det da jeg var yngre).
Badebuksa2.0 Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): visse ting i livet må man bare gjøre uten å ha lyst til det ; spise, pusse tenner, ha god hygiene,gå på jobb, trene og RYDDE. Bare gjør det. Skal du vente på lysten så kommer du aldri igang. Anonymkode: b2405...c35 Ikke glem lage mat fra bunnen av så man slipper estoffer ♡
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Podcast + liste, og setter av tid Anonymkode: 9a67b...419
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trenger inspirasjon....rotet flyter og jeg sitter bare på KG Anonymkode: 4b884...785 Pomodorometoden. Sett på en timer og rydd i 25 minutter. Ta en pause og gjør noe du liker. På med timeren igjen, og rydd 25 minutter. Ny pause. Etterhvert kommer du i siget, og dropper kanskje pausene. Hvis ikke, så er det likevel utrolig hva du får gjort på 25 minutter. Hvis du synes 25 minutter er for mye, så begynn med 10 eller 15. Du får fremdeles gjort mye. Anonymkode: bb143...66c 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Hvis det er rot fordi du har samlet for mye ting og tang, ville jeg begynt med å sortere kast-gi bort-beholde. Tenk: er dette en ting som bare blir flyttet rundt fordi den står i veien? Blir den brukt? Hvis det er generelt skittent og hverdagsrotete og du synes det blir overveldende å ta alt på samme dag, så ville jeg delt inn i 25 min intensiv rydding per dag med konkrete oppgaver per dag: Anonymkode: 944f5...c23 1 1
Bombasi Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Det som skaper ryddelyst hos meg er å starte å rydde. For når jeg først kommer i gang så er jeg alltid den som må fullføre. Og når jeg har fullført den ene plassen så fortsetter jeg likegodt på neste plass også, siden jeg allerede er i gang. Tilslutt har jeg tatt hele huset. 1
sommermor Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 Akkurat i dag var der en overfyllt skittentøyskurv som inspirerte meg til å sette på en vaskemaskin. Så ble det tørre tøyet på stativet på vaskerommet lagt på plass. Så er badet ok enn så lenge. Kjøkkenet er også ok nå. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 Når det har hopet seg opp og jeg er ovenpå psykisk/fysisk igjen, så planlegger jeg ett område eller gruppe ad gangen pr dag. Etter noen dager er jeg i siget og tar resten av alt. Starter som regel med å samle og kaste alt som er søppel uansett type. Videre til kjøkken eller bad. Stua ryddes grundig for trivsel, og for å få plass til tørkestativ for klesvask er neste på lista. Tar for meg ett og ett område uansett hvor, kjøkkenbenk til venstre for vask før høyre side, kaste alt papir og så glass...etc Etterhvert som jeg holder på kommer jeg i siget og det tar ikke veldig lang tid før hele leiligheten er tatt. Motiveres av at jeg vil ha e leilighet som er trivelig og ren, er mye syk og må oppholde meg mest hjemme. Anonymkode: 8c62d...e87 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 Begynn med ett og ett rom. Anbefales sterkt å begynne med et lite og enkelt rom å rydde. For det går fort og gir motivasjon til å begynne på neste. Når du begynner å bli sliten ser du på rommene som er ferdig. Om en begynner å ta litt og litt overalt er det fortsatt veldig rotete, evt skittent. Men om en tar ett og ett rom (eller i verste tilfeller, ett og ett område, så ser en forandringen raskere, og det er noe som er ryddig. Anonymkode: 23f46...d71
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Sett timer på 30 minutter. Så tenker du at du skal prøve å rydde f eks stue og kjøkken på den tiden. Ta på deg en podcast og rydd så mye du klarer på den tiden. Det gir meg inspirasjon 😁 Anonymkode: ee84a...84b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det er rot fordi du har samlet for mye ting og tang, ville jeg begynt med å sortere kast-gi bort-beholde. Tenk: er dette en ting som bare blir flyttet rundt fordi den står i veien? Blir den brukt? Hvis det er generelt skittent og hverdagsrotete og du synes det blir overveldende å ta alt på samme dag, så ville jeg delt inn i 25 min intensiv rydding per dag med konkrete oppgaver per dag: Anonymkode: 944f5...c23 Tror dette er lurt, ja. At alle ting bør ha et fast hjem. Har man ikke plass til at alt får sin egen plass så har man for mange ting, sannsynligvis. Anonymkode: 61fb5...91f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 Her ble jeg gira av å lese masse rydde bøker. En skulle tro det ikke var produktivt å sette seg til å lese når en egentlig skal rydde... men var mye gode tips og fikk helt oppheng på rydding. Spurte hva de hadde på biblioteket om emnet og leste. Anonymkode: f12ef...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå