Gå til innhold

Hekle en løper, hvilket garn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du tips til et godt garn? Bør vel vere bomull? Tenker hekle en i viftemønster. Blir glad for innspill :) 

Anonymkode: d1fc6...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tilgode å møte på et dårlig heklegarn. Europris har heklegarn :)

Anonymkode: 92f04...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter faktisk å lurer på det samme. Begynte å hekle med noe bomullsgarn jeg hadde liggende fra før, men trådene deler seg. Det ene garnet vet jeg ikke merke, men skulle ha to farger og den andre delte seg også. Den siste var et fra Sandnes garn. Mandarin eller noe het det. Er ny på hekling så har ikke så god peiling, men utrolig frustrerende å hekle med garn som deler seg. Men kanskje mercerisert bomull er bedre til løper…? 🤔

Anonymkode: 2e92a...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg sitter faktisk å lurer på det samme. Begynte å hekle med noe bomullsgarn jeg hadde liggende fra før, men trådene deler seg. Det ene garnet vet jeg ikke merke, men skulle ha to farger og den andre delte seg også. Den siste var et fra Sandnes garn. Mandarin eller noe het det. Er ny på hekling så har ikke så god peiling, men utrolig frustrerende å hekle med garn som deler seg. Men kanskje mercerisert bomull er bedre til løper…? 🤔

Anonymkode: 2e92a...e13

Takk for svar :) jeg også har begynt på en, av et nøste jeg hadde liggende ; Viking garn bamboo. Sitter og lurer på om det er litt matt, og som du skriver at kanskje mercerisert bomull blir finere. Kikker litt på Sumatra fra Rauma, ser fint ut, men ikke så mange farger. Kunne tenke meg noe vårlig, kanskje grønn og oransje, men usikker :) Artig med innspill. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly og Fiol fra Solberg Spinderi er mercerisert bomullsgarn som er fast spunnet, og godt å hekle med. Sumatra er veldig tjukt, og er bedre å strikke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (På 28.1.2023 den 19.38):

Nelly og Fiol fra Solberg Spinderi er mercerisert bomullsgarn som er fast spunnet, og godt å hekle med. Sumatra er veldig tjukt, og er bedre å strikke med. 

Åååå tusen takk for tips. Nydelige farger. Tror jeg skal prøve Fiol. Nellygarnet må jo være tynt siden det er heklekrok 2,5? Aldri heklet med mindre krok enn 3,5 :) Har du noen ideer om oppskrifter på heklet løper? Som ikke er så avansert. Har prøvd å google men finner liksom ikke den perfekte....ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cassio skrev (På 28.1.2023 den 19.38):

Hvilken str på heklekrok bruker du til Fiol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 10.50):

Åååå tusen takk for tips. Nydelige farger. Tror jeg skal prøve Fiol. Nellygarnet må jo være tynt siden det er heklekrok 2,5? Aldri heklet med mindre krok enn 3,5 :) Har du noen ideer om oppskrifter på heklet løper? Som ikke er så avansert. Har prøvd å google men finner liksom ikke den perfekte....ts

Beklager seint svar, så ikke spørsmålet ditt før nå. Her er en del oppskrifter fra Solberg spinderi, flere av disse hekles i Nelly eller fiol.

Fiol kan f.eks. hekles med heklekrok 2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...