Gå til innhold

Tråden for oss evig single menn - Tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ikke liker seg selv, forventer jeg ikke at andre liker meg.

Anonymkode: fbdd6...011

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For at noen skal kunne bli glad i deg, må du først være glad i deg selv. Gjør du ting som gjør deg glad vil du få trygghet og selvtillit. Så spør deg selv, er du glad i deg selv? 
Hva er det som gjør deg misfornøyd og kan du gjøre noe med det?

Anonymkode: 72954...0c7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For at noen skal kunne bli glad i deg, må du først være glad i deg selv. Gjør du ting som gjør deg glad vil du få trygghet og selvtillit. Så spør deg selv, er du glad i deg selv? 
Hva er det som gjør deg misfornøyd og kan du gjøre noe med det?

Anonymkode: 72954...0c7

Uenig. Fint å være glad i seg selv, men MÅ ikke det for å bli likt og elsket av noen andre. 

Anonymkode: b8340...1e8

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (12 minutter siden):

Som singel kvinne så er det fullstendig no- go når det skinner igjennom når dere jakter forhold. Prøv å bli kjent på en rolig måte.

Jeg liker når menn viser at de ønsker forhold. Sånn "rolig" greie med ÉN sms per dag og ETT møte annenhver uke er et stort gjesp for meg. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke. Eksen min var 176 cm, med dårlig selvtillit, dårlige vaner og vgs, men jeg elsket han. 

Jeg mener fortsatt at 37 for kvinner og for menn er to forskjellige ting. Det er fortsatt mer vanlig at mannen i forholdet er eldre enn dama. Hvis kvinnen er eldre, er det litt "ehhh..." ifølge mange. Du kan finne ei som er like gammel eller yngre, nå eller senere. Jeg er like gammel som deg og om jeg skulle date en som er yngre, ville folk sagt (eller tenkt) at jeg er en "cougar". Veldig hyggelig. 

Mamman min er 4 år eldre en min stefar, de ble sammen da hun var 38 år

De er fortsatt sammen, tror det har gått 15 år, kanskje mer? Er ikke rask til å regne. Har aldri hørt noen snakke om det som cougar. Ingen snakker om det i det hele tatt, det er bare normalt

Kjenner flere kvinner som er i forhold med noen som er yngre, den største forskjellen på 14 år, det syns jeg begynner å bli mye uansett hvem som er eldst. Men de har jo trivdes, å det er jo bra 😊 Folk har snakket om det, men de snakker også om aldersforskjellen der mannen en god del eldre. De snakker også generelt om alt og alle, uansett aldersforskjell, vi liker å prate, så man kan nesten gå livet ut å unngå å bli pratet om. 

Anonymkode: eef21...8b8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Sosiale antenner, god oppførsel, empati og god hygiene. Det kommer du veldig langt med

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Kvinner sier at de liker menn med selvtillit.

Problemet er at kvinner ikke evner å forklare hva de mener med selvtillit.

Anonymkode: 592d6...1df

Wtf? Skal du seriøst erklære kvinner som idioter i en tråd der du ber om datingtips?

Anonymkode: 630c3...bac

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

uff.. er ikke lett. Damer/jenter vil ha forskjellige ting, akuratt som menn. Men noen få tips fra meg som er kvinne (30) og har datet en del og hatt noen forhold opp igjennom. Håper det er greit jeg skriver selvom jeg ikke er mann. 

- ta det med ro, ikke vær altfor ivrig i starten selvom du er det inni deg. vær litt «cool», uten å leke avvisende.

- still henne spørsmål, unngå å bare snakk om deg selv. 

- ta initiativ og led an, ikke la alt være opp til dama ang. hvor og når. tøffel-oppførsel er litt turn off. 

- våg å vis følelser og snakk om dem:) det elsker vi kvinner. En emosjonelt intelligent mann er aldri feil, og følelser er ikke en svakhet. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
5 minutter siden, marsvin said:

uff.. er ikke lett. Damer/jenter vil ha forskjellige ting, akuratt som menn. Men noen få tips fra meg som er kvinne (30) og har datet en del og hatt noen forhold opp igjennom. Håper det er greit jeg skriver selvom jeg ikke er mann. 

- ta det med ro, ikke vær altfor ivrig i starten selvom du er det inni deg. vær litt «cool», uten å leke avvisende.

- still henne spørsmål, unngå å bare snakk om deg selv. 

- ta initiativ og led an, ikke la alt være opp til dama ang. hvor og når. tøffel-oppførsel er litt turn off. 

- våg å vis følelser og snakk om dem:) det elsker vi kvinner. En emosjonelt intelligent mann er aldri feil, og følelser er ikke en svakhet. 

Det er nettopp dette kvinner ikke forstår.

Alt du skriver er etter at de har blitt kjent.

Kvinner klarer svært sjelden å forstå hvordan man tar initiativ før man kjenner den andre, fordi de ikke gjør dette selv. De tror de gjør det, men de gjør ikke det.

Anonymkode: 5b784...3dc

• Nyttig 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Wtf? Skal du seriøst erklære kvinner som idioter i en tråd der du ber om datingtips?

Jeg ber ikke om datingtips.

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nettopp dette kvinner ikke forstår.

Alt du skriver er etter at de har blitt kjent.

Kvinner klarer svært sjelden å forstå hvordan man tar initiativ før man kjenner den andre, fordi de ikke gjør dette selv. De tror de gjør det, men de gjør ikke det.

Anonymkode: 5b784...3dc

Greia er at mange av oss synes det er svært ubehagelig med menn som tar initiativ uten at vi kjenner (til) hverandre på forhånd. Det smaker for mye av "hun tilfeldige dama der som jeg ikke vet noenting om kunne jeg godt tenkt meg å ligge med". Derfor er apper som Tinder lite gunstig for kvinner, siden vi ikke får muligheten til å danne oss et helhetsinntrykk før vi velger oss ut en mann. Det oppleves som å starte i feil ende, og er nok en stor del av grunnen til at bare rundt 20% av brukerne er kvinner.

Hvordan ta initiativ til date før man blir kjent? Vel, bare enkelt og greit la være. Bli heller kjent med kvinner som med en hvilken som helst mannlig bekjent eller venn du har. Snakk normalt med dem! Flørt etterhvert om det er noen du virkelig liker. Det kan være noen du treffer på nachspiel, ei du tilfeldigvis blir sittende ved siden av på fotballkamp, eller hun du av og til snakker med i jobbsammenheng. Målet bør aldri være å få manipulert en av disse til å bli dama di, men å bli bedre kjent som mennesker. Da vil det etterhvert vise seg om det er noe kjemi der. De fleste av oss ønsker å bli valgt av litt dypere årsaker enn et pent ytre, eller i verste fall "et hull er et hull".

Kvinner er selektive, og det er mye som skal stemme for å kunne ha det bra i et forhold. I tillegg vi føle kjemi, og det er ikke noe som kan tvinges frem. Gode menn avvises hele tiden. Ikke fordi vi ikke syntes de var bra nok for oss, men fordi de ikke var den rette. Min "ellers takk" er min venninnes drømmemann, og motsatt. Single menn bør kanskje tenke mer på å finne dama som er riktig for dem enn på å bare finne seg ei som ser bra nok ut, for så å sette inn nådestøtet.

Anonymkode: d3e87...1ad

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ber ikke om datingtips.

Eh… jo

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kvinne her. Mitt tips til menn: ikke bruk nettdating. 

Jeg kom over min sosiale angst gjennom tinder. Jeg hadde hatt en kjæreste i tenårene, og holdt meg helt unna damer etter det intill jeg logget meg på tinder når jeg var 30, dette reddet mitt forhold til damer og det å være trygg sosialt med ukjente mennesker. Jeg fant fort ut at det ikke var så skummelt som jeg fryktet, og at det ikke var så vanskelig, etter det har jeg blitt trygg og hatt null problemer med damer, og har en nydelig kjæreste i dag som jeg ikke ville hatt uten nettdating. Så for mange kan nettdating være en veldig bra ting, spesielt om man er litt redd for å ta initiativ ellers

Anonymkode: f9abb...377

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig i poenget med at man ikke må være på desperat jakt etter dame. Ta livet som det faller seg, vær "åpen" for at drømmedama kan komme rekende en dag. Vær interessert i personligheten fremfor utseendet, er utrolig mange hyggelige, snille og ordentlige damer der ute som enten kan ha for mange kilo å bære på, eller som kanskje "ikke har utseendet med seg", men som er kjempeflotte jenter likevel. Og som kan være gode kjærester. 

Og så må man vite nok om seg selv til å vite hva slags folk man definitivt ikke kommer overens med. 

Jeg er litt sånn at jeg ikke orker folk jeg er dypt uenig med politisk. Så sær er jeg. Det vet jeg om meg selv. Så jeg hadde en eller annen gang underveis passet på å få med meg hva den andre mener om de tingene jeg er opptatt av. Klarer man å se forbi sånne ting, er det jo enda lettere å komme overens med folk.

Men ja, mange damer liker ikke å på en måte bare være noens kjæreste fordi manne var desperat etter bare det å ha kjæreste i seg selv. Man skal føle seg spesiell. 

Anonymkode: 5f54b...c00

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kvinner liker forpliktelser (det er vanligvis hos dem du som en mann har størst sjanse å bli behandlet pent. Gjelder begge kjønn så klart.), bli lyttet til, bli tatt vare på, behandlet på en høflig måte. Så lenge du som en mann på 37 har fast inntekt (lite eller mye spiller ingen rolle da de fleste kvinner tjener jo egne penger) og du ikke er ute etter Victoria Secret modeller så skal det gå fint. I min krets hvor alle er utdannet så har ingen av dem nevnt høy inntekt som et krav. Å være fattig er ingen synd, men gjerrighet og økonomisk uansvarlighet åpner dører kun til Sahara. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Om jeg skulle gitt en kompis som var i denne situasjonen råd, så måtte det vært å starte med å utvide omgangskretsen sin. Delta på aktiviteter sammen med venner, bekjente, familie, arbeidskollegaer. Trene litt om man ikke gjør det. 

Det er gjerne gjennom andre, gjennom aktiviteter, jobb, trening osv at man kan treffe noen man føler felleskap med.

Og skulle det ikke lykkes da, så har man hvertfall fått et mer sosialt liv. 

At man steller seg og har normal hygiene - det tar jeg som en selvfølge. Gjør man ikke det, så trenger man ikke engang tenke på å få seg kjæreste.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan ta initiativ til date før man blir kjent? Vel, bare enkelt og greit la være. Bli heller kjent med kvinner som med en hvilken som helst mannlig bekjent eller venn du har. Snakk normalt med dem! Flørt etterhvert om det er noen du virkelig liker. Det kan være noen du treffer på nachspiel, ei du tilfeldigvis blir sittende ved siden av på fotballkamp, eller hun du av og til snakker med i jobbsammenheng. Målet bør aldri være å få manipulert en av disse til å bli dama di, men å bli bedre kjent som mennesker. Da vil det etterhvert vise seg om det er noe kjemi der. De fleste av oss ønsker å bli valgt av litt dypere årsaker enn et pent ytre, eller i verste fall "et hull er et hull".

Kvinner er selektive, og det er mye som skal stemme for å kunne ha det bra i et forhold. I tillegg må vi føle kjemi, og det er ikke noe som kan tvinges frem. Gode menn avvises hele tiden. Ikke fordi vi ikke syntes de var bra nok for oss, men fordi de ikke var den rette. Min "ellers takk" er min venninnes drømmemann, og motsatt. Single menn bør kanskje tenke mer på å finne dama som er riktig for dem enn på å bare finne seg ei som ser bra nok ut, for så å sette inn nådestøtet.

Anonymkode: d3e87...1ad

"Kjemi" ja. Verdens mest forslitte uttrykk.

Kjemi er jo bare at mannen har gjort en ekstra innsats.

Hva mener du skjer etter at denne "kjemien" har "oppstått"? Kommer dama til å ta initiativ da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig i poenget med at man ikke må være på desperat jakt etter dame. Ta livet som det faller seg, vær "åpen" for at drømmedama kan komme rekende en dag. Vær interessert i personligheten fremfor utseendet, er utrolig mange hyggelige, snille og ordentlige damer der ute som enten kan ha for mange kilo å bære på, eller som kanskje "ikke har utseendet med seg", men som er kjempeflotte jenter likevel. Og som kan være gode kjærester. 

Anonymkode: 5f54b...c00

Så hvis man er mann skal man ikke gjøre noen ting?

Jeg har sagt det før: ALDRI ta råd fra kvinner angående sjekking.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kvinne her. Mitt tips til menn: ikke bruk nettdating. 

Tull. Jeg møtte jo drømmemannen min på Tinder. Nå har vi vært gift i 7år og har to barn 🥰💜 vi krangler aldri, kommuniserer godt, snakker sammen om alt og ingenting hver dag, har det gøy sammen og koser oss. Hadde møtt ti fra Tinder. Drømmemannen skilte seg ut fordi: han var seriøs, intr i å bli kjent med den jeg var, var en gentleman, omsorgsfull, kjekk,  morsom å være med, lite høytidelig og mer. Og han sa at han så for seg en familie i fremtiden. 

Anonymkode: f10b6...573

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ellers så syns jeg det er en fin tråd å starte. Med tips og råd. Håper det blir en seriøs tråd uten mye snakk om incels og Tate og teite ting.

Anonymkode: f10b6...573

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...