Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er fantastisk. Da merker jeg 0 til den varslede prisoppgangen på mat:-)

Anonymkode: 3ddbe...bc6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler

• Liker 4
Skrevet
Rucula skrev (13 minutter siden):

Jeg tviler

På hva?

Skrevet

Har de et samarbeid med spåmannen Durek?

Anonymkode: b3393...2cf

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de et samarbeid med spåmannen Durek?

De vet nok hva de snakker om.

Skrevet

tviler på det gjelder uførepensjon og sånt. 

Mer til de rikeste, som vanlig.

Anonymkode: 9fa98...483

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vet nok hva de snakker om.

Aha, så de HAR et samarbeid.. 

Skrevet

Synes faktisk 5% hørtes lite ut i betraktning lønnsoppgjøret vs inflasjonen i fjor, samt inflasjonen i år. 

5% bør være "minimum". Blir ikke overrasket om vi ender enda høyere. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

tviler på det gjelder uførepensjon og sånt. 

Mer til de rikeste, som vanlig.

Anonymkode: 9fa98...483

Uføretrygd reguleres på samme måte ihh til grunnbeløpet.

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på hvilken sektor, ikke minst stillingskoder, tariffavtaler m.m. Opp til 5% kan bety mye. Ikke sikkert de fleste får i nærheten av det reelt sett. Personer med lederfunksjon, eventuelle mellomledd, vil ofte se en slik prosent. Resterende derimot...

Dersom det blir fordelt en pengesekk, så blir det uansett skjevfordeling. 5% er mye for en som allerede ligger på 700 000+. 5% er ikke mye å skryte av hvis du har lønning nærmere 400 000. Det vil nesten ikke merkes ifht inflasjon.  

Endret av Turtellure12
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aha, så de HAR et samarbeid.. 

Ikke som jeg har hørt.

Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Synes faktisk 5% hørtes lite ut i betraktning lønnsoppgjøret vs inflasjonen i fjor, samt inflasjonen i år. 

5% bør være "minimum". Blir ikke overrasket om vi ender enda høyere. 

Enig, men mye over 5 blir det neppe.

Skrevet
Turtellure12 skrev (3 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilken sektor, ikke minst stillingskoder, tariffavtaler m.m. Opp til 5% kan bety mye. Ikke sikkert de fleste får i nærheten av det reelt sett. Personer med lederfunksjon, eventuelle mellomledd, vil ofte se en slik prosent. Resterende derimot...

Dersom det blir fordelt en pengesekk, så blir det uansett skjevfordeling. 5% er mye for en som allerede ligger på 700 000+. 5% er ikke mye å skryte av hvis du har lønning nærmere 400 000. Det vil nesten ikke merkes ifht inflasjon.  

Dette 🙁

Skrevet

KS operer med en deflator på 4,2 % - så ikke sikkert 5 er så gæli tippa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uføretrygd reguleres på samme måte ihh til grunnbeløpet.

Ja, og i fjor ble G oppjustert med en høyere prosent enn det lønnsoppgjøret endte på. 

Anonymkode: 37d8a...6d4

Skrevet
Turtellure12 skrev (2 timer siden):

Og med glidning og overheng som trekkes fra også - det vil ikke være 5% som deles ut i lønn til den enkelte, det vil være betydelig mindre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er fantastisk. Da merker jeg 0 til den varslede prisoppgangen på mat:-)

Men prisoppgangen på mat blir jo nærmere 15 % nå i februar? 

Sentralbankdamen var jo også ute her om dagen og garantert enda en ekstra renteheving hvis lønnsveksten ble over 4.5%.

Skjønner ikke jubelen, minner meg om meglere og bankansatte som sier du mååååå kjøpe bolig nåå, for nå har du bare 14 dager igjen før boligmarkedet snur opp (selv om rentetoppen nå blir enda høyere enn boliglånsrente på 4, 25%.).

Anonymkode: e0b8f...dad

• Liker 3
Skrevet
Turtellure12 skrev (7 timer siden):

Og de aller aller fleste ligger jo på en rundt 400.000,- kr i årslønn 😱

Anonymkode: f825c...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men prisoppgangen på mat blir jo nærmere 15 % nå i februar? 

Sentralbankdamen var jo også ute her om dagen og garantert enda en ekstra renteheving hvis lønnsveksten ble over 4.5%.

Skjønner ikke jubelen, minner meg om meglere og bankansatte som sier du mååååå kjøpe bolig nåå, for nå har du bare 14 dager igjen før boligmarkedet snur opp (selv om rentetoppen nå blir enda høyere enn boliglånsrente på 4, 25%.).

Anonymkode: e0b8f...dad

Enkelt. Ved 5% oppgang i lønn blir det på hele beløpet. Jeg handler derimot bare for 4-5000 i mnd, så 15% opp her vil ikke utligne beløpet lønnen øker med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, og i fjor ble G oppjustert med en høyere prosent enn det lønnsoppgjøret endte på. 

Dette stemmer, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...