Gå til innhold

Barnebidrag som kreves inn av NAV innkreving, ett spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vedtaket i begynnelsen av januar. Bidraget skal kreves inn av NAV, men kan han likevel unnlate å betale? Og er det noen fast utbetalingsdato for barnebidrag (i de tilfellene der der kreves inn av NAV altså)? 

Anonymkode: f23cb...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalingsfrist er den 25. i måneden for bidrag for neste måned. Det blir sendt flere purringer før det eventuelt blir trekk i lønn, det er en prosess som tar litt tid. Ingen fast utbetalingsdato, du får når det er innbetalt fra bidragspliktig. Forskudd fra NAV har fast dato.

Anonymkode: 2a4cc...17e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betalingsfrist er den 25. i måneden for bidrag for neste måned. Det blir sendt flere purringer før det eventuelt blir trekk i lønn, det er en prosess som tar litt tid. Ingen fast utbetalingsdato, du får når det er innbetalt fra bidragspliktig. Forskudd fra NAV har fast dato.

Anonymkode: 2a4cc...17e

Tusen takk for svar 😊

Skrevet

Her betalte ikke far regningen som kom fra nav. Etter ca et år fikk han lønnstrekk. 

Jeg fikk bidragsforskudd som var ca halve bidraget far skulle betale. Så han ble skyldig halve beløpet til nav og halve til meg. 

Anonymkode: d55e8...4dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 8.23):

Her betalte ikke far regningen som kom fra nav. Etter ca et år fikk han lønnstrekk. 

Jeg fikk bidragsforskudd som var ca halve bidraget far skulle betale. Så han ble skyldig halve beløpet til nav og halve til meg. 

Anonymkode: d55e8...4dc

Hvor lang tid tok det før du kunne bidragsforskudd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid tok det før du kunne bidragsforskudd?

Bidragsforskuddet kommer i begynnelsen av måneden om ikke bidraget har blitt betalt. Utbetalingsdatoer står på nav sin side. 

Anonymkode: b11f3...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...