AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Dere er en hel vennegjeng. En vennegjeng med partnere. Dere er ute sammen og ser at hen er dritings og kliner med en annen. Full fart,ikke noe mer skjer. Sier dere til samboer/kone/mann hva som har blitt sett? Eller lar Dere være? Siden det mest sannsynlig vil bli mye styr. Anonymkode: 95832...99b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Tror du bare skal la det ligge, hvis det ikke skjer noe mer. Men ville ha fulgt med litt ekstra på personen senere, for du vet jo hva du gjør selv om du har drukket. Anonymkode: 7b36d...739 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du bare skal la det ligge, hvis det ikke skjer noe mer. Men ville ha fulgt med litt ekstra på personen senere, for du vet jo hva du gjør selv om du har drukket. Anonymkode: 7b36d...739 Dette er meg😊 Det handler om hva jeg tror mine venner hadde fortalt og ikke fortalt. For lite for å ødelegge ett samliv med barn. Miste vennegjengen pga en brøler? Hvilke venn er du? Hva er riktig? Anonymkode: 95832...99b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Det riktige for meg hadde vært å fortelle det. Jeg hadde følt meg så skitten ellers. men det er meg da. Anonymkode: bfeec...1f0 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Ja, jeg synes det er litt spinkelt til å velte en familie for. Men, jeg ville som sagt fulgt med, for hvis det er mer som skjer, og kanskje alvorligere ting, så ville jeg sagt fra. Synes det er synd på de som går der og ikke vet, mens omgivelsene har visst om hva som skjer i lang tid... Anonymkode: 7b36d...739 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Sier såklart fra Anonymkode: 6d46f...e4a 1
Rosakatt Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Hadde fortalt det, for man vet jo heller ikke om det er det eneste tilfellet, eller det lengste det har gått. Har syns det har vært ekkelt å i ifra, men om den var min kjære, så har jeg ville visst om det 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Gidder aldri legge meg borti sånne ting. Anonymkode: 6ea60...396 1
Flintis Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 (endret) Vet om folk som sa fra til den som klinte, så fikk de et svar. Du kan jo si fra til partner selv at du har gjort sånn og slik. Det har også blitt gjort. Når jeg tenker etter ble begge parene skilt etter henholsvis 15 og 9 år. Men av andre årsaker. Endret 26. januar 2023 av Flintis
billie833111 Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Jeg ville ha tatt en veldig direkte prat med deg først og sagt klart ifra om at det er ubehagelig og respektløst ovenfor både partner og for vennene. Det er ikke fair å sette folk i den situasjonen. Så hadde jeg gitt valget om å la deg fortelle det selv, ellers hadde jeg fortalt det. 2
billie833111 Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er meg😊 Det handler om hva jeg tror mine venner hadde fortalt og ikke fortalt. For lite for å ødelegge ett samliv med barn. Miste vennegjengen pga en brøler? Hvilke venn er du? Hva er riktig? Anonymkode: 95832...99b Det som er for lite for deg, er ikke nødvendigvis lite for noen andre. For meg hadde det vært noe som veldig tydelig viste dine verdier, fordi man gjør ikke slikt selv på fylla med mindre man er åpen for det. Hvis man mener at man mister så kontrollen at verdier flyr ut av vinduet, så må man jo selvsagt slutte å drikke overhodet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 730a8...c82 Case betyr også eksempel eller levendegjøring av konkret problemstilling. Som her, et etisk dilemma. Anonymkode: 26194...ff8 4
Fremmed fugl Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 I case så er jeg enn del av et vennegjeng, der også partnere er en del av gjengen som jeg skjønner det. Da betyr det at jeg vet en del om disse to og forholdet deres vil jeg tro. Som jeg nå ikke vet når jeg skal svare på et hypotetisk spørsmål. Vil være svært ulikt om jeg vet at den aktuelle klineren tidligere har vært skikkelig utro flere ganger, og at partneren går til psykolog for å håndtere etterspill av dette, eller om jeg vet at dem lever i et åpent forhold. Det enkleste er alltid når man møter vanskelige ting, er selvfølgelig å bruke "er ikke mitt problem". Men er det riktig å gjøre? Det å behandle andre mennesker som man selv ønsker å bli behandlet, er vel en grei regel. Hva hadde jeg ønsket? Det lette er hva jeg hadde ønsket hvis jeg var den som klinet. Da hadde jeg ønsket at den som såg det, tok en alvorsprat med meg. Om den skal snakke med kona min, det kommer ann på hvordan jeg tar alvorspraten. Men hvis det var min kone som hadde klinet? Her vet jeg ærlig ikke hva jeg hadde ønsket. Hva var var bak dette? Er hun egentligen ferdig med meg? Var det sum av uheldige tilfeldigheter, og ytterpunkt på tap av kontroll ved bruk av alkohol? Er det noe som skjer ofte? Er hun notorisk utro? Så hadde vel ønsket at den som såg det, først snakket med henne.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier dere til samboer/kone/mann hva som har blitt sett? Eller lar Dere være? Siden det mest sannsynlig vil bli mye styr. Hadde tatt bilde av klininga og sendt henne. Og så hadde jeg droppet de «vennene», alt for mye drama. Anonymkode: b5d01...761
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Klining er jo ingenting.. er forsåvidt ikke sex heller. Ordentlige tillitsbrudd er jo om man holder stille om viktige ting, som feks økonomi eller man er en dårlig forelder osv. Anonymkode: b3a3d...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 Klining er ikke en big Deal. Hadde ikke sagt noe. Anonymkode: eb64a...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 Jeg blander meg aldri opp i andres forhold. Anonymkode: 8bf54...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #19 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere er en hel vennegjeng. En vennegjeng med partnere. Dere er ute sammen og ser at hen er dritings og kliner med en annen. Full fart,ikke noe mer skjer. Sier dere til samboer/kone/mann hva som har blitt sett? Eller lar Dere være? Siden det mest sannsynlig vil bli mye styr. Anonymkode: 95832...99b Sier det Anonymkode: 9ced4...476
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #20 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klining er jo ingenting.. er forsåvidt ikke sex heller. Ordentlige tillitsbrudd er jo om man holder stille om viktige ting, som feks økonomi eller man er en dårlig forelder osv. Anonymkode: b3a3d...e4b Haha. Teit svar Anonymkode: 9ced4...476 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå