Anonym11223344 Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Mye engelsk i skriftspråket nå: needy, creepy, incel, golddigger, date, dating, 'sexual marked value', 'slut shaming' og 'body count'. 'Date' vinner over 'stevnemøte', det er klart, men jeg misliker det. Grumpy old man☺️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Ok. Språk utvikler seg. Er glad vi ikke har nynorsk eller norrønt som hovedmål lenger Anonymkode: daad3...12d
MyMichelle Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Altfor mye engelsk her på KG også. Særlig i sexforumet. Sikkert pga dårlig ordforråd og at de henger for mye på sosiale media der det skrives engelsk. Og det er ikke tillatt å blande språk. Man må skrive på bokmål, nynorsk eller engelsk. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Språk utvikler seg. Er glad vi ikke har nynorsk eller norrønt som hovedmål lenger Anonymkode: daad3...12d Det er ikke utvikling. Å kopiere fra andre språk når det finnes fullgode og bedre norske ord forflater og reduserer språket. Anonymkode: b18af...4ca 3 2
Gjest Inverto Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 MyMichelle skrev (6 timer siden): Og det er ikke tillatt å blande språk Hva har du tenkt å gjøre med det? Tuppe foten din opp ræva mi? Anyways, for å svare på tråden: i mitt tilfelle har jeg det som kalles for language attrition (LAT). Dette er en merkelig tilstand hvor personen har delvis mistet evnen til å kommunisere på sitt morsmål. Det skjer etter at man har lært seg et annet språk. Sannsynligheten for å utvikle LAT øker jo oftere en bruker de sekundere språkene. Helt siden 2014 har jeg jobbet med utenlandske over nettet for å utvikle videospill, og derfor har jeg ikke brukt norsk så ofte. Det går greit å bruke morsmålet mitt til hverdagslige samtaler og tørrprat. Men hvis jeg skal diskutere mine lidenskaper, tekniske og kompliserte temaer osv, da må jeg gå over på engelsk
Entern Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 Anonym11223344 skrev (8 timer siden): Mye engelsk i skriftspråket nå: needy, creepy, incel, golddigger, date, dating, 'sexual marked value', 'slut shaming' og 'body count'. 'Date' vinner over 'stevnemøte', det er klart, men jeg misliker det. Grumpy old man☺️ Enig med deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Anonym11223344 skrev (10 timer siden): Mye engelsk i skriftspråket nå: needy, creepy, incel, golddigger, date, dating, 'sexual marked value', 'slut shaming' og 'body count'. 'Date' vinner over 'stevnemøte', det er klart, men jeg misliker det. Grumpy old man☺️ Noen kaller det utvikling, men det er egentlig dårlig norsk. Også er det selvfølgelig noe så enkelt som at noen føler det høres flottere ut på engelsk. Det er selvfølgelig bare tull. Anonymkode: ce895...ec8 1
herzeleid Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Anonym11223344 skrev (17 timer siden): Mye engelsk i skriftspråket nå: needy, creepy, incel, golddigger, date, dating, 'sexual marked value', 'slut shaming' og 'body count'. 'Date' vinner over 'stevnemøte', det er klart, men jeg misliker det. Grumpy old man☺️ Støttes 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå