Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte nå. Det jeg ønsker da er at adressen og telefonnummeret mitt skal holdes hemmelig. Jeg ønsker ikke at det skal bli oppført hos 1881 og lignende. Vil ikke at noen skal finne ut hvor jeg bor på det nye stedet av diverse grunner. Hvordan får jeg hemmelig adresse og hemmelig telefonnummer?

Anonymkode: 9cae1...5ba

Skrevet

Du kontakter telefonleverandøren din og ber om at nummeret ditt ikke deles med nummeropplysningen. 

Om nummer og adresse allerede ligger ute på nummeropplysningene så må du I TILLEGG til punktet over, kontakte de individuelle nummeropplysningstjenestene å be om fjerning av info. 

https://slettmeg.no/slik-sletter-du-deg-fra-nettkatalogene/

Anonymkode: bd838...1e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal flytte nå. Det jeg ønsker da er at adressen og telefonnummeret mitt skal holdes hemmelig. Jeg ønsker ikke at det skal bli oppført hos 1881 og lignende. Vil ikke at noen skal finne ut hvor jeg bor på det nye stedet av diverse grunner. Hvordan får jeg hemmelig adresse og hemmelig telefonnummer?

Når det gjelder telefonnummeret så snakker du med telefonselskapet ditt, de kan skjule nummeret (og dermed også adressen) fra 1881 og lignende sider. 

Jeg gjorde det da jeg flyttet pga en psyko tidligere utleier.

Anonymkode: da23e...bba

Skrevet

Kan jeg gjøre det selv om politiet ikke vurderer det? Er det frivillig? Eller må det være såpass alvorlig at politiet vurderer det alvorlig. Fordi så alvorlig er det ikke. Bare en personlig grunn som jeg ikke vil nevne her.

Skrevet

Det er forskjellige nivåer av hemmelig/skjult nr og adresse i Norge. Å skjule det i 1881.no o.l. ordner du selv med MinSide e.l. (eller kontakt mobilabonnementet ditt). For ekstra hemmelighold i folkeregisteret, kontakt politiet. Eller en advokat om politiet ikke samarbeider og du har penger. Lurt å få dette registrert før du flytter så den nye adressen ikke lekker ut. Kan også være forskjell på om du eier eller leier bolig. Eiendomsregisteret har ikke navnet ditt hvis du bare leier.

Anonymkode: 83c63...c59

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg gjøre det selv om politiet ikke vurderer det? Er det frivillig? Eller må det være såpass alvorlig at politiet vurderer det alvorlig. Fordi så alvorlig er det ikke. Bare en personlig grunn som jeg ikke vil nevne her.

Ja hvem som helst kan få nummeret sitt skjult fra den offentlige telefonkatalogen ved å følge instruksjonene jeg skrev: 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kontakter telefonleverandøren din og ber om at nummeret ditt ikke deles med nummeropplysningen. 

Om nummer og adresse allerede ligger ute på nummeropplysningene så må du I TILLEGG til punktet over, kontakte de individuelle nummeropplysningstjenestene å be om fjerning av info. 

https://slettmeg.no/slik-sletter-du-deg-fra-nettkatalogene/

De instruksjonene over her. 

Men om du skal leve på adresse og nr som er hemmelig for myndighetene og viktige instanser og få nytt personnummer osv så må det gå via politiet med god grunn.

Skrevet

Mitt nr er ikke søkbart. Inne hos min leverandør, huker jeg bare av på at nr ikke skal være søkbart. 

Logg deg inn hos den du betaler telefonregningen din, gå på innstiller så finner du det sikkert der. 

Anonymkode: e748c...9bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Følg instruksene du har fått om å logge deg inn hos ditt telefonselskap og huk av for at du ikke vil ha ditt nummer i kataloger. Det er ikke mange som får kode 6 eller 7 av politiet. 

Jeg har selv ikke hatt mitt telefonnummer i noen kataloger på over ti år, og har (heldigvis) aldri blitt "sporet opp" av den jeg ønsker ikke skal finne meg - men jeg har verken kode 6 eller 7.

Anonymkode: 934a9...39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...