Rødstrupa Skrevet 26. januar 2023 Forfatter #41 Skrevet 26. januar 2023 skreppamedleppa skrev (38 minutter siden): Det går an å ha flere tanker i hode samtidig vettu😉 Det går an å kjøpe julegaver til noen og samtidig kjøpe en gave ut av det blå eller gi bursdagspresang til vedkommende... Og det du nevner her med teaterbesøk koster også penger... Det går an med hverdagsromantikk og samtidig gi konfekt på døren som en morgenlevering på valentinsdagen, eller både kjøpe et kort og samtidig skrive et dikt.. Gi en blomsterkvast om det er det som ligger for deg på valentinsdagen og samtidig dra på romantisk piknik i juli. Gå ut og spise på restaurant, samtidig som en har kjøpt noe på en butikk. Alt må ikke være så himmla svart/hvitt og jeg tror en går glipp av mye her i livet om en bare tenker slik. Allt i livet må ikke være enten eller. Det får an å spise vafler på andre dager i året enn "vaffeldagen" 25 mars, det går an å spise fårikål på andre dager enn den siste torsdagen i september også selv om dette er fårikål dagen. Men det går også an både kjøpe, lage og spise fårikål den siste torsdagen i september... Og de fleste klarer meget fint å få til hverdagsromantikk andre dager enn valentin, du er nok ikke unik der... Selv om du prøver litt desperat å selge det inn slik.. Men det er ganske spesielt og litt latterlig igrunn å irritere seg over hva og hvordan andre velger å feire, om de feirer, handelsstanden og valentinsdagen.. Det er kjærlighetens dag, av alt en skal klare å irritere seg over😅 Hvordan og om folk markerer den med bamser og konfekt og blomster og roser og smykker og hei hvor det går eller et håndlaget kort eller med teaterbillet, det må da vel være opp til hver enkelt eller? Og igjen: at en marker valentinsdagen gjør jo ikke hverdagsromantikken mer utdødd av den grunn.... Jeg går ikke rundt og irriterer meg over det, jeg er bare ikke noe glad i kommersialiseringen rundt feiringen. Mange her inne er ikke enig med meg og det er helt greit. Kos dere så mye dere vil på Valentines day, med eller uten konfekt & blomster!
Rødstrupa Skrevet 26. januar 2023 Forfatter #42 Skrevet 26. januar 2023 TheHairyToothfairy skrev (39 minutter siden): Det er en litt veltygget strofe det der med at handelsstanden utnytter. Hva skulle du gjort uten handelsstanden? Laget alle tingene selv? Og hvem er egentlig denne handelsstanden? Da tenker på blomsterbutikker, konditori mm.
Embla Othea Skrevet 26. januar 2023 #43 Skrevet 26. januar 2023 Valentines er superkoselig! Samme med mors- og farsdag, 17. mai, Halloween osv. Det er ellers mange gråe dager. 😉 3
skreppamedleppa Skrevet 26. januar 2023 #44 Skrevet 26. januar 2023 (endret) Rødstrupa skrev (1 time siden): Jeg går ikke rundt og irriterer meg over det, jeg er bare ikke noe glad i kommersialiseringen rundt feiringen. Mange her inne er ikke enig med meg og det er helt greit. Kos dere så mye dere vil på Valentines day, med eller uten konfekt & blomster! Men hva andre ønsker å bruke penger på er jo absolutt none of your business uansett tenker jeg. En kan ikke gå rundt å være irritert eller ha noen videre moralpoliti tanker om at butikker og handelsstanden ikke skal gjøre jobben sin i forbindelse med årets markeringer. Selvsagt vil de selge, det er jobben deres, de er avhengig av oss forbrukere og vi forbrukere er avhengig av de. Vinn-vinn.. Så bruker vi penger på det vi ønsker og kjøper ikke det vi ikke vil ha og markeder tilbyr valgmuligheter. Det er ingen som sier at du verken skal eller må kjøpe noe, men du vil at vi andre ikke skal ha noe valg for du vil ikke at handelsstanden og butikker skal tjene på dagen ergo selge noe med tsnke på valentin.. Det er du som ønsker alle skal gjøre som deg, vi andre bryr oss rimelig lite hvem som kjøper hva til hvem på hvilken dager i året, og jeg bare synes det virker veldig kontrollerende denne " misliker dagen pga handelsstanden". Hva så om en ser hjerter og bamser og roser på hvert et hjørne nå i disse dager? Spiller jo ingen rolle for de som ikke skal ha dette uansett... Sorry men det blir litt for sutrete " JEG vil ikke ha kommersielle ting den 14 feb så derfor synes jeg ingenting om at butikker tilbyr det til andre mennesker heller..." Men vi tenker nok forskjellig bare og det er lov det, men igjen feires det som feires kan i livet tenker jeg da, og om det gjøres ved en butikk kjøpt konfekt eller et dikt, det får være opp til hver enkelt, mulighetens marked er iallefall der og det er faktisk helt greit synes jeg. PS, tenker du slik om andre ting også, for.eks om du selv ikke feirer påske så skal ikke butikker ha påskepynt? Når du selv ikke liker Freia melkesjokolade så skal handelsstanden tilpasse seg deg og ikke selge dette? Merkelig i så tillfelle, men like merkelig er det om du bare mener dette når det gjelder valentinsdagen.. Endret 26. januar 2023 av skreppamedleppa 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #45 Skrevet 26. januar 2023 Nei, Gud forby at handelsstanden drar inn noen ekstra kroner i forbindelse med Valentinesdagen!! Fy og skam!! Anonymkode: b2aee...c48 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #46 Skrevet 26. januar 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Da tenker på blomsterbutikker, konditori mm. Bruker du aldri penger på blomster eller sjokolade/kake? Anonymkode: d4008...6f6
viren Skrevet 26. januar 2023 #47 Skrevet 26. januar 2023 Ja denne grusomme «handelsstanden» altså, fysj og fy. Der hvor søsteren din jobber, naboen, kompisen din. Disse grusomme bedriftene som selger ting. Hvordan våger de? Hjertesjokolader, rosa roser og kort - de burde skamme seg. De burde skjønne hvor opprørt du blir over å se disse tingene når du går forbi, at de åpent kan stille ut hjertesmykker og utsette deg for slike traumatiserende inntrykk - egentlig utrolig at det er lov. 3
Sommer2464 Skrevet 26. januar 2023 #48 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samme trådene hvert år. Yes. Get over it. Både Valentines og Halloween er kommet for å bli ♥️ Anonymkode: 606e7...abe Nei takk til valentines day. 1
Rødstrupa Skrevet 27. januar 2023 Forfatter #49 Skrevet 27. januar 2023 (endret) viren skrev (På 26.1.2023 den 15.34): Ja denne grusomme «handelsstanden» altså, fysj og fy. Der hvor søsteren din jobber, naboen, kompisen din. Disse grusomme bedriftene som selger ting. Hvordan våger de? Hjertesjokolader, rosa roser og kort - de burde skamme seg. De burde skjønne hvor opprørt du blir over å se disse tingene når du går forbi, at de åpent kan stille ut hjertesmykker og utsette deg for slike traumatiserende inntrykk - egentlig utrolig at det er lov. Bare nyt og kjøp alt du orker av det som assosieres med kjærlighet på Valentines day. Hos oss velger vi bare å gjøre det hvilken som helst annen dag på året. Da er det uventet og mer overraskende og romantisk synes vi . Du med flere mener noe annet. Greit det, ferdig snakket. Endret 27. januar 2023 av Rødstrupa
Rødstrupa Skrevet 27. januar 2023 Forfatter #50 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 6.48): Disse som misliker Valentine er sjelden blant de mest spandable på andre dager i året heller. Så jeg skjønner ikke den poseringa med at "ingen bestemmer når jeg skal bruke penger, det skjer helt tilfeldig". Anonymkode: d4008...6f6 Det var litt av en påstand. Skjerp deg, for det VET du ingrnting om!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #51 Skrevet 27. januar 2023 Rødstrupa skrev (4 timer siden): Bare nyt og kjøp alt du orker av det som assosieres med kjærlighet på Valentines day. Hos oss velger vi bare å gjøre det hvilken som helst annen dag på året. Da er det uventet og mer overraskende og romantisk synes vi . Du med flere mener noe annet. Greit det, ferdig snakket. Det er jo ikke det at ting på Valentine er overraskende og uventet. Det er jo tvert imot ventet om man feirer. Man kan planlegge og glede seg, som man gjør til jul, for eksempel. Anonymkode: d4008...6f6 1
Zeruda Skrevet 28. januar 2023 #52 Skrevet 28. januar 2023 Handelsstanden utnytter alle høytider. Jul, påske, Halloween og Valentine’s. Det er vel ikke noe dummere å feire Valentine’s enn å feire jul. 🙄 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå