Gå til innhold

Hva tenker dere om at incel-æraen er på hell, og at vi nå går inn i femcel-æraen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det plager ikke kvinner at vi ikke gidder ha sex med menn, så ser ikke helt hvordan dette får konsekvenser.

Det er fremdeles menn det går ut over. 

Kanskje en pille mot sexlyst hadde hjulpet disse mannfolka?

Anonymkode: 0e7e3...70b

• Liker 7
Skrevet

Nå aner jeg ingen ting om påliteligheten til studien, men generelt synes jeg tendensen med flere som går enslige og alene uten å få oppleve nærhet, kjærlighet eller sex (av betydning) er trist. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 0.58):

Det plager ikke kvinner at vi ikke gidder ha sex med menn, så ser ikke helt hvordan dette får konsekvenser.

Det er fremdeles menn det går ut over. 

Kanskje en pille mot sexlyst hadde hjulpet disse mannfolka?

Anonymkode: 0e7e3...70b

Nettopp. Mange kvinner knytter følelser til sex, og synes det er helt greit å ha sologreie til man finner noen man føler noe for. Mange menn derimot ser sin prestisje i å ha sex bare for å ha sex, gjerne engangsgreie eller FF. Så ja, det går ut over menn.

Anonymkode: 93d76...b25

• Liker 4
Skrevet

Hva konsekvensen vil være av hva? Av å ikke ha sex med andre?
Kanskje resultatet er at flere finner ut hvor fritt og godt det er å ha sex med seg selv?
Jeg antar at det er noe de fleste velger, rett og slett fordi de er mer opptatt av andre ting.

Hvorfor du trekker inn incelbegrepet kan jeg kanskje skjønne. Udelikate snørrunger som er sinte på andre fordi de er alene, det er jo et fenomen. Bortskjemte narcissister som tror at andre skylder dem noe.
Hvordan femcelbegrepet er konstruert aner jeg ikke.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 0.54):

Som vi kan se av grafen nedenfor.

Interessant utvikling. Hva vil konsekvensene være?

figure1final-w640.png

Kilde: https://ifstudies.org/blog/more-faith-less-sex-why-are-so-many-unmarried-young-adults-not-having-sex

Anonymkode: 91fae...130

Linken peker jo på hvorfor: religion og purity culture. Sistnevnte er jo noe incels i høyeste grad selv bidrar til å drive videre, med sin fordømmelse av kvinner som har hatt sex (med noen andre enn dem). Begrensning av førekteskapelig sex gagner ikke incels, akkurat. 

Anonymkode: 528c4...8d1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Linken peker jo på hvorfor: religion og purity culture. Sistnevnte er jo noe incels i høyeste grad selv bidrar til å drive videre, med sin fordømmelse av kvinner som har hatt sex (med noen andre enn dem). Begrensning av førekteskapelig sex gagner ikke incels, akkurat. 

Anonymkode: 528c4...8d1

Eller menn med forpliktelsesangst. Menn flest vi jo ikke gifte seg som attenåringer. Så da blir det sølibat for dem, når de selv mener at kvinner mister sin verdi for hver nye partner de har. I USA har de nå forbudt abort i flere delstater. Der er det en bevegelse av kvinner som ikke ønsker å ha noe intimt med en mann med mindre de er gift OG ønsker flere barn. Det går bare ut over menn, det.

• Liker 3
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Hva konsekvensen vil være av hva? Av å ikke ha sex med andre?
Kanskje resultatet er at flere finner ut hvor fritt og godt det er å ha sex med seg selv?
Jeg antar at det er noe de fleste velger, rett og slett fordi de er mer opptatt av andre ting.

Hvorfor du trekker inn incelbegrepet kan jeg kanskje skjønne. Udelikate snørrunger som er sinte på andre fordi de er alene, det er jo et fenomen. Bortskjemte narcissister som tror at andre skylder dem noe.
Hvordan femcelbegrepet er konstruert aner jeg ikke.

Begrepet blir feil brukt av TS. Femcels er kvinner som får intimitet, men ikke faste forhold. Grafen over hvorvidt de har hatt seg med en mann, forteller ingenting om hvorvidt de kan regnes som femcels.

• Liker 1
Skrevet

De fleste menn er ganske like, men det er ganske irriterende når man må late som at de er one of a kind. 

Anonymkode: 65f80...c1a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 13.01):

Eller menn med forpliktelsesangst. Menn flest vi jo ikke gifte seg som attenåringer. Så da blir det sølibat for dem, når de selv mener at kvinner mister sin verdi for hver nye partner de har. I USA har de nå forbudt abort i flere delstater. Der er det en bevegelse av kvinner som ikke ønsker å ha noe intimt med en mann med mindre de er gift OG ønsker flere barn. Det går bare ut over menn, det.

Jeg har iaf lukket dåsen helt. 😬 menn er så desperate, samt bruker minimalt med energi på å gjøre seg selv attraktive. De er som skrikende måkeunger. Maaat, maaaat, maaaat. 

Men det verste er vel at de aldri blir flaue over seg selv. 

Anonymkode: 65f80...c1a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...