AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Blir ikke det litt feil? Mottaker (jeg) av julegave må betale toll og frakt på 400kr som kom i posten nå. Jeg har ikke råd. Anonymkode: e0083...c38
Pal Fungi Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Det har jeg aldri gjort, bare hvis det er snakk om blomster levert på døra. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Det blir selvsagt feil at du skal betale toll og frakt. Anonymkode: 48549...603 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det blir selvsagt feil at du skal betale toll og frakt. Anonymkode: 48549...603 Nettopp Så hvordan i all verden formidle det til vedkommende som valgte å ta «standard shipping» istedenfor «Internacional tracked & signed shipping metode må hente ut pakken men har virkelig ikke råd. Anonymkode: e0083...c38
Meadow Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Hei, jeg har fått melding om at jeg må hente en pakke fra deg på posten, men det koster 400kr å få den pga toll og frakt, og det har jeg ikke råd til akkurat nå dessverre. Så da blir den nok returnert, tenkte det var greit å si ifra. 6
Tripptrapp1 Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Blir ikke det litt feil? Mottaker (jeg) av julegave må betale toll og frakt på 400kr som kom i posten nå. Jeg har ikke råd. Anonymkode: e0083...c38 Det er selvfølgelig ikke rimelig at du skal betale for toll og frakt for gaver, hvis dette ikke var avklart mellom deg og giver på forhånd. Samtidig tenker jeg at dette sikkert kan løses på en smidig måte ved å ta kontakt med de som gav deg gaven. Har vanskelig for å tro at de med vilje har gitt deg en gave du må betale for, så her er det naturlig å tenke at det nok har skjedd en glipp. Hvis ikke så kan du vel bare la være å hente ut pakken, slik at den sendes i retur. En eventuelt refusjonssak blir da mellom giver og forretningen. Selv om du med det risikerer at det kan bli litt dårlig stemning mellom deg og giver på grunn av dette, da.
Fru Uperfekt Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir ikke det litt feil? Mottaker (jeg) av julegave må betale toll og frakt på 400kr som kom i posten nå. Jeg har ikke råd. Anonymkode: e0083...c38 Jeg fikk en slik regning på siste pakken jeg hentet på posten, betalte og fikk i retur alle pengene siden det alt var betalt frakt og toll på varen. Mao hør med giver kan være skjedd en feil
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (5 timer siden): Jeg fikk en slik regning på siste pakken jeg hentet på posten, betalte og fikk i retur alle pengene siden det alt var betalt frakt og toll på varen. Mao hør med giver kan være skjedd en feil Ok Anonymkode: e0083...c38
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Hør med giver, det har nok skjedd en glipp Det er jo ikke alle som er så bevandret i netthandel. Jeg dreit meg jo ut på det selv i mine yngre dager. Anonymkode: 553fb...77f 1
Taluno Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nettopp Så hvordan i all verden formidle det til vedkommende som valgte å ta «standard shipping» istedenfor «Internacional tracked & signed shipping metode må hente ut pakken men har virkelig ikke råd. Anonymkode: e0083...c38 Det er bare å si det rett ut at du ikke har råd. Meadow skrev (6 timer siden): Hei, jeg har fått melding om at jeg må hente en pakke fra deg på posten, men det koster 400kr å få den pga toll og frakt, og det har jeg ikke råd til akkurat nå dessverre. Så da blir den nok returnert, tenkte det var greit å si ifra. Denne er veldig fin. eventuelt "Hei! Jeg har fått en hentemelding på pakke fra deg, men jeg ser at det vil koste meg 400,- å hente den ut, noe jeg dessverre ikke har råd til. Den vil bli sendt i retur, men jeg takker for omtanken!" For øvrig, jeg kunne aldri funnet på å bestille noe direkte til den som skal få gaven, jeg bestiller alltid hjem til meg selv, og så videresender jeg eventuelt. Hadde jeg derimot av en eller annen grunn valgt sende direkte til mottaker, så hadde jeg selvfølgelig betalt den summen dersom den hadde dukket opp! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå