Gå til innhold

Er det dust å bare ta med 1 venninne i trekløveret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et trekløver men ene venninnen min fyller 25 neste helg og jeg har lyst til å gi hun en opplevelse som koster en del penger. Er det slemt å bare invitere henne og ikke den andre venninnen når vi vanligvis gjør ting sammen? Jeg vet at den andre venninnen ikke har råd til å betale selv og jeg har ikke råd til å betale for begge. Hva sier jeg til hun som ikke får bli med? 

Anonymkode: ef007...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er et trekløver men ene venninnen min fyller 25 neste helg og jeg har lyst til å gi hun en opplevelse som koster en del penger. Er det slemt å bare invitere henne og ikke den andre venninnen når vi vanligvis gjør ting sammen? Jeg vet at den andre venninnen ikke har råd til å betale selv og jeg har ikke råd til å betale for begge. Hva sier jeg til hun som ikke får bli med? 

Hva med å si hva du planlegger og gi henne muligheten til å bli med hvis hun har råd til det. Altså hun kan jo ikke forvente at du skal betale.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde nok funnet på noe annet. Dette synes jeg var enda verre enn å ikke invitere kona i forrige post.

Anonymkode: 468d5...4cd

• Liker 4
Skrevet

Du inviterer henne og sier at hvis hun har råd er det koselig om hun kan bli med, men at du kun har råd å spandere på hun som har bursdag.

Anonymkode: 27757...d14

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er veldig ufint, om dere vanligvis alltid er tre.

Det gjelder også om aktiviteten koster så mye at hun ikke har råd. Da gjør du det heller med en annen venninne. Eller noe rimeligere der alle har råd. 

Anonymkode: 94694...8c3

• Nyttig 3
Skrevet

Ok hvis du gjør det samme for venninne 2 når hun blir 25. 

Anonymkode: aef3c...34c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville enten avlyst det eller spurt venninnen om hun ville vært med forutsatt at hun hadde råd (jeg er også en del av et trekløver, og det sårer veldig når de gjør ting uten meg. En gang dro de på konsert uten meg og uten å si fra før jeg plutselig fikk Snaps fra konserten, når jeg spurte var begrunnelsen at de fant to billige biletter på Finn, men hvis de bare hadde sagt fra at de skulle dra hadde jeg gladelig betalt fullpris på billetten eller funnet min egen billett på Finn...). Det er i hvert fall mye bedre å spør på forhånd og gi henne mulighet til å bli med enn å ikke gjøre det, eller eventuelt prøve å skjule det fra henne (slike ting har en tendens til å komme frem).

Anonymkode: 21a05...1e1

• Liker 1
Skrevet

Finnes det ikke en billigvariant av dette arrangementet? En dårligere plass, at hun kan stå utenfor og se på, at hun drikker vann eller lignende?

Anonymkode: 6aaa3...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok hvis du gjør det samme for venninne 2 når hun blir 25. 

Anonymkode: aef3c...34c

Ja da dro vi til Spania men det var planlagt lenge og alle betalte selv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville enten avlyst det eller spurt venninnen om hun ville vært med forutsatt at hun hadde råd (jeg er også en del av et trekløver, og det sårer veldig når de gjør ting uten meg. En gang dro de på konsert uten meg og uten å si fra før jeg plutselig fikk Snaps fra konserten, når jeg spurte var begrunnelsen at de fant to billige biletter på Finn, men hvis de bare hadde sagt fra at de skulle dra hadde jeg gladelig betalt fullpris på billetten eller funnet min egen billett på Finn...). Det er i hvert fall mye bedre å spør på forhånd og gi henne mulighet til å bli med enn å ikke gjøre det, eller eventuelt prøve å skjule det fra henne (slike ting har en tendens til å komme frem).

Anonymkode: 21a05...1e1

Verdt å nevne at de to ofte gjør ting uten å spørre meg 

Skrevet

Jeg synes det er innafor. Dere er vel av og til sammen to og to, og du sier venninna di fikk stor 25-års gave også. Bare fordi man er tette så må man ikke alltid være 3. Gi henne mulighet til å betale seg med, men ikke avlys planene. 

Anonymkode: 97f1b...a90

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis de fote gjør ting uten deg er det absolutt ok. Men det er ikke sikkert at dere er så "trekløver" som du har inntrykk av. Det høres mer ut som to bestevenninner som har en tredje, litt perifer, venninne..

Anonymkode: 8d90e...0fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men da er dere ikke et trekløver.

Dere er tre venninner, der hvor to eller tre innimellom treffes. 

Anonymkode: 94694...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...