Gå til innhold

Utebursdag, trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gruet meg til barnebursdag da vi absolutt ikke har plass til nærmere 20 barn i stua vår. 

Er det greit med utebursdag? Ute i egen hage? Da har man tilgang på toalett og det er lettvint å hente ting inne å ta med ut av mat og slikt.

Hadde du vært positiv eller negativ til at barnet skulle reise i utebursdag?

Har bålpanne så tenker å grille på rist, i tillegg til grillpinner. Tenker varm drikke, men også ha andre alternativer. 

Føler jo at de fleste burde takle å være ute to timer i snøen, så lenge det ikke er mange minus. Feiringen blir lagt til tidspunkt det er varmest ute og godt med lys. 

Har selvfølgelig tenkt til å skrive at det blir utebursdag i innbydelsen så alle kommer riktig kledd. 

Er det noen som har tips til gjennomføring? 

Noe jeg burde tenke på?

Aktiviteter man kan finne på ute?

Kaker som fungerer godt ute når det kanskje er litt kaldt å sitte for lenge uten votter?

Anonymkode: 7fe23...205

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som en god idè. Bør alltid ha mulighet til å trekke seg inn. Kjipt å få bursdag avlyst i siste liten pga været.

Er det ikke badeland, lekeland eller lignende dere kan arrangere bursdag hos?

Anonymkode: 0e7f2...3a4

Skrevet

Hvorfor må du invitere 20 stk? 

• Liker 4
Skrevet

Kommer til å ha det i bakhodet at det kan hende vi må inn. Men det er ikke lenge til feiringen og i følge langtidsvarsel er det ikke spådd hverken kaldt eller dårlig vær. 

Har dessverre ikke mulighet til å bruke penger på badeland, lekeland eller slikt for så mange barn, er alene med to barn. Lekeland har vi heller ikke. Og jeg tar ikke ansvar for nesten 20 barn alene (eller med en til voksen) på badeland, hvor flesteparten mest sannsynlig ikke kan svømme enda. 

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Skattejakt der man først finner en ledetråd, så en annen, så en tredje hvis hagen er stor nok da.

Anonymkode: aa2a0...06a

• Liker 1
Skrevet
FastShadesKåre skrev (4 minutter siden):

Hvorfor må du invitere 20 stk? 

Fordi det er en regel i klassen om at man enten må be alle av samme kjønn eller hele klassen. Fordi det fort blir snakket om på skolen og for at ingen skal føle seg utenfor. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skattejakt der man først finner en ledetråd, så en annen, så en tredje hvis hagen er stor nok da.

Anonymkode: aa2a0...06a

Ja, har ganske stor hage 😊 smart med skattejakt, takk ☺️

Ts

Skrevet

Vært på mange utebursdager som barn. Koselig med grilling og aking i skogen eller bare skattejakt eller lage snømann osv. Vi aktiviserte oss selv, så lite til foreldrene egentlig.

Anonymkode: 2c7e7...700

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er noe snø igjjen kan dere lage snømann mm.

engler i snøen

Måtte jo være topp å være ute, ungene får utfoldet seg.

Skrevet

Jeg synes utebursdag er supert og det synes de fleste barn også. 

Grill pølser, lag pinnebrød evt, server kakao som drikke. Evt kake og litt brus. 

Ha konkurranser som passer ute som for eksempel 'morsomste snømann' eller 'sett nesa på snømannen'. Lag engler i snøen, lag vann med maling for å farge snøen og bare la barna leke egentlig. Si til barna at døren er åpen for å gå på do eller skifte klær. Det blir en bra bursdag 😊

Anonymkode: 642e4...3a0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vært på mange utebursdager som barn. Koselig med grilling og aking i skogen eller bare skattejakt eller lage snømann osv. Vi aktiviserte oss selv, så lite til foreldrene egentlig.

Anonymkode: 2c7e7...700

Høres bra ut. Jeg tenker jo at siden vi har mye større hage enn stue så vil de kose seg mer ute enn inne. Og lydnivået til så mange barn i 6-7 årsalderen kan bli ganske høyt. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Og ja forresten, hva med boller eller snurringser/kanelknuter istedenfor typisk sjokoladekake? Lettere å spise med votter 😊

• Liker 2
Skrevet

Utebursdag er helt topp! Her er det hvertfall veldig vanlig. 

Hvis dere har en akebakke i nærheten ville jeg lagt bursdagen dit. Da er underholdningen i boks bare der. 

Ellers - Pinjata, lage en hinderløpe, rebus/oppgaver, male i snøen(fyll flytende maling på ketchup/shampoo flasker), bygg isslott (da må du fryse isbiter i melkekartonger på forhånd), har dere mulighet til å henge opp en hengekøye eller to i hagen så kan barna er det veldig stas å huske og leke i, kaste snøball på blink, bygge snømann konkurranse i lag,  

Anonymkode: 387d2...071

• Liker 2
Skrevet
Rødstrupa skrev (5 minutter siden):

Hvis det er noe snø igjjen kan dere lage snømann mm.

engler i snøen

Måtte jo være topp å være ute, ungene får utfoldet seg.

Har masse snø 😁 

Jeg tror også at de vil ha det moro ute i snøen. Bedre det enn å være inne i et hus hvor man faktisk ikke får beveget seg om stua skal stå full av bord og stoler, ikke er soverommene så store at det er plass til mange på de heller. Ute har vi masse plass rundt hele huset så de faktisk får ut litt energi også i løpet av de timene de er her. Noe foreldrene sikkert setter pris på 😇 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Så gøy med utebursdag! Mange fine minner som skapes rundt en bålpanne. Og gjør det mest mulig enkelt for deg selv.

Hvis du har noen tomflasker går det an å ha bowling med en fotball de skal trille, stiv heks, fisken i det røde hav og adjektivfortelling er jo kjempe gøy.

2 timer går fort 🙂

Anonymkode: 50394...95a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes utebursdag er supert og det synes de fleste barn også. 

Grill pølser, lag pinnebrød evt, server kakao som drikke. Evt kake og litt brus. 

Ha konkurranser som passer ute som for eksempel 'morsomste snømann' eller 'sett nesa på snømannen'. Lag engler i snøen, lag vann med maling for å farge snøen og bare la barna leke egentlig. Si til barna at døren er åpen for å gå på do eller skifte klær. Det blir en bra bursdag 😊

Så godt å høre 🥰 alle barna er vant til å være mye ute fra tiden i barnehagen, de er også mye ute på skolen. 

Takk for kjempe gode tips både til mat, drikke og leker ☺️ 

Tenker at blir det for ille å være ute eller at det plutselig er spådd skikkelig kaldt så skal jeg nok klare å ha reserveløsning klar med bord og stoler inne. Det er bare det at jeg tror unga vil kose seg mer ute enn inne 😅 unga mine ville garantert sitti foran TVen å spilt tvspill om vi var inne. Passer litt dårlig med så mange barn 🤭 (hadde nok rydda det vekk for sikkerhetsskyld 😂 for det hadde ikke vært aktuelt å bruke hele bursdagen på å sitte foran tven)

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og ja forresten, hva med boller eller snurringser/kanelknuter istedenfor typisk sjokoladekake? Lettere å spise med votter 😊

Smart! Takk for tips ☺️

Ts

Skrevet

Barnehagebarn eller skolebarn? Hør evt med barnehagen eller sfo om å låne lokalet. Vet om flere som låner ut:)

Anonymkode: 3b6e9...53a

Skrevet

Trekker tilbake mitt negative innspill. Jeg er farget av alt regnet i Bergen 🤣 

Utebursdag med snø høres koselig ut. ☺️

Anonymkode: 0e7f2...3a4

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Utebursdag er helt topp! Her er det hvertfall veldig vanlig. 

Hvis dere har en akebakke i nærheten ville jeg lagt bursdagen dit. Da er underholdningen i boks bare der. 

Ellers - Pinjata, lage en hinderløpe, rebus/oppgaver, male i snøen(fyll flytende maling på ketchup/shampoo flasker), bygg isslott (da må du fryse isbiter i melkekartonger på forhånd), har dere mulighet til å henge opp en hengekøye eller to i hagen så kan barna er det veldig stas å huske og leke i, kaste snøball på blink, bygge snømann konkurranse i lag,  

Anonymkode: 387d2...071

Så bra 😊

Har ingen akebakke i nærheten dessverre 😔 vurderte å ha bursdagen ved skøytebanen her vi bor, men det er ingen do der borte og det er for langt hjem hit for å gå på do, i tillegg er det ingen bålpanne eller noe. Ser for meg at det hadde blitt mer stress enn moro. Her hjemme har vi i hvertfall tilgang til varme, do, mer drikke, klær om noen trenger det, 

Lurte litt på å ha pinata, men har aldri hatt det før. Kan man putte hele godteriposer inni den? Så det er en til hvert barn? Ser for meg at det blir mye leting i snøen om mye smått detter ned 🤭 

Takk for mange gode tips 😊 liker å se at det er flere positive enn negative til utebursdag her 😊 Jeg var litt negativ selv også, mest fordi jeg er så redd for hva andre syns. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...