AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Jeg får problemer med mennesker som mister bakkekontakt og følelsene deres tar overhånd. Der og da ser de kun seg selv og følelsene sine og registrerer ikke hvordan det påvirker den som er med dem og at de ignorerer andre sine følelser/behov. Jeg opplevde det i kveld og jeg prøvde å roe personen ned og sa det vil løse seg, men da ble personen verre. Jeg måtte gå til slutt for jeg ble så dårlig. Personen ser ikke selv at den ødelegger selvom intensjonen er god. jeg er stiv i hele kroppen nå og stikk i brystet, har også en klump i halsen at jeg ikke får puste skikkelig. Hvordan unngå å bli stiv og dårlig av sånne mennesker som ikke kan kontrollere følelsene sine? Jeg ønsker ikke bli dårlig Anonymkode: 64ace...44c 3
Capazitet Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Høres ut som en angstreaksjon. Har du opplevd mye konflikter? 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Hva mener du? Hvordan situasjon var dette? Det er jo helt normalt at folk viser følelser i blant? Anonymkode: 17326...b6c 7 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Jeg blir også redd når mennesker blir irrasjonelle i sitt sinne eller andre følelsesutbrudd. Tror ikke det er særlig uvanlig, for man forventer jo at voksne mennesker regulerer seg såpass at de er tilsnakkendes. Anonymkode: 4d3c1...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Hva med å unngå sånne mennesker? Anonymkode: f1d40...80b 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva mener du? Hvordan situasjon var dette? Det er jo helt normalt at folk viser følelser i blant? Anonymkode: 17326...b6c jeg tåler de som viser følelser og regulerer dem selv, men det gjorde ikke denne personen. Jeg sa rolig til personen at jeg ønsker at hen snakker vanlig, men da ble det også verre. Personen tok ikke hensyn til meg i det hele tatt. Jeg gråt når jeg kom hjem i sengen og hadde klump i halsen og stikk i brystet. Anonymkode: 64ace...44c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva med å unngå sånne mennesker? Anonymkode: f1d40...80b Ja, må vell bli sånN. Men skulle ønske jeg ikke trengte å unngå dem, at jeg heller klarte å ikke bli dårlig istedefor. Jeg vil ikke bli påvirket. Men jeg stivner til Anonymkode: 64ace...44c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Capazitet skrev (11 timer siden): Høres ut som en angstreaksjon. Har du opplevd mye konflikter? Ja jeg har opplevd mye av det ja, men nå tåler jeg ikke mer av det. Anonymkode: 64ace...44c 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Tro meg ts: Det er ikke kult å være voksne og uregulert fordi du hadde foreldre som aldri gjorde nok med tilknytningen for å regulere deg Anonymkode: 40d42...6d9 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Jeg tåler heller ikke disse. De minner meg om mine foreldre, de var sånn da jeg var liten og jeg måtte lære å regulere meg ned. Nå takler jeg ikke sånne følelsesutbrudd i det hele tatt. Anonymkode: 46d8b...14d 2 1
Daria Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg tåler de som viser følelser og regulerer dem selv, men det gjorde ikke denne personen. Jeg sa rolig til personen at jeg ønsker at hen snakker vanlig, men da ble det også verre. Personen tok ikke hensyn til meg i det hele tatt. Jeg gråt når jeg kom hjem i sengen og hadde klump i halsen og stikk i brystet. Anonymkode: 64ace...44c Men hva var situasjonen og utgangspunktet her? Det høres unektelig ganske selvsentrert ut å klage over at noen som tydeligvis sto midt i en følelsesmessig påkjenning ikke tok hensyn til at du synes det er vanskelig å håndtere andres følelser... 4 1 5
svartkatt Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Det er best å bare trekke seg unna når det skjer, uten å si noe om at de må roe seg ned eller lignende. Også bare droppe å ha noe med de å gjøre. Sjansen for at de endrer eller bedrer seg er ganske liten. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg tåler de som viser følelser og regulerer dem selv, men det gjorde ikke denne personen. Jeg sa rolig til personen at jeg ønsker at hen snakker vanlig, men da ble det også verre. Personen tok ikke hensyn til meg i det hele tatt. Jeg gråt når jeg kom hjem i sengen og hadde klump i halsen og stikk i brystet. Anonymkode: 64ace...44c Angst. Hvordan var foreldrene dine i oppveksten din? Opplevde du lignende situasjoner i barndommen? Anonymkode: 9ec86...c27 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 Daria skrev (1 time siden): Men hva var situasjonen og utgangspunktet her? Det høres unektelig ganske selvsentrert ut å klage over at noen som tydeligvis sto midt i en følelsesmessig påkjenning ikke tok hensyn til at du synes det er vanskelig å håndtere andres følelser... Jeg har ikke klaget, jeg spør kun om hva jeg skal gjøre for å ikke bli dårlig av folk som reagerer slik. Skulle ønske jeg tålte det, jeg gjorde det før men ikke nå mer. Anonymkode: 64ace...44c 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg tåler de som viser følelser og regulerer dem selv, men det gjorde ikke denne personen. Jeg sa rolig til personen at jeg ønsker at hen snakker vanlig, men da ble det også verre. Personen tok ikke hensyn til meg i det hele tatt. Jeg gråt når jeg kom hjem i sengen og hadde klump i halsen og stikk i brystet. Anonymkode: 64ace...44c Da har dere jo åpenbart psykiske utfordringer begge to. Anonymkode: d5892...c97 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke klaget, jeg spør kun om hva jeg skal gjøre for å ikke bli dårlig av folk som reagerer slik. Skulle ønske jeg tålte det, jeg gjorde det før men ikke nå mer. Anonymkode: 64ace...44c Kanskje du bør gå på lavterskel kurs i kommunen i fht angst? Anonymkode: d5892...c97 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Angst. Hvordan var foreldrene dine i oppveksten din? Opplevde du lignende situasjoner i barndommen? Anonymkode: 9ec86...c27 Ja, hele oppveksten og senere i en relasjon med en mann som også ikke kunne regulere seg. Nå tåler jeg ikke mer. Hvordan tåle det igjen? Ts Anonymkode: 64ace...44c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hele oppveksten og senere i en relasjon med en mann som også ikke kunne regulere seg. Nå tåler jeg ikke mer. Hvordan tåle det igjen? Ts Anonymkode: 64ace...44c Du må få behandlet traumet. Psykolog. Anonymkode: 9ec86...c27 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #19 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har dere jo åpenbart psykiske utfordringer begge to. Anonymkode: d5892...c97 Ja… Jeg stivner og føler frykt, kjenner jeg vil løpe vekk, gjemme meg, og komme meg bort ifra situasjonen. Denne personen vil utagere og fortelle meg hva hen vil, mener og sine behov. Jeg sier jeg ønsker å høre, men jeg klarer ikke høre når hen reagerer og blir helt vill. Anonymkode: 64ace...44c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #20 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja… Jeg stivner og føler frykt, kjenner jeg vil løpe vekk, gjemme meg, og komme meg bort ifra situasjonen. Denne personen vil utagere og fortelle meg hva hen vil, mener og sine behov. Jeg sier jeg ønsker å høre, men jeg klarer ikke høre når hen reagerer og blir helt vill. Anonymkode: 64ace...44c Du må jo bare skyve på avstand og forstå at dere er separate individer, at vedkommende må få reagere slik, det kan ikke du kontrollere eller bestemme, men du trenger heller ikke å fikse det, du trenger bare å være der om noe. Men du bør få jobbet med dette, det er traumer etter oppvekst og eksen din Anonymkode: d3def...d76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå