AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Del Skrevet 25. januar 2023 Datteren min på 12 år ønsket veldig å bleke håret da flere på skolen har gjort dette. Jeg vet jo at de unge fort bare bleker det med venner uansett,husker også at jeg selv gjorde det i den alderen. Hjemmebleking ødelegger ekstra mye og ser ikke bra ut, så jeg sa ja til at hun kunne ta tette pene lyse striper ( ikke helbleking ) hos frisør og time er bestilt. Jeg kan vel egentlig ikke gå tilbake på det nå, men ble så usikker på det hele likevel, er det innafor? Anonymkode: d3cee...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Del Skrevet 25. januar 2023 Det hadde min 12 åring aldri fått lov til! Anonymkode: 7a52f...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Del Skrevet 25. januar 2023 Hår vokser ut igjen. La henne gjøre det. Anonymkode: a0288...95a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Del Skrevet 25. januar 2023 Her har hele vennegjengen bleket og farget og holdt på. Vil ikke anbefale det, men har selv gitt etter og lar det være med denne ene gangen. Anonymkode: 73234...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Del Skrevet 25. januar 2023 Mange frisører har 16-års grense på farging av hår. Sjekk hva som gjelder hos din frisør. Anonymkode: fe801...22e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Del Skrevet 25. januar 2023 Nei. Uskadelige kjemikalier er en ting, og å bli med på dette utseendekjøret allerede nå? Nei. Jeg har tre jenter (11, 15, 17) og hadde sagt nei om slikt kom opp. Anonymkode: ab677...04b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Del Skrevet 25. januar 2023 Hvis dette er veldig viktig for henne så ville jeg gjort det samme som deg. Det er bare hår. Jeg har gjort mye rart med håret i ungdomstiden. Blonde striper er ikke akkurat så ille. Men, jeg ville ikke gjort det som en av de første i klassen. Selv passer jeg på at datteren min «følger med», men jeg vil ikke være av de første som skaper press. Anonymkode: 43c43...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis dette er veldig viktig for henne så ville jeg gjort det samme som deg. Det er bare hår. Jeg har gjort mye rart med håret i ungdomstiden. Blonde striper er ikke akkurat så ille. Men, jeg ville ikke gjort det som en av de første i klassen. Selv passer jeg på at datteren min «følger med», men jeg vil ikke være av de første som skaper press. Anonymkode: 43c43...8cc Ungdomstiden ja, men ikke 12! Det er barneskolen! Anonymkode: 7a52f...96b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange frisører har 16-års grense på farging av hår. Sjekk hva som gjelder hos din frisør. Anonymkode: fe801...22e Jeg har bestilt time, og det var greit for dem at hun var 12 år så lenge jeg skrev under. Seriøs og kjent frisør. Ts Anonymkode: d3cee...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her har hele vennegjengen bleket og farget og holdt på. Vil ikke anbefale det, men har selv gitt etter og lar det være med denne ene gangen. Anonymkode: 73234...d57 Hvor gamle er dem? Ts Anonymkode: d3cee...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 25. januar 2023 #11 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg gjorde masse rart med håret mitt da jeg var yngre. Det vokser ut igjen Blir det gjort hos frisør kan det bli et bra resultat. De gangene mamma sa nei gjorde jeg det selv sammen med en venninne, så er like greit å få det gjort profesjonelt. Hår er ikke noe jeg anser som en del av dette skjønnhetsjaget, men heller noe identitetsskapende og en harmløs start på å finne sin egen stil. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Datteren min på 12 år ønsket veldig å bleke håret da flere på skolen har gjort dette. Jeg vet jo at de unge fort bare bleker det med venner uansett,husker også at jeg selv gjorde det i den alderen. Hjemmebleking ødelegger ekstra mye og ser ikke bra ut, så jeg sa ja til at hun kunne ta tette pene lyse striper ( ikke helbleking ) hos frisør og time er bestilt. Jeg kan vel egentlig ikke gå tilbake på det nå, men ble så usikker på det hele likevel, er det innafor? Anonymkode: d3cee...134 Og dette gidder du å bruke 2000kr på? 😱 Anonymkode: 7a52f...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 25. januar 2023 #13 Del Skrevet 25. januar 2023 Det er bare hår, hvorfor kan de ikke bare eksperimentere med det som de vil? Hadde syns det hadde vært helt greit med hjemmebleking/farge også men hadde da hjulpet til og kommet med tips for å få det så bra som mulig. Også skaffet hårmaske osv for å ta vare på håret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ungdomstiden ja, men ikke 12! Det er barneskolen! Anonymkode: 7a52f...96b Det kommer selvsagt Ann på barnet og vennegjengen. Men 12 år er virkelig på trappene til tenåring. Jeg ville som nevnt ikke vært en av de første ute med en slik ting, men jeg ville ikke nektet henne det om det faktisk var slik at «alle andre» fikk lov. Anonymkode: 43c43...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Datteren min på 12 år ønsket veldig å bleke håret da flere på skolen har gjort dette. Jeg vet jo at de unge fort bare bleker det med venner uansett,husker også at jeg selv gjorde det i den alderen. Hjemmebleking ødelegger ekstra mye og ser ikke bra ut, så jeg sa ja til at hun kunne ta tette pene lyse striper ( ikke helbleking ) hos frisør og time er bestilt. Jeg kan vel egentlig ikke gå tilbake på det nå, men ble så usikker på det hele likevel, er det innafor? Anonymkode: d3cee...134 Bleika ene datteren min sitt hår i den alderen (hjemme) men er vant til å farge hår og klippe hår Anonymkode: 6286b...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Del Skrevet 25. januar 2023 Vær forberedt på at hun vil til frisøren igjen når etterveksten vises for mye. D kan fort bli annenhver måned med en prislapp på 2000,-🥶🥵 Anonymkode: afb65...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og dette gidder du å bruke 2000kr på? 😱 Anonymkode: 7a52f...96b Det går helt fint, vi har god råd. Jeg betaler gladelig det hvis det gjør hun lykkelig, men jeg ønsker å høre litt hva andre tenker om saken ang bleking og alder. Ts Anonymkode: d3cee...134 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #18 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg ville sagt nei pga prisen, ikke andre grunner. Anonymkode: b653a...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #19 Del Skrevet 25. januar 2023 Mamma nekta meg, og det endte med at jeg farget hos venner, i alle mulige farger i mange år. Hun kunne jo ikke si noe når det allerede var farget Anonymkode: ce67a...02d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg tenker farging er ok, det er bare hår. Bleking derimot er sterkere saker og bør vente. Anonymkode: d7ad7...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå