AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Jeg sluttet i jobben min fordi jeg ikke trivdes sosialt. Nå er jeg på NAV og angrer på at jeg bare sa opp jobben min uten å tenke over at man må skaffe seg ny jobb før man sier opp den gamle. Jeg har asperger. Andre med asperger som har vært like korttenkte? Anonymkode: 394a4...4c3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Jeg har fått sammenbrudd i alle jobber jeg har hatt. Uføretrygdet nå😔 Anonymkode: 65dd8...685
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Nei. Jeg har sluttet i jobber pga mistrivsel, men aldri uten å ha en ny jobb å gå til. Anonymkode: 9f4a6...8cc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Ja, mistrivdes veldig hos en arbeidsgiver for en del år siden. Useriøse var de og. Lot være å betale lønn for en hel uke fordi ansvarlig ikke hadde ført timene mine!! Men jeg truet med å spre rykte og fikk pengene. Jeg sa bare opp til slutt. Var redd for å havne på nav. Men jeg klarte å få meg jobb heldigvis. Anonymkode: f3476...9c4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Jeg ble sykmeldt og endte med å si opp jobben, nå er jeg på AAP på tredje året. Er litt som anonym over her, har hatt sammenbrudd eller brent ut i alle jobber jeg har hatt. Egentlig tror jeg ikke jeg fungerer i jobb, men jeg ser så oppegående og ressurssterk ut fra utsiden at fastlegen først nå begynner å skjønne at det ER noe i veien med meg. Har totalt angst og null motivasjon for arbeidsutprøving/ny jobb, vil helst bare få være i fred i et lite hus langt fra folk hvor jeg kan ha dyr og dyrke mat og bare surre med mitt. Har asperger og ADHD. Anonymkode: edc96...c66 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble sykmeldt og endte med å si opp jobben, nå er jeg på AAP på tredje året. Er litt som anonym over her, har hatt sammenbrudd eller brent ut i alle jobber jeg har hatt. Egentlig tror jeg ikke jeg fungerer i jobb, men jeg ser så oppegående og ressurssterk ut fra utsiden at fastlegen først nå begynner å skjønne at det ER noe i veien med meg. Har totalt angst og null motivasjon for arbeidsutprøving/ny jobb, vil helst bare få være i fred i et lite hus langt fra folk hvor jeg kan ha dyr og dyrke mat og bare surre med mitt. Har asperger og ADHD. Anonymkode: edc96...c66 Samme her har forsøkt meg i mange jobber, og endt opp med å måtte si opp da jeg ikke klarte å håndtere arbeidslivet. Jeg er nå uføretrygdet. Opplever også at leger og psykologer ikke oppfatter problemene det medfører det å være kvinne å ha Asperger, at man blir sett på som så normal å oppegående fordi man maskerer. Har gitt opp alt av vennskap, sosiale relasjoner og dating. Vil bare være i fred. Anonymkode: 919b2...cb7 1 3
svartkatt Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 Jeg hadde to sammenbrudd og ble utbrent i ene jobben. Det sosiale på jobb er nok litt av grunnen, men.. det var mange grunner. Det er ikke noe gøy å finne jobb eller å starte på ny. Man vet aldri hvordan det kan bli. Der jeg er nå er det sosiale litt både og. Det er stort sett bra, men det blir for mye og for nevrotypisk? Vet ikke om det er mulig å legge mindre vekt på det sosiale aspektet for deg i en ny jobb? Være fornøyd med et ok miljø. Ikke ha for høye forventninger..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Takker for svar. Jeg hadde et sammenbrudd jeg også før jeg sluttet i jobben min. Skulle bare ønske jeg i stedet for å slutte i jobben gikk til legen og fikk sykemelding. Håper på å slippe å bli ufør. TS Anonymkode: 394a4...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Ved autismesenteret mitt sa de at 80-98% av de med Asperger ikke klarer å være i arbeidslivet. Tror det var lettere før, når det ikke var så mye stress. Anonymkode: 65dd8...685
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ved autismesenteret mitt sa de at 80-98% av de med Asperger ikke klarer å være i arbeidslivet. Tror det var lettere før, når det ikke var så mye stress. Anonymkode: 65dd8...685 Har hørt det samme selv at de aller fleste aspergere ikke takler arbeidslivet. Jeg takler veldig dårlig stress så prøver å finne en jobb uten stress. TS Anonymkode: 394a4...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Har aspergers men har sluttet i de fleste jobber fordi jeg blir så utslitt. Var også vanskelig på skolen og. 8 timer 5 dager i uken, ble så utslitt at jeg droppet ut til slutt Anonymkode: 1625b...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Jeg tar inn for mange sanseinntrykk, noe som gjør meg utslitt. Og jeg har dårlig finmotorikk, så jeg jobber saktere enn vanlig. Og jeg blir sliten av å være sammen med mennesker. Anonymkode: 65dd8...685 1
Crazydoglady Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg sluttet i jobben min fordi jeg ikke trivdes sosialt. Nå er jeg på NAV og angrer på at jeg bare sa opp jobben min uten å tenke over at man må skaffe seg ny jobb før man sier opp den gamle. Jeg har asperger. Andre med asperger som har vært like korttenkte? Anonymkode: 394a4...4c3 Ja og nei. Jeg har ringt og sagt opp på slutten av skiftet mitt (jobbet gjennom vikarbyrå, derfor måtte jeg ringe), heldigvis for meg så ble ting tatt tak i da og de overtalte meg til å bli værende. Om det skyldes asd, adhd eller bare er ett personlighetstrekk vet jeg ikke. Men Ja, når jeg får nok så får jeg nok og da driter jeg i/glemmer å tenke over konsekvensene. Ikke at jeg tror det hadde endret så mye da, for jeg har store vanskeligheter med å akseptere sånt fordi jeg "må". Jeg greier det ikke. Har også hatt ihvertfall ett tilfelle hvor jeg har gått hjem pga uakseptabel behandling selv om jeg får slengt etter meg at da får jeg sparken typ. Er jo en risiko forsåvidt, men jeg var jo rinelig sikker på at jeg hadde mitt på det tørre. Og det hadde jeg. Men om så så hadde jeg gått likevel, for sånn orker jeg ikke å finne meg i. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå