Gå til innhold

Hva føler du når du er alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har du det inni deg? Jeg ser jo mennesker rundt meg og observerer at de fleste virker lette til sinns og er smilende.

Føler dere stort sett glede i hverdagen? Hva skjer i hodene deres? 

Vet ikke om jeg er deprimert eller hva det er. Kan huske som barn at alt var lett og jeg var stort sett glad. Var på mitt lykkeligste ved 18 års alder og syns livet var helt strålende. Nå er jeg 30 og føler logistikk og bekymringer tar det meste av hjernekapasiteten (har to barn). Spesielt når jeg er hjemme og det ikke skjer så mye kjenner jeg på en slags uro, en sorg, nedstemthet. Kan ikke huske sist jeg var alene og bare hadde det helt greit eller bra. 

Hva med dere? Hva er vanlig å tenke, føle når man er alene og det ikke skjer så mye? 

Anonymkode: 0bd97...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 32 og føler meg helt fint alene, hvis det er noe som er galt så ser jeg automatisk etter løsninger og hvis det ikke er en løsning så finner tankene det positivet med situasjonen og aksepterer at det er/ble slik. Jeg er heldig som har denne egenskapen, for jeg trives veldig godt alene pga det.

min utfordring er når jeg er ilag med andre, det er da jeg kan få problemer og føle uro.

Anonymkode: fc7e7...936

Skrevet

Jeg er stort sett glad og nyter å være i mitt eget selskap. Elsker at jeg bare kan tenke på meg selv når jeg er alene, bestemme hva jeg skal spise, se på tv osv. 

Anonymkode: dd65d...b51

Skrevet

Jeg er deprimert så føler meg ofte nedstemt og at ting er tungt. Kan huske at jeg hadde det sånn som barn også. Så dette har fulgt meg, men jeg har ikke hatt det sånn hele tiden. Kan også huske at jeg har hatt perioder der jeg nyter å være alene og koser meg i eget selskap. Savner litt det nå, men har flere lyse øyeblikk nå enn for noen måneder siden. 

Anonymkode: 380f3...5fd

Skrevet

Nyyyyyter å være alene. Fordelen ved å være singel er at man kan være alene akkurat når det passer en og hvor lenge:-).

Anonymkode: f68d3...9bc

Skrevet

Er inni i min første depresjon noen sinne akkurat nå, og det jeg savner mest er egentlig nettopp det å ha det fint i en situasjon som objektivt sett er fin.

Feks sitte på toppen av et fjell i solsteiken og bare nyte øyeblikket. Sitte ute på terrassen på våren med en god bok, god tid og noe godt å drikke. Slike øyeblikk finnes ikke lengre..de er der, men jeg klarer ikke å la være å føle meg nedstemt.

Anonymkode: f18b8...b8f

Skrevet

Jeg er veldig introvert og har det aller best når jeg er alene. Kunne lett tilbragt ukesvis helt alene, men det er litt vanskelig å kombinere med jobb og familie.... 

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på settingen. Jeg kan like å være alene på dagtid f.eks., da føler jeg meg fri.

Men å spise gjør jeg med andre.

Skrevet
Sykepleierinnen skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig introvert og har det aller best når jeg er alene. Kunne lett tilbragt ukesvis helt alene, men det er litt vanskelig å kombinere med jobb og familie.... 

Da er vi 2:-). Jeg sender en hyggelig hilsen:-).

Anonymkode: f68d3...9bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...