Batteri Skrevet 27. januar 2023 #21 Del Skrevet 27. januar 2023 Reign skrev (1 time siden): Unnskyld meg, men hvem er det som har en 5 timers arbeidsdag som voksen? Unnskyld meg, men hvem er det som er så uvitende som voksen? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #22 Del Skrevet 27. januar 2023 Einus skrev (21 minutter siden): 5 timers arbeidsdag. Hva om du hadde jobbet skift og 12 timers vakt da...?? Skulle du hatt 3 matpauser da eller?? Skjerpings!! Hvis jeg hadde jobbet fra 07-19, måtte jeg hatt ei normal matpause på rundt en halvtime, pluss fire små. Det er snakk om fem minuttere, hvor jeg spiser et knekkebrød eller en youghurt. Jeg hadde ikke trengt tre lange pauser, men jeg måtte ha spist mer enn 1-2 ganger, ja. Anonymkode: c3070...a2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #23 Del Skrevet 27. januar 2023 Der jeg jobber før, fikk vi 15 min pause på 5 timers vakt. Akkurat nok til å spise og gå på toalettet. Nå har jeg «vanlig» 8-16+ jobb, og pleier typisk å ta en liten yoghurt eller noe ti 10-tiden og tilsvarende rundt kl 14. 5 timer uten mat hadde ikke gått på jevnlig basis for min del - men jeg har kolleger som fint klarer seg med bare ett måltid i løpet av en dag Anonymkode: 0286b...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #24 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en rar greie. Så hvis en jobber 8-13 en dag og normalt pleier å ha lunsj 11.30 på en åttetimers, så skal en ikke ha behov for lunsj den dagen!🤪 Herlig logikk Anonymkode: 377ca...148 Mener du da at du skulle ha lunsj 11.30- 12, jobbe en time og gå hjem? Du kan jo spise lunsj kl 13. nei, det er ikke en rar greie at man må jobbe et visst antall timer for betalt lunsj. Anonymkode: b0b2a...ff7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #25 Del Skrevet 27. januar 2023 Når jeg hadde kortvakter fikk jeg ubetalt lunsj hvis jeg ville. Anonymkode: 01f9b...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 27. januar 2023 #26 Del Skrevet 27. januar 2023 pia mater skrev (1 time siden): Velkommen til helsevesenet. Sparer penger på at enkelte ikke jobber full vakt. At man finner seg i slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 27. januar 2023 #27 Del Skrevet 27. januar 2023 Batteri skrev (1 time siden): Unnskyld meg, men hvem er det som er så uvitende som voksen? Uvitende? Er jeg uvitende fordi jeg har en skikkelig jobb, og ikke en jobb som behandler meg som dritt under skoen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 27. januar 2023 #28 Del Skrevet 27. januar 2023 Reign skrev (16 minutter siden): Uvitende? Er jeg uvitende fordi jeg har en skikkelig jobb, og ikke en jobb som behandler meg som dritt under skoen? Det var ikke det kommentaren din handlet om. Du var nedlatende mot de som jobber kortere dager enn deg. Og mener du at en «skikkelig jobb» kun er basert på åttetimersvakter? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #29 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du da at du skulle ha lunsj 11.30- 12, jobbe en time og gå hjem? Du kan jo spise lunsj kl 13. nei, det er ikke en rar greie at man må jobbe et visst antall timer for betalt lunsj. Anonymkode: b0b2a...ff7 Folk er jo sulten før 13 da .. man bør få seg 5-10 minutter for å spise. Anonymkode: 53c97...90e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #30 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For en rar greie. Så hvis en jobber 8-13 en dag og normalt pleier å ha lunsj 11.30 på en åttetimers, så skal en ikke ha behov for lunsj den dagen!🤪 Herlig logikk Anonymkode: 377ca...148 Det er rett og slett ikke alltid man har mulighet til å spise til "vanlig" tidspunkt. Jeg jobber i varehandel og har også ulike skift. Noen av skiftene er ugunstige for å få spist middag/lunsj i "normal" tid, men sånn er det bare. Og det overlever jeg. Hvis trøkket på jobb er størst når man vanligvis pleier å spise middag, så blir det som det blir, jeg må holde meg i butikken og jobbe på. De færreste butikker kan ta inn en ekstra person som kan steppe inn i butikken fordi en ansatt bare MÅ spise på et gitt tidspunkt. Det er sikkert vanskelig å forstå hvis man jobber til samme tid hver eneste dag og også har lunsjpause hver eneste dag, men det er finnes mange ulike former for arbeidshverdag og avvikling av pauser. Anonymkode: b56fb...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #31 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi har også av og til kortvakter fra 8 til 14 i helsevesenet. Vi har bare betalt for 5.5 timer, så vi har en halvtimes pause. Den tar vi. Anonymkode: 3b9bc...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #32 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 11.34): Hvis jeg hadde jobbet fra 07-19, måtte jeg hatt ei normal matpause på rundt en halvtime, pluss fire små. Det er snakk om fem minuttere, hvor jeg spiser et knekkebrød eller en youghurt. Jeg hadde ikke trengt tre lange pauser, men jeg måtte ha spist mer enn 1-2 ganger, ja. Anonymkode: c3070...a2f På en 12 timers vakt, eller 13 som vi har innimellom får vi 2 gange 30 min. På 5 timer ikke noe. Anonymkode: d8bf0...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 31. januar 2023 #33 Del Skrevet 31. januar 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peppa88 Skrevet 1. februar 2023 #34 Del Skrevet 1. februar 2023 Altså, voksne mennesker.. Jeg jobber i varehandel, og vaktene varierer fra 4 til 8 timer. (Ja, sånn er det når man jobber turnus, for å få bemanning til å gå opp!). Jeg må ofte jobbe f.eks 9-15, eller 15-21 uten matpause. Dvs jeg kan spise, men ikke sette meg ned en halvtime. Jeg vet jeg har krav på det, men dette er noe man er inneforstått med i firmaet, og alle er enige. Man får betalt for å hive i seg noe mat og drikke når det er rolig. En person kan ikke komme på jobb for en halvtime, for at jeg skal få matpause. Men skjønner jo det er vanskelig å forstå for dere som jobber på kontor hvor det er felles matpause en times tid (og alt av tlf og dører stenger) på samme tid hver dag. DET synes jeg er håpløst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 1. februar 2023 #35 Del Skrevet 1. februar 2023 Viss du en sjelden gang får slutte etter 5 timer? Du har vel en fast arbeidstid? Om arbeidstiden er over 5,5 time men dere blir ferdig før, så kan du kreve lønn og pause for den arbeidstiden som er avtalt. Og evt sitte på jobb tiden ut selv om det ikke er mer å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #36 Del Skrevet 1. februar 2023 Peppa88 skrev (3 minutter siden): Altså, voksne mennesker.. Jeg jobber i varehandel, og vaktene varierer fra 4 til 8 timer. (Ja, sånn er det når man jobber turnus, for å få bemanning til å gå opp!). Jeg må ofte jobbe f.eks 9-15, eller 15-21 uten matpause. Dvs jeg kan spise, men ikke sette meg ned en halvtime. Jeg vet jeg har krav på det, men dette er noe man er inneforstått med i firmaet, og alle er enige. Man får betalt for å hive i seg noe mat og drikke når det er rolig. En person kan ikke komme på jobb for en halvtime, for at jeg skal få matpause. Men skjønner jo det er vanskelig å forstå for dere som jobber på kontor hvor det er felles matpause en times tid (og alt av tlf og dører stenger) på samme tid hver dag. DET synes jeg er håpløst. Altså, voksne folk som lar seg tråkke på og lar arbeidsgiver valse over alt av rettigheter fordi de bryr seg midt i kaviarstjerna om arbeidstakeren... Du har krav på 30 minutters pause når du jobber mer enn 5.5 time. Å velge bort den rettigheten er enten ditt valg eller press av arbeidsgiver. Man skal jobbe til man er 67+, og ingen arbeidsgivere takker deg etterpå fordi du ikke tok ut lunsj som du hadde krav på. Jobbet selv 5 år i butikk, og det var aldri snakk om at mine ansatte og medkollegaer ikke skulle ta ut lunsj de hadde krav på. Den kabalen fikk man til å gå opp fordi man skal respektere andre menneskers behov og ens rettigheter. Anonymkode: 4e6f1...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #37 Del Skrevet 1. februar 2023 Reign skrev (På 27.1.2023 den 12.21): Uvitende? Er jeg uvitende fordi jeg har en skikkelig jobb, og ikke en jobb som behandler meg som dritt under skoen? Hva er en skikkelig jobb? Folk som jobber kortere vakter enn deg har ikke en skikkelig jobb? Jeg jobber kortere vakter noen dager innimellom, da blir jeg behandlet som dritt under skoen? Nei, jeg har ikke en halv time betalt lunsj når jeg jobber 5 timer, og hadde faktisk synes det var unødvendig og lite effektivt. Blir jeg sulten tar jeg en youghurt eller lignende. Ja, du er uvitende, sannsynligvis er halvparten av menneskene du går forbi og nesten alle tjenester du bruker folk som er dritt under skoen for deg. Anonymkode: b0b2a...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #38 Del Skrevet 1. februar 2023 Reign skrev (På 27.1.2023 den 12.21): Uvitende? Er jeg uvitende fordi jeg har en skikkelig jobb, og ikke en jobb som behandler meg som dritt under skoen? Husk at jobbene som du definerer som "usikkelige" er de som tross alt drifter Norge. Anonymkode: 4e6f1...ee1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #39 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 12.55): Folk er jo sulten før 13 da .. man bør få seg 5-10 minutter for å spise. Anonymkode: 53c97...90e Er folk? Jeg er ikke alltid sulten før klokken 13, men om jeg er det klarer jeg og spise en youghurt eller banan på 2 min, trenger ikke en halvtimes pause. En halvtimes pause når man jobber full dag og 2 halvtimes pauser hvis en jobber over 9 timer handler om mer enn og få i seg mat. Anonymkode: b0b2a...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peppa88 Skrevet 1. februar 2023 #40 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, voksne folk som lar seg tråkke på og lar arbeidsgiver valse over alt av rettigheter fordi de bryr seg midt i kaviarstjerna om arbeidstakeren... Du har krav på 30 minutters pause når du jobber mer enn 5.5 time. Å velge bort den rettigheten er enten ditt valg eller press av arbeidsgiver. Man skal jobbe til man er 67+, og ingen arbeidsgivere takker deg etterpå fordi du ikke tok ut lunsj som du hadde krav på. Jobbet selv 5 år i butikk, og det var aldri snakk om at mine ansatte og medkollegaer ikke skulle ta ut lunsj de hadde krav på. Den kabalen fikk man til å gå opp fordi man skal respektere andre menneskers behov og ens rettigheter. Anonymkode: 4e6f1...ee1 Ja, det er mitt valg. Jeg velger å heller få betalt for hele vakta, fordi jeg har ikke behov for å sette meg ned/forlate arbeidsplassen i en halvtime, når jeg jobber de kortere vaktene. Siden du har jobbet i butikk så vet du kanskje at man ikke bestandig er flere på jobb samtidig. Bare å se seg rundt på alle slags butikker det (forutenom dagligvare og store varehus, hvor man ofte er mange samtidig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå