Jente98Bfo Skrevet 25. januar 2023 #1 Del Skrevet 25. januar 2023 Hei! Jeg er en jente på 24 år, som sluttet på p-piller i august (5mnd siden). Har prøvd siden det. Fikk regelmessig menstruasjon og klokkeklar syklus tilbake med én gang etter pilleslutt. Har også vært hos gynekolog, alt ser fint ut. Mannen min har ikke tatt spermanalyse enda, men tenker vi får bestille time. Er det vanskeligere å bli gravid med første barnet..? Blir fortvilet av at det skal ta så lang tid, har 3stk venninner rundt meg, og for den så satt den på 1-2. forsøk. Hvor mange forsøk brukte dere - OG hvilken dpo testet dere positivt/svakt positivt? Med vennlig hilsen frustrert 24åring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Del Skrevet 25. januar 2023 Et år er innenfor normalen. Det er for tidlig å stresse allerede nå. Anonymkode: adecd...05f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Del Skrevet 25. januar 2023 Det er vanlig å prøve opptil et år. Vi har prøvd i 3 år og er enda ikke gravid. hilsen jente 25 år Anonymkode: ff0e1...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Del Skrevet 25. januar 2023 Ett år er vanlig tid man bruker på å prøve vanligvis Anonymkode: 8d1c5...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Del Skrevet 25. januar 2023 Jente98Bfo skrev (36 minutter siden): Hei! Jeg er en jente på 24 år, som sluttet på p-piller i august (5mnd siden). Har prøvd siden det. Fikk regelmessig menstruasjon og klokkeklar syklus tilbake med én gang etter pilleslutt. Har også vært hos gynekolog, alt ser fint ut. Mannen min har ikke tatt spermanalyse enda, men tenker vi får bestille time. Er det vanskeligere å bli gravid med første barnet..? Blir fortvilet av at det skal ta så lang tid, har 3stk venninner rundt meg, og for den så satt den på 1-2. forsøk. Hvor mange forsøk brukte dere - OG hvilken dpo testet dere positivt/svakt positivt? Med vennlig hilsen frustrert 24åring!!! Jeg begynte å prøve på første da jeg var 23. 25 ble jeg gravid. Andre gangen satt det på første forsøk. Du skal absolutt ikke stresse etter bare 5 forsøk. Anonymkode: 60832...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Del Skrevet 25. januar 2023 Jente98Bfo skrev (37 minutter siden): Hei! Jeg er en jente på 24 år, som sluttet på p-piller i august (5mnd siden). Har prøvd siden det. Fikk regelmessig menstruasjon og klokkeklar syklus tilbake med én gang etter pilleslutt. Har også vært hos gynekolog, alt ser fint ut. Mannen min har ikke tatt spermanalyse enda, men tenker vi får bestille time. Er det vanskeligere å bli gravid med første barnet..? Blir fortvilet av at det skal ta så lang tid, har 3stk venninner rundt meg, og for den så satt den på 1-2. forsøk. Hvor mange forsøk brukte dere - OG hvilken dpo testet dere positivt/svakt positivt? Med vennlig hilsen frustrert 24åring!!! Og har alltid testet meg dagen etter jeg skulle hatt mensen. Gidder ikke før det, bortkastet penger Anonymkode: 60832...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg begynte å prøve på første da jeg var 23. 25 ble jeg gravid. Andre gangen satt det på første forsøk. Du skal absolutt ikke stresse etter bare 5 forsøk. Anonymkode: 60832...1db Ja, og er jo klar over at det er normalt inntil 1 år og slikt… men er bare SÅ frustrerende når alle rundt deg klarer det med én gang, og så sitter man selv igjen med følelsen av at noe er galt… takk for svar❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Del Skrevet 25. januar 2023 Seriøst? Du har vært hos gynekolog og styrer med spermanalyse etter 5 mnd? Det er fullstendig hysterisk.. Ting tar tid. Det er en grunn til at folk må prøve ett år før de har rett på hjelp i det offentlige. Anonymkode: 2fd3c...a1b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Del Skrevet 25. januar 2023 Jente98Bfo skrev (2 minutter siden): Ja, og er jo klar over at det er normalt inntil 1 år og slikt… men er bare SÅ frustrerende når alle rundt deg klarer det med én gang, og så sitter man selv igjen med følelsen av at noe er galt… takk for svar❤️ Det bare virker slik fordi de som får det til raskt er de som snakker mest om det. Anonymkode: adecd...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jahaja Skrevet 25. januar 2023 #10 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg tenker du ikke skal begynne å stresse enda, men kanskje du kan gå til innkjøp av eggløsningstest for å se om denne stemmer med syklusen din? Og at dere da faktisk prøver på riktig tidspunkt Dere er unge og det vil mest sannsynlig skje også for dere. Men, det at det er normalt at det tar et år før man blir gravid med aktiv prøving stemmer faktisk ikke - ta det fra min gynekolog som er spesialist på infertilitet (jeg har vært gjennom ivf behandling, men jeg er 10 år eldre enn deg ). Man må heller ikke prøve så lenge for å få hjelp fra det offentlige, hvis det skulle vise seg å være noe galt. Be om å få levere en spermtest vel, det er jo en enkel sak Lykke til 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Del Skrevet 25. januar 2023 Her tok det 5 år… ingen avvik som kunne finnes hos noen av oss begge tilsynelatende sunne og friske. Vi bestemte oss for at vi ikke ønsket å gå igjennom noe form for IVF o.l. Er nå 6mnd på vei og er blitt 31. Anonymkode: 4b888...52e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 25. januar 2023 Jahaja skrev (2 minutter siden): Jeg tenker du ikke skal begynne å stresse enda, men kanskje du kan gå til innkjøp av eggløsningstest for å se om denne stemmer med syklusen din? Og at dere da faktisk prøver på riktig tidspunkt Dere er unge og det vil mest sannsynlig skje også for dere. Men, det at det er normalt at det tar et år før man blir gravid med aktiv prøving stemmer faktisk ikke - ta det fra min gynekolog som er spesialist på infertilitet (jeg har vært gjennom ivf behandling, men jeg er 10 år eldre enn deg ). Man må heller ikke prøve så lenge for å få hjelp fra det offentlige, hvis det skulle vise seg å være noe galt. Be om å få levere en spermtest vel, det er jo en enkel sak Lykke til Har brukt eggløsningstester helt fra start - og de viser alltid LH-topp når de skal ifølge Flo-appen og syklus! Og ja, det er nettopp det, spermanalyse er jo en så enkel sak og er liksom greit å få gjort slik at man ikke trenger å stresse for OM noe skulle ha vært galt der. Kjipt å bli kalt hysterisk av kommentar ovenfor, da det bare er et enkelt tiltak for å kunne slappe mer av... Tusen takk for fint og utfyllende svar❤️❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente98Bfo Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her tok det 5 år… ingen avvik som kunne finnes hos noen av oss begge tilsynelatende sunne og friske. Vi bestemte oss for at vi ikke ønsket å gå igjennom noe form for IVF o.l. Er nå 6mnd på vei og er blitt 31. Anonymkode: 4b888...52e Så rart og urettferdig at det for noen tar så lang tid - uten grunn eller avvik som du sier…😞 Men så fint å høre at det gikk til slutt, selc uten hjelp! Gratulerer❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jahaja Skrevet 25. januar 2023 #14 Del Skrevet 25. januar 2023 For å svare litt på det andre spørsmålet ditt om det er vanskeligere på nr 1... det har jeg aldri lest noenting om, men... vi måtte ha hjelp med ivf på første, mens vi ble gravid på aller første forsøk med nr 2 og (litt ooops) også nr 3 🤩 så min kropp har hvertfall "kalibrert" seg inn og blitt veldig fruktbar etter første svangerskap og det har jeg hørt om flere som har erfart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Del Skrevet 25. januar 2023 Jente98Bfo skrev (39 minutter siden): Ja, og er jo klar over at det er normalt inntil 1 år og slikt… men er bare SÅ frustrerende når alle rundt deg klarer det med én gang, og så sitter man selv igjen med følelsen av at noe er galt… takk for svar❤️ Det er mange som ikke sier hvor mange prøveperioder de brukte. For noen sitter det på første, for noen på syvende, for andre på x antall tosifret, og for noen (dessverre) aldri også. Men du trenger ikke stresse enda. Prøv å senk skuldrene Anonymkode: 8d1c5...493 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Del Skrevet 27. januar 2023 On 1/25/2023 at 9:47 PM, AnonymBruker said: Seriøst? Du har vært hos gynekolog og styrer med spermanalyse etter 5 mnd? Det er fullstendig hysterisk.. Ting tar tid. Det er en grunn til at folk må prøve ett år før de har rett på hjelp i det offentlige. Anonymkode: 2fd3c...a1b Jeg tenker det ikke er hysterisk, men TS er ung og de har sånn sett bedre tid. Jeg og mannen er 34 år, og vi tenker nå å teste hans sperm etter 6 måneder. Vil veldig gjerne vite om det er liv der, hvis ikke så er det jo fint å ha beskjeden nå, og ikke om 6 måneder. Anonymkode: 0a1f8...7f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 27. januar 2023 #17 Del Skrevet 27. januar 2023 Gå til psykolog og få han til å droppe tankene dine og så plutselig skjer det. Har skjedd med mange. Adoptert barn og lagt tankene på hylla, så skjer det plutselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Del Skrevet 27. januar 2023 Jente98Bfo skrev (På 25.1.2023 den 21.06): Hei! Jeg er en jente på 24 år, som sluttet på p-piller i august (5mnd siden). Har prøvd siden det. Fikk regelmessig menstruasjon og klokkeklar syklus tilbake med én gang etter pilleslutt. Har også vært hos gynekolog, alt ser fint ut. Mannen min har ikke tatt spermanalyse enda, men tenker vi får bestille time. Er det vanskeligere å bli gravid med første barnet..? Blir fortvilet av at det skal ta så lang tid, har 3stk venninner rundt meg, og for den så satt den på 1-2. forsøk. Hvor mange forsøk brukte dere - OG hvilken dpo testet dere positivt/svakt positivt? Med vennlig hilsen frustrert 24åring!!! Husk at selv om vi har fått høre det over alt; prevansjon!!!! Så er det bare rundt 20-25% sjanse for å bli gravid hver måned. Alt opp til et år er ansett som normalt. Men selvsagt ikke feil å ta en sjekk av svømmerne. Det er en relativt enkel test å gjøre, som kan gi dere svar på tilstanden hans. For selvsagt kan det være noe som ikke er optimalt. Men virkelig husk på statistikken, 20%, og vit at mange trenger en del måneder før det klaffer. Anonymkode: a1a00...bb8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi har prøvd i 14 måneder uten å få noen positiv test.. så det er nok bare å ta tiden til hjelp😅 Har heldigvis snart time for utredning på sykehuset! For det er veldig frustrerende at alle andre klarer det på 1-2 forsøk😩 Anonymkode: ff6bb...e2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har prøvd i 14 måneder uten å få noen positiv test.. så det er nok bare å ta tiden til hjelp😅 Har heldigvis snart time for utredning på sykehuset! For det er veldig frustrerende at alle andre klarer det på 1-2 forsøk😩 Anonymkode: ff6bb...e2a Hvem er alle andre? Anonymkode: 8d1c5...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå