Gå til innhold

Todelt vinterdress, anbefaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har alltid kjøpt vinterdress på salg på slutten av sessongen for neste vinter. Nå skal imidlertid jenta mi over på skolen til høsten, og der bruker de kanskje mer vinterbukse og jakke i steden for dress? 

Hun har brukt Reima Stavanger hittill og vi har vært fornøyd. Noen som har noen todelte varianter å anbefale? 

Anonymkode: 144d8...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Didriksen fra jollyroom. Anbefales på det sterkeste, vi bor på fjellet og skolestarteren vår fryser ikke selvom han elsker å rulle seg i snøen. Veldig lett er den og, så det er jo et superpluss.

Anonymkode: 15db4...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn o Pyret var vi alltid veldig fornøyd med!

Anonymkode: 31a4d...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å gå over til todelt bare fordi hun begynner på skolen. Min er erfaring er at heldress er det enklest, mye raskere å kle på enn to delt.

Her hadde jenta dress til og med 5.klasse. Gutten ønska seg to delt etter jul i 3.klasse, og fikk det fordi vi vet det blir for varmt med dress på slutten av sesongen og da er det greit for han å kunne kombinere bukse med en tynnere jakke. Jenta vår hadde aldri det behovet.

Anonymkode: 230ce...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i denne.

Anonymkode: def9e...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trenger ikke å gå over til todelt bare fordi hun begynner på skolen. Min er erfaring er at heldress er det enklest, mye raskere å kle på enn to delt.

Her hadde jenta dress til og med 5.klasse. Gutten ønska seg to delt etter jul i 3.klasse, og fikk det fordi vi vet det blir for varmt med dress på slutten av sesongen og da er det greit for han å kunne kombinere bukse med en tynnere jakke. Jenta vår hadde aldri det behovet.

Anonymkode: 230ce...a31

Min kom hjem andre skoledag og sa «det er bare jeg som har dress!!!» så her i fjellbygda er det i hvert fall vanlig med todelt siden hele klassen på 15 har todeltdress.

Anonymkode: 15db4...d2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan er strikken på den? Vi hadde en parkdress derfra en gang, men da var artiklene skikkelig dårlig og sydd på, slik at det ikke var mulig å bytte strikk. 

ts

Anonymkode: 144d8...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mest fornøyde med Isbjørn, Didrikson og Reima (og hm hvis man ikke trenger å bruke vinterklærne i den verste slapsetida). To av mine nektet å bruke dress fra førsteklasse og de to yngste har nektet å bruke todelt, så litt vanskelig å vite på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente foretrakk heldress tom 3.klasse da det gikk mye fortere å kle på seg. De får ikke hjelp til påkledning på skolen og med kun 15 minutters friminutt så brukte hun hele friminuttet på å få på seg utebukse, jakke og sko. Med heldress var det bare å dra den på seg og få på skoene(som oftest hang i dressen). Men det er selvsagt smak og behag. Jeg sverger til reima, både i hel og todelt dress.

Anonymkode: a7416...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...