Gå til innhold

Baby soverom temperatuf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på knappe tre uker, hun sover inne hos oss. Problemet(?) er at samboer MÅ ha vinduet åpent om natten, så det er sånn 8-10 grader på rommet. Er ikke det sånn i grenseland for hvor kaldt det kan være hos en så liten baby? Har heller ikke rukket å kjøpe nattdrakt til henne…. Vel og merke sover hun godt under dyna mi inni armkroken min, og hun har aldri vært kald…

Videoannonse
Annonse
Skrevet
KristinF skrev (3 minutter siden):

Har ei lita ei på knappe tre uker, hun sover inne hos oss. Problemet(?) er at samboer MÅ ha vinduet åpent om natten, så det er sånn 8-10 grader på rommet. Er ikke det sånn i grenseland for hvor kaldt det kan være hos en så liten baby? Har heller ikke rukket å kjøpe nattdrakt til henne…. Vel og merke sover hun godt under dyna mi inni armkroken min, og hun har aldri vært kald…

Syns det høres litt skummelt ut men.. jeg har ikke vinduet åpent på vinteren og barnet er 2 år… skal sies at det fort blir kaldt her da

Anonymkode: c3be4...96e

Skrevet
KristinF skrev (21 minutter siden):

Mulig hun burde hatt en tynn lue dersom det bare er 8 grader? Om hun ellers ikke er kald går det vel fint. Snakke med helsesøster eventuelt? Unger sover jo ute i vogn, så lenge de er riktig kledd og ikke er for varm/for kald, kan jeg ikke se at det skulle være noe problem. 
forøvrig er det ikke anbefalt å dele dyne med så små babyer, men det vet du kanskje, ville bare nevne det tilfelle du ikke visste! 

Anonymkode: 8e42a...682

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om ungen sover på deres rom så får mannen takle 18 grader eller sove i et annet rom. Ærlig talt. Hadde aldri orket å sove i et soverom med kald trekk midt på vinteren. Med eller uten unge. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mulig hun burde hatt en tynn lue dersom det bare er 8 grader? Om hun ellers ikke er kald går det vel fint. Snakke med helsesøster eventuelt? Unger sover jo ute i vogn, så lenge de er riktig kledd og ikke er for varm/for kald, kan jeg ikke se at det skulle være noe problem. 
forøvrig er det ikke anbefalt å dele dyne med så små babyer, men det vet du kanskje, ville bare nevne det tilfelle du ikke visste! 

Da ligger de jo i tilpasset klær og sovepose beregnet for ute. De fleste sover ikke i uteklær på soverommet... 

Skrevet

Vi har ca 16-18. Da er baby fremdeles greit varm, ikke kalde hender. Syns 8-10 høres litt lite ut. 

Anonymkode: 07f47...ce4

Skrevet

Det er anbefalt med temperatur på 14-18 grader på soverommet, 8 høres altfor kaldt ut😳 Plutselig begynner babyen å bevege på seg og blir liggende uten dyne også.. 

Anonymkode: c3be4...96e

Skrevet

18 grader er anbefalt, og babyer skal ikke ha lue på seg inne (ref Helse-Norge). Vi måtte gå fra åpne vinduer på vinteren til lukkede vinduer og varme på for å komme opp på riktig temperatur. Var en omstilling, mest for meg, men selvfølgelig tilpasser man seg den nyfødte. 

Anonymkode: 377aa...37a

Skrevet

Jeg elsker å sove med vinduet åpent og ha det iskaldt på soverommet, men visse ting er man nødt til å ofre den tiden rommet deles med en liten bylt som ikke kan å dra dyna godt på seg..!

Har det rundt 17-19 på rommet, babyer skal helst ha det rundt 19 grader.

Anonymkode: ab7e3...c90

• Liker 2
Skrevet

Og det er ikke anbefalt at babyen ligger inntil deg under din dyne, barnet skal ha egen dyne. Dette er med tanke på overoppheting og risiko for krybbedød. 

Anonymkode: 377aa...37a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Her må far ta seg en bolle og skjønne at babyens behov kommer før hans. 17 grader er vel minimum med baby på rommet 

Skrevet
WhisperingWind skrev (55 minutter siden):

Da ligger de jo i tilpasset klær og sovepose beregnet for ute. De fleste sover ikke i uteklær på soverommet... 

Enig i at de fleste ikke sover med uteklær på soverommet, men man kler da ungen etter temperaturen der den er. Bedre det enn å la den fryse hvertfall.

Skrevet
KristinF skrev (21 timer siden):

18 g er anbefalt. En baby kan ikke regulere kroppstemperaturen selv. 8-10 g er alt for kaldt for en nyfødt. Ikke i grenseland, men langt under!

Anonymkode: fbfc0...8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...