Gå til innhold

Dating etter et halvt år - uten at det blir seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en utrolig god og fin mann, som er redd for å "bli seriøs" med meg. Redd for at jeg skal stille krav, og at vi skal oppleve brudd igjen, feks. Lurer på om dere andre som har funnet en dere liker godt og har lyst å satse på, hvor seriøse dere er etter 6 mnd? 

Det er barn involvert, og jeg lurer på å foreslå at vi feks bor hver for oss til barna er store, og tenke at vi kan holde oss så useriøse som mulig, mens han jobber med tanken. 

Anonymkode: f9343...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe verdier for deg selv? Står du for det du ønsker selv? Eller er du den type som retter seg etter andre «ja ja jeg kan vente til «kongen» er klar»?!?

Anonymkode: 3a09b...60a

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hva du ønsker å oppnå med denne relasjonen. Vil du ha noe seriøst med han nå?

Personlig mener jeg at det burde gå an å ha et seriøst forhold etter 6mnd, dersom dette er ønskelig. Det virker litt som at han er redd for forpliktelse? Hvis du vil ha noe seriøst, så burde du satse på å få til det. Når jeg tenker på seriøst så mener jeg at man kan offisielt kan kalle hverandre for kjærester og at begge er enige om hva fremtiden skal bringe. 

Anonymkode: ac712...f7a

• Liker 2
Skrevet

Jeg gidder ikke to måneder engang, dersom jeg ikke vet at det går "rette veien". At du synes det er okei å bli behandlet som en backup i et helt halvt år er sykt i min verden.

Anonymkode: 2a0c5...065

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke orket å kaste bort tid på en som «ikke vil bli seriøs», om han etter seks måneder ikke vil satse på meg så tenker jeg det er ikke er liv laga. Men du må selvsagt bestemme hva som passer for deg, og det er kanskje noe mer casual? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du noe verdier for deg selv? Står du for det du ønsker selv? Eller er du den type som retter seg etter andre «ja ja jeg kan vente til «kongen» er klar»?!?

Pick me girl 

Anonymkode: b463d...52e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gidder ikke to måneder engang, dersom jeg ikke vet at det går "rette veien". At du synes det er okei å bli behandlet som en backup i et helt halvt år er sykt i min verden.

Anonymkode: 2a0c5...065

Helt enig. To måneder maks. 

Anonymkode: b463d...52e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er ikke holdbart og det vet du.

Anonymkode: 03ad0...d93

• Liker 3
Skrevet

Redd for å bli seriøs? Eller trives godt med å ikke være i et forpliktende forhold? 

• Liker 3
Skrevet
PM75 skrev (1 time siden):

Redd for å bli seriøs? Eller trives godt med å ikke være i et forpliktende forhold? 

Situationship? Er det ikke det det kalles? Så mye tull folk holder på med 🤦‍♀️

Anonymkode: cb37e...52d

• Liker 7
Skrevet

Lær deg å sette klare, tydelige grenser for menn og gå din vei om noen tøyer de grensene.

Når en mann ikke er seriøs etter 6mnd har han aldri hatt noen intensjon om å være seriøs (med deg). 

Dump han og date menn som respekterer deg, ditt liv og din tid. 

Anonymkode: b4675...325

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det han sier, er at du ikke er verdt det for han.

Du er ikke bra nok til å bli seriøs kjæreste.

De fleste hadde da avsluttet det for lenge siden.

At man evt ikke vil flytte sammen permanent når det er barn i bilde ect, er jo en ting. Man kan være seriøs for det.

Anonymkode: ddec2...7e9

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Stå opp for deg selv og det du trenger. Sett krav til han. Ikke finn deg i tull!  Jeg har data en i tre uker nå, og sagt jeg ikke gidder investere følelsesmessig i han om han ikke er seriøs.

Anonymkode: 5dc3f...50b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Et halvt år kan jo være nødvendig for noen å bli kjent nok til å vite om en ønsker en forpliktet relasjon. Men mindre frykt for brudd og krav, slik som din fyr, det er ikke noe som modnes på samme måten. Han er nok ikke så interessert. 

Anonymkode: d37d4...f0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han er ikke interessert nok....hadde han vært det så hadde han forpliktet seg for lenge siden.

Anonymkode: a8517...a2f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hardt, men en nødvendig øyeåpner for mange av oss i Ts sin situasjon! Takk!

Anonymkode: c7d22...033

• Liker 5
Skrevet

Hva er forutsetningene her? Er det at dere kun møter hverandre, men han ønsker ikke å bli samboer/gift? Eller er det så åpent at han også kan finne på å møte andre damer?

Jeg har møtt en nå, som overrasket meg veldig med å begynnå å kalle med for "kjæresten sin" veldig tidlig. Men det er uaktuelt å møte barna på lenge ennå, og vi er helt enige om at det ikke er aktuelt å bli samboere så lenge vi har hjemmeboende barn. Men vi har alt snakkket om dette. Det er jo en forutsetning. At man snakker om det og finner ut om man er såpass enige at begge kan leve med det. Man må være enige om veien videre. Hvis ikke han kan gi deg det du ønsker så bør de ikke vente på han. For å tro at noen kommer til å endre seg eller endre mening er bortkastet tid. Det skjer ikke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sagt jeg ville avsluttet viss han ikke ville ha ekslusivitet. En «venter» ikke i mndvis på at han skal bestemme seg. Viss han enda ikke er bestemt, ville jeg avsluttet, pga sløseri med tid.

Anonymkode: 228ad...609

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har truffet en utrolig god og fin mann, som er redd for å "bli seriøs" med meg. Redd for at jeg skal stille krav, og at vi skal oppleve brudd igjen, feks. Lurer på om dere andre som har funnet en dere liker godt og har lyst å satse på, hvor seriøse dere er etter 6 mnd? 

Det er barn involvert, og jeg lurer på å foreslå at vi feks bor hver for oss til barna er store, og tenke at vi kan holde oss så useriøse som mulig, mens han jobber med tanken. 

Anonymkode: f9343...1aa

Jeg hadde gått. Hvis han ikke ønsker å være seriøs etter 3 mnd, hadde jeg sagt takk og farvel. Han får akkurat det han ønsker av deg uten å måtte yte noe. Husk at du fortjener bedre! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer jo an på hva du selv ønsker, og hva som ligger i "ikke seriøs". 

Hvis du har det helt fint med å deite uten forpliktelser, så er det jo greit - men siden du spør her antar jeg at du egentlig ikke syns det er så kult. Om det du vil er faktisk å ha en kjæreste, en partner og noen å dele hverdagen må du lete etter noen som vil det samme som deg. Du risikerer at du sløser bort tiden din og blir såra av å henge rundt med noen som vingler og ikke vet hva de vil, hvis du faktisk vet hva du vil. 

Anonymkode: 81054...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...